Usikker23 Skrevet 8. februar 2012 #1 Skrevet 8. februar 2012 Jeg har lagt med influensa nå en stund, og er enda ikke kommet meg skikkelig, puster forsatt tungt, har lav feber, forkjølet. Men jeg vil virkelig trene, jeg skal jo komme i form... Så er det dumt å dra på trening når man er syk? Eller kan kroppen ha godt av det? Pluss noen som har noen gode tips til hva man kan spise for å forbedre imunforsvaret? og generelt få ett bedre kosthold
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #2 Skrevet 8. februar 2012 Når man trener bryter man jo ned kroppen, slik at den må bruke energi på å bygge seg opp igjen og bli sterkere. Jeg vil tro kroppen trenger en del energi til å bekjempe sykdom også, så selv hadde jeg nok ventet til jeg ble frisk igjen. Evt tatt en en liten gåtur, og tilpasset tempoet til formen din i dag. For å få et godt immunforsvar må kroppen for det første ha nok energi tilgjengelig til den type arbeidsoppgaver, for det andre må man få i seg alle stoffer man trenger. Sunn og variert mat i fornuftige mengder er altså det beste. Spesielt er det viktig å få i seg nok grønnsaker og frukt, som du sikkert vet.
Tullepia Skrevet 8. februar 2012 #4 Skrevet 8. februar 2012 Jeg har lagt med influensa nå en stund, og er enda ikke kommet meg skikkelig, puster forsatt tungt, har lav feber, forkjølet. Men jeg vil virkelig trene, jeg skal jo komme i form... Så er det dumt å dra på trening når man er syk? Eller kan kroppen ha godt av det? Pluss noen som har noen gode tips til hva man kan spise for å forbedre imunforsvaret? og generelt få ett bedre kosthold Tren gjerne hvis du føler at du klarer det, men ta det roligere enn vanlig. Føler du deg svimmel eller uvel slutter du straks å trene. Drikk mye vann - mer enn vanlig. Kroppen blir fortere dehydrert når du har feber og snue. Yoga eller annen form for rolig trening kan være fint når man ikke er helt i form. Vær nøye med hygienen så du ikke smitter andre på senteret. Vask alle apparater nøye etter trening og vask hendene ofte. Ta c-vitamintilskudd og tran, og vær nøye med håndvask for å unngå smitte. Alle blir syke i blant, men håndvask er og blir det beste forsvar.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #5 Skrevet 8. februar 2012 Hvis du puster tungt, er neseforkjølet og i tillegg kanskje er litt slapp, hvordan skal du klare å trene da? Det å dra på trening når man er syk er ikke bare dumt fordi det kan ødelegge restitusjonsperioden, men det er jo ubehagelig og man kan ikke yte fullt = relativt unødvendig.
Supraspinatus Skrevet 8. februar 2012 #6 Skrevet 8. februar 2012 Som oftest lønner det seg, for personen i gaten, å vente litt for lenge etter sykdom med moderat til høy feber enn å gå tilbake for fort. Så dersom det ikke er noen konkurranse som venter i nær fremtid så vil det ikke gjøre noe forskjell om du drøyer 2-4 dager til. Dersom du begynner å bli litt syk, men bare er litt småsnørrete eller slimete, men IKKE har feber, så kan du trene. Unngå de aller hardeste kondisjonsøktene. Og hvis du skal trene kondisjon bør du bare gjøre det dersom det ikke er for kaldt ute. Har du feber skal du ikke trene. Uansett. Med forbehold, er du feberfri, men rufsete og du har lyst å prøve kan jo du bare varme opp og se hvordan det går. Blir du dårlig eller har vondt så slutter du bare. PS. ALDRI gå på gymmet dersom du er smittsom. Det er dårlig gjort ovenfor alle andre som går der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå