Gå til innhold

Noen som kaller en spade for en spade

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://tb.no/nyheter/truls-fikk-ny-familie-da-han-var-16-ar-1.6701831

Dette er en solskinnshistorie. En ungdom som fikk et hjem i alder av 16 år.han er fornøyd,og fosterforeldre er fornøyd.

Så sier de: de ser på det som en jobb,og en god intektskilde.

Desverre er barnevern stor butik i Norge. Og vi vet at det er noen som tar en slik jobb pga pengene. Nå mener jeg det skal være betalt,men desverre så følger det med et lass av foreldre som ikke burde være fosterhjemmet. Uansett primekurs....

betalingen avhenger av barnet. Noen krever at ff er hjemme på dagtid osv.Det avhenger av diagnose,om barnet har det. Noe mange ikke nevner,er at barnet får ekstra store problemer i fh. Problemer som kun finnes der.Svaret hos mange der, er at det øker betalingen fra kommunen. De summer som oppgis her,er grunnbeløpet om man kaller det.

Greit at noen kaller en spade for en spade.

Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet

Å være beredskapshjem eller fosterforelder er en jobb, en 24/7-jobb faktisk. Synes ikke man skal sjokkeres over at folk mottar penger for det, og det er ikke gitt at man er en dårlig omsorgsperson om man gjør det heller, selv om jeg synes å lese akkurat den meningen mellom linjene i hovedinnlegget.

• Liker 4
Skrevet

Å være beredskapshjem eller fosterforelder er en jobb, en 24/7-jobb faktisk. Synes ikke man skal sjokkeres over at folk mottar penger for det, og det er ikke gitt at man er en dårlig omsorgsperson om man gjør det heller, selv om jeg synes å lese akkurat den meningen mellom linjene i hovedinnlegget.

Å være foreldre er 24 t jobb uansett.

Poenget mitt er at vi aldri vil få et godt barnevern, så lenge det er mye penger involvert

du kan jo sjekke alle barnevernsinstitusjoner som har dukket opp som paddehatter.

Skrevet

Hva er poenget ditt egentlig?

I artikkelen du kommenterer står det at barnet er fornøyd. Er det problematisk for deg at fosterforeldrene ikke gjør jobben gratis av sitt gode hjerte, eller hva er problemet?

• Liker 4
Skrevet

Hva er poenget ditt egentlig?

I artikkelen du kommenterer står det at barnet er fornøyd. Er det problematisk for deg at fosterforeldrene ikke gjør jobben gratis av sitt gode hjerte, eller hva er problemet?

Dårlig dag i dag? kansje sette deg inn i ting før du synser om andre.

Skrevet

Jeg vil si at det er helt greit at de sier det som det er, og det er utrolig flott å høre slike historier. Vi får ofte høre om de historiene der ting ikke går bra, men ikke der det går fantastisk flott. En fin familie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...