Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har fått beskjed om så nedsatt sædkvalitet at det kun vil være mulig å bli gravid med ICSI: Hvor dårlig sædkvalitet er det egentlig snakk om?

Min mann fikk påvist dårlig sædkvalitet (kun 7 mill. spermier/ml mot normalt minimum 50, 96 % abnormale celler, lav motilitet, lav progressivitet, kort sagt, det meste galt.) Men vi fikk likevel beskjed om at han kunne gjøre meg gravid på egenhånd dersom jeg hadde normal fertilitet og dersom vi hadde redusert hyppighet i samleiefrekvensen i EL-perioden.

Dette er nå snart et år siden, og jeg er fortsatt ikke blitt gravid. Lurer på om ikke vi egentlig også burde ha vært henvist til ICSI med en gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med så dårlig kvalitet skal ny prøve tas etter tre måneder. Viser den like dårlig resultat er det bare å få avgårde henvisning til prøverør, da det tar omtrent ett år fra henvisning er sendt til man er i gang.

Med så dårlig kvalitet vil det være et utrolig lykketreff å bli gravid uten prøverør. Min mann har mye bedre resultater, og vi har prøvd i tre år uten resultat.

Dere vil ikke merke forskjellen på ICSI og IVF. Med så dårlig kvalitet er det ICSI som er løsningen.

Skrevet

Ok, takk for svar! Det jeg synes er litt rart, er at det faktisk var Dr Ken Purvis som uttalte dette til mannen min, og vi slo oss egentlig til ro med det da, siden han vel er Norges omtrent mest anerkjente androlog. Veldig rart at han skulle si noe sånt, hvis det ikke stemmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...