Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt inpirasjon her, noen som kan foreslå noen spennende studier/yrker?

:kaffekopp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes filosofi er utrolig interessant og spennende.

Mange synes det er dørgende tørt og kjedelig.

Konklusjon? Det som andre synes er spennenede er ikke alltid spennende for deg.

Skrevet

Arkeologi! Kjempespennende :jepp: men litt vanskelig å få jobb desverre, så dette er et studie hvor man må jobbe hardt og synliggjøre seg selv.

Skrevet

Master i rettsvitenskap - jurist, og da aller helst forsvarsadvokat.

Skrevet

fengselsbetjent/politi :)

Skrevet

Jeg synes filosofi er utrolig interessant og spennende.

Mange synes det er dørgende tørt og kjedelig.

Konklusjon? Det som andre synes er spennenede er ikke alltid spennende for deg.

Tror ikke filosofi er direkte kjedelig, men stiller meg undrende til hva i alle dager filosofistudenter får jobb som etter endt utdannelse.

• Liker 2
Skrevet

Tror ikke filosofi er direkte kjedelig, men stiller meg undrende til hva i alle dager filosofistudenter får jobb som etter endt utdannelse.

Politiske rådgivere.

Skrevet

Arkeologi! Kjempespennende :jepp: men litt vanskelig å få jobb desverre, så dette er et studie hvor man må jobbe hardt og synliggjøre seg selv.

Takk for svar alle sammen:)

Arkeologi var en av drømmene mine når jeg gikk på gymnaset, men jeg følte at det var vanskelig med jobb etterpå. Hvordan jobber du med dette? Tjener du nok? Hva gjør du for å bli lagt merke til, skriver du masse artikler?

Høres spennende ut>! :)

Skrevet

fengselsbetjent/politi :)

Har også vært inne på denne tanken, har hørt at det å være fengselsbetjent er veldig givende. Men jeg er en 1.63 cm høy blond jente, litt redd for å bli misforstått i den settingen...

Skrevet

Sivilingeniør! Der kan du virkelig jobbe med akkurat det du vil innenfor teknologi (alt fra dippedutter til it, til overflatebehandling, bygg og petroleum). Det er et voksende marked og gode jobbutsikter!

Skrevet

Innen filosofien ligger også mye med moral og etikk. Nå som globalisering bare vokser, og også sosialt ansvar ligger mye hos bedriftene, trenger de rådgivere som kan ta for seg etiske og moralske prinsipper, som har mye base i tankegang fra filosofien.

Konsekvenser av handlinger, moralsk rett, ansvar og tankegang vil forhåpentligvis få en mye større rolle i fremtiden, sett fra den økonomiske vinkelen.

Filosofi handler ikke kun om å fundere over meningen med livet ;)

Skrevet

Innen filosofien ligger også mye med moral og etikk. Nå som globalisering bare vokser, og også sosialt ansvar ligger mye hos bedriftene, trenger de rådgivere som kan ta for seg etiske og moralske prinsipper, som har mye base i tankegang fra filosofien.

Konsekvenser av handlinger, moralsk rett, ansvar og tankegang vil forhåpentligvis få en mye større rolle i fremtiden, sett fra den økonomiske vinkelen.

Filosofi handler ikke kun om å fundere over meningen med livet ;)

Filosofi hørtes kjedelig ut, og regner med at jobbene ikke står i kø. Dessuten må man vel ha en doktorgrad for å være ettertraktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...