Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer enkelt og greit på om dette er en god måte og jogge på :

2 min jogge i 9km/t

1 min gå i 6 km/t

2 min jogge i 9 km/t

1 min gå i 6 km/t

osv osv

Dette løpet fortsetter til eg har holdt på i 55 min , da skrur eg opp farten til 11-11,3 km/t til det gått ca 59 min so avslutter eg med 1 min gåing på ca 4-5 km/t.

Dette programmet kjører eg 3 ganger i uka, pluss en spinning time i uka.

Kosthold redusert til sunt og magert nok (11-1200 kcal) Vil eg på sikt gå ned i vekt med dette opplegget, har holdt på i 1 mnd merker det på magen at eg har gått inn men kun 1 kg er borte.. Er 168 cm og 74 kg so har masse å ta av..

Styrke blir lagt inn etterkvart mer fast, pr dags dato trener eg litt styrke etter 2 av joggetimene, 1 økt er ca 25 min.

Noen som trur dette gir resultater??

Videoannonse
Annonse
Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg tror du kommer til å bli drittlei og kjede deg etter bare et par ganger. Hvorfor så lang økt? Og hvorfor så mye intervaller? Ville heller ha jogget lenge uten intervallene (rolig langtur), eller hatt en skikkelig intervalløkt som er mye kortere i varighet.

Hva trener du av styrke? 25 minutter er ikke så lenge.

Skrevet

Jeg tror du kommer til å bli drittlei og kjede deg etter bare et par ganger. Hvorfor så lang økt? Og hvorfor så mye intervaller? Ville heller ha jogget lenge uten intervallene (rolig langtur), eller hatt en skikkelig intervalløkt som er mye kortere i varighet.

Hva trener du av styrke? 25 minutter er ikke så lenge.

Har holdt på i 1 mnd, synest det er kjempe gøy form for trening.So går ikke lei dei første ukene.

Som eg nevnte so skal eg føre inn meir styrke etterkvart, pr i dag trener eg i 25 min 2 ganger i uka, da bruker eg apperatene på senteret som går på underkropp.

Grunnen for at eg bruker intervalene 2x1 er fordi at eg er helt fersk på jogging og ha sikkert dødd ha eg skulle jogga i 4-5 min i strekket

Skrevet

Hvis du bare jogger og trener styrke for underkroppen kommer du til å bli uproporsjonal.

Synes ikke hverken løpeøkten eller styrkeløsningen hørtes ut til å være noe særlig.

Gjest Daenerys
Skrevet

Poenget mitt er at du burde fokusere på å lære deg å jogge lenge om gangen i stedet for intervallene.

Du bygger ikke opp en stabil joggeform slik du trener nå. Har du sett på nybegynnerprogrammer på f.eks Løplabbet? Der skal du gå mye i starten, så jogge noen minutter i strekk med gange i pausene, og først mot uke 12 skal du jogge i 10-15 min i strekk. Det er for å unngå belastningsskader.

Jeg tror du utsetter kroppen for noe den ikke er klar over. Man jogger ikke en time når man ikke klarer 5 min i strekk en gang, det er bare å vente på skadene når du holder på slik. Når du klarer 30 minutter i strekk UTEN gange kan du begynne å øke mot en time totalt, men ikke før det.

Og hvorfor trener du bare underkropp? Du blir som Envy sier helt uproporsjonal...

Skrevet

Trener kun underkropp fordi eg har nakke og skulder skade, har forsøkt å få trenere til å hjelpe meg med ett opplegg men eg stivner i hele overkroppen og er helt ødelagt i fleire dager, det går ikke an da eg har mange barn å passe på på dagtid, derfor..

Skrevet

Trener kun underkropp fordi eg har nakke og skulder skade, har forsøkt å få trenere til å hjelpe meg med ett opplegg men eg stivner i hele overkroppen og er helt ødelagt i fleire dager, det går ikke an da eg har mange barn å passe på på dagtid, derfor..

Hvis du har skade i nakke og skulder, burde du virkelig trene mest overkropp for å trene opp muskler og bevegelser som er gunstige i forhold til skaden din. Men dette bør du få veiledning av en fysioterapeut. Snakk med legen din om henvisning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...