AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #1 Skrevet 8. februar 2012 Jeg har nå trent mer jevnlig enn før i en måned. Da jeg startet var midjemålet mitt 72/66 (hhv. en cm over navlen/smaleste punkt). I dag målte jeg meg igjen, og midjemålet var 71.5/70! Jeg har altså gått OPP 4 cm! Hva i all verden skyldes dette? Jeg trener tre ganger i uka + evt. skitur (2 mil). I løpet av en uke har jeg én styrkeøkt, én intervalløkt og én cardioøkt med noe styrketrening etterpå. Jeg spiser sunt, og får i meg rundt 1400 kalorier daglig. Jeg er 160 cm høy og veier 54-55 kg, så ønsker ikke gå ned, bare bli litt mer fast i fisken og sprekere. Og sprekere har jeg jo blitt; jeg løper fortere og er sterkere enn da jeg begynte, men jeg skulle likevel så gjerne sett det på figuren også! Noen med tips? Eller noen som har opplevd det samme, men som kan si at det kommer etterhvert? Jeg ble så sinnsykt demotivert nå!
Gjest *Maja* Skrevet 8. februar 2012 #3 Skrevet 8. februar 2012 Når muskelmassen øker så øker jo omkretsen. Iallefall om du ikke forbrenner nok fett i tillegg til styrken. Hvordan er vekten din? Har den gått opp også?
Kladd Skrevet 8. februar 2012 #4 Skrevet 8. februar 2012 Ah, teite AnonymBruker-knapp! Målte du deg på tom mage? Yepp. I allefall samme grad av "tomhet" som sist, om man kan si det sånn... Når muskelmassen øker så øker jo omkretsen. Iallefall om du ikke forbrenner nok fett i tillegg til styrken. Hvordan er vekten din? Har den gått opp også? Vekta har stått bom stille. Har ikke trent så mye magemuskler, rett og slett fordi jeg ville unngå å "bygge ut" fettet, men man bygger vel kanskje muskler automatisk av jogging og skigåing også. Jeg får kanskje ta en dobbeltsjekk i morgen igjen, for å se om det kan ha vært tilfeldig.
Gjest *Maja* Skrevet 8. februar 2012 #5 Skrevet 8. februar 2012 Ah, teite AnonymBruker-knapp! Yepp. I allefall samme grad av "tomhet" som sist, om man kan si det sånn... Vekta har stått bom stille. Har ikke trent så mye magemuskler, rett og slett fordi jeg ville unngå å "bygge ut" fettet, men man bygger vel kanskje muskler automatisk av jogging og skigåing også. Jeg får kanskje ta en dobbeltsjekk i morgen igjen, for å se om det kan ha vært tilfeldig. Jogging og ski gir magemuskler det også nemlig. Kan jo hende at du bare hadde litt ekstra vann i kroppen...?
Gjest O___o Skrevet 8. februar 2012 #6 Skrevet 8. februar 2012 Eggløsning, menstrasjon, vanninntak, vannlating, medikamenter og søvn pleier å være typiske variabler som kan gi utslag på vekt / kroppsmål. Vet om kvinner som går opp både en og to buksestørrelser og BH-strl når de har menstrasjon. Ellers virker mange kvinner å bli frustrert over å gå opp i vekt - uten å helt forstå at de går opp i muskelmasse, ikke fettprosent. Det er forskjell på en kvinne på 80 kg, med primært muskelmasse, og en kvinne på 80 kg med primært fettmasse.
Kladd Skrevet 8. februar 2012 #7 Skrevet 8. februar 2012 Eggløsning, menstrasjon, vanninntak, vannlating, medikamenter og søvn pleier å være typiske variabler som kan gi utslag på vekt / kroppsmål. Vet om kvinner som går opp både en og to buksestørrelser og BH-strl når de har menstrasjon. Ellers virker mange kvinner å bli frustrert over å gå opp i vekt - uten å helt forstå at de går opp i muskelmasse, ikke fettprosent. Det er forskjell på en kvinne på 80 kg, med primært muskelmasse, og en kvinne på 80 kg med primært fettmasse. Dette kom jeg og til å tenke på. Tror derfor jeg skal måle igjen om et par dager eller noe Og som sagt, jeg har akkurat samme vekt, og vekta tenker jeg ikke på i det hele tatt. Men skulle gjerne blitt litt smalere. Men det tar kanskje bare litt tid.. Jeg er en svært så utålmodig person!
Kladd Skrevet 15. februar 2012 #8 Skrevet 15. februar 2012 Da har jeg målt igjen, og ingen vesentlig forandring. Dette er kanskje et dumt spørsmål, men kan det å spise for lite gjøre at jeg ikke mister fettet? Jeg sliter litt med at jeg plutselig i løpet av en dag ikke har fått i meg mer enn rundt 800-1000 kcal. Jeg er fryktelig "redd" for kalorier og lurer på om det kanskje holder meg tilbake...
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #9 Skrevet 15. februar 2012 Da har jeg målt igjen, og ingen vesentlig forandring. Dette er kanskje et dumt spørsmål, men kan det å spise for lite gjøre at jeg ikke mister fettet? Jeg sliter litt med at jeg plutselig i løpet av en dag ikke har fått i meg mer enn rundt 800-1000 kcal. Jeg er fryktelig "redd" for kalorier og lurer på om det kanskje holder meg tilbake... Ja. Ligger man for lavt, kan kroppen begynne å tære på muskelmassen istedet for fettet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå