AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #1 Skrevet 8. februar 2012 Hei. Jeg dro ut kl 16.00 ca på lørdag, jeg kom ikke hjem før kl 8.15 neste dag. Jeg hadde drukket osv uten å si ifra hvor jeg dro. Hvor lenge og hva kan moren min straffe meg meD? Jeg har aldri gjort noe slikt før, jeg må alltid inn 19.00 Jente 17
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #2 Skrevet 8. februar 2012 Hei. Jeg dro ut kl 16.00 ca på lørdag, jeg kom ikke hjem før kl 8.15 neste dag. Jeg hadde drukket osv uten å si ifra hvor jeg dro. Hvor lenge og hva kan moren min straffe meg meD? Jeg har aldri gjort noe slikt før, jeg må alltid inn 19.00 Jente 17 Hun må ha vært kjempebekymret for deg, og er nok først og fremst glad for at du kom hel hjem. Du er snart 18, så jeg mener at du må ha større frihet enn å måtte komme hjem klokka sju. Men denne friheten må du fortjene, ved å vise deg tilliten verdig. Foreslå på eget initiativ at du skal fortelle hvor du går, svare hvis hun ringer osv. Jeg er ikke tilhenger av straff, men dere trenger i alle fall å prate sammen på en rolig og behersket måte. Som sagt er du snart myndig, så jeg mener at denne diskusjonen skal bære preg av dette. Men om hun ønsker å gi deg en uke eller to med husarrest/TV-forbud eller hva det nå er som er vanlig, så synes jeg også at du skal akseptere straffen på en voksen måte (jeg vet det høres rart ut, man straffer jo ikke voksne på denne måten, men du skjønner vel hva jeg mener). 6
Gjest Surrehodet Skrevet 8. februar 2012 #3 Skrevet 8. februar 2012 (endret) Personlig vil jeg dratt ut tåneglene dine med tang. Tenk for en bekymring du har utsatt din mor for. Håper i det minste du hadde vett nok til å sende henne en sms og fortalt at du var trygg. Innlegget er endret for avsporing. Yvonne (mod) Endret 10. februar 2012 av Yvonne 7
Gjest Katten. Skrevet 8. februar 2012 #4 Skrevet 8. februar 2012 (endret) Innlegget er endret for avsporing. Yvonne (mod) Meh. Endret 10. februar 2012 av Katten. 1
Gjest Nuppdupp Skrevet 8. februar 2012 #5 Skrevet 8. februar 2012 (endret) Personlig vil jeg dratt ut tåneglene dine med tang. Tenk for en bekymring du har utsatt din mor for. Håper i det minste du hadde vett nok til å sende henne en sms og fortalt at du var trygg. Og jeg må bare få sagt det, det heter ikke hvordan straff. dette er veldig smart av en mor å gjøre . håper barnevernet kommer en tur til deg. vi vet ikke hvordan moren din kommer til å straffe deg, men synes det er helt på jordet at du skal være inne klokka 19 hver dag. Endret 8. februar 2012 av Nuppdupp 2
Chiyo Skrevet 8. februar 2012 #6 Skrevet 8. februar 2012 Hei. Jeg dro ut kl 16.00 ca på lørdag, jeg kom ikke hjem før kl 8.15 neste dag. Jeg hadde drukket osv uten å si ifra hvor jeg dro. Hvor lenge og hva kan moren min straffe meg meD? Jeg har aldri gjort noe slikt før, jeg må alltid inn 19.00 Jente 17 Hvis du gjorde dette i helgen, har du ikke allerede blitt straffet? Jeg mener, hvis din mor i det hele tatt straffet deg. 1
Gjest Surrehodet Skrevet 9. februar 2012 #7 Skrevet 9. februar 2012 dette er veldig smart av en mor å gjøre . håper barnevernet kommer en tur til deg. vi vet ikke hvordan moren din kommer til å straffe deg, men synes det er helt på jordet at du skal være inne klokka 19 hver dag. Klart hun skal være hjemme kl 19.00 hver dag. Skolearbeid bør virkelig prioriteres i dette tilfellet. 2
Gjest snoopy_93 Skrevet 9. februar 2012 #8 Skrevet 9. februar 2012 Hadde jeg vært mor ville jeg kanskje gitt deg en skjennepreken og fortalt hva jeg følte som mor når datteren plutselig blir borte uten å gi et lite pip fra seg. Så ville jeg kanskje dratt inn pc eller noe sånt. Kanskje.
Miah Skrevet 9. februar 2012 #9 Skrevet 9. februar 2012 Jeg ble aldri straffet av foreldrene mine. Jeg fikk aldri husarrest, aldri ble noe tatt i fra meg. Er også veldig mange av vennene mine som hadde det på akkurat samme måte. Den verste straffen jeg fikk og forsatt får oppleve, er en skuffet mamma eller pappa. Det er jævlig, og hadde vært nok straff for meg! Så hvilken straff DU skal få aner jeg ikke, fordi jeg aner ikke hva vanlige straffer hos dere pleier å være. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #10 Skrevet 9. februar 2012 Hvorfor spør du oss, og ikke moren din?
Gjest NozMonster Skrevet 9. februar 2012 #11 Skrevet 9. februar 2012 hadde jeg måtte være inne kl 19 som 17åring ,så hadde nok jeg også gjort en del opprør ja! hvilken straff ja? hmm...det må vel bare være opp til mamman din og avgjøre det.. hvorfor spør du? har du tenkt å foreslå noe for henne?? 1
Meridian Skrevet 10. februar 2012 #12 Skrevet 10. februar 2012 (endret) Det at du har dårlig samvittighet, og at du har ødelagt en nattesøvn for moren din + at du har skuffet henne, det må da være straff nok? Om du ikke bryr deg om dette i det hele tatt og turer på som du vil, hadde jeg kastet deg ut sånn at du måtte klare deg på egenhånd - finne hybel, søke stipend og lån, finne en delstidsjobb, lage maten din selv og komme deg på skolen selv. Så ville du nok komme krypende tilbake om det ble for tøft for deg. Men innetid kl.19 hørtes tidlig ut for en 17-åring? Innlegget er endret for avsporing. Yvonne (mod) Endret 10. februar 2012 av Yvonne
Gjest "gjest" Skrevet 10. februar 2012 #13 Skrevet 10. februar 2012 (endret) Må du straffes da?? Innlegget er endret for avsporing. Yvonne (mod) Endret 10. februar 2012 av Yvonne
Gjest Surrehodet Skrevet 10. februar 2012 #14 Skrevet 10. februar 2012 Jeg har nettopp hatt en spørrerunde hos 15 stk 14 åringer. De mener at du ikke bør bli straffet, så da er vel den saken grei. Jeg antar du startet denne tråden for å få sympati etter at moren din straffet deg. Hva endte det opp med? For om det er slik at du MÅ være hjemme kl 19.00 hver kveld, antar jeg at hun virkelig er streng. På den annen side, ser du hvilken redsel du har påført henne ved å være borte hele natten? Jeg har opplevd å bli oppringt av en mor klokken 8 en Søndagsmorgen fordi jenta hennes ikke kom hjem etter å "ha hatt filmkveld med **** (min datter)" Det ble en heftig leteaksjon, og vi så for oss at hun lå voldtatt i en grøft- Selv om fornuften sa at hun sikkert sov ut rusen ett eller annet sted. Den moren hadde det helt forferdelig og jeg unner ingen å oppleve den redselen.
Anglofil Skrevet 10. februar 2012 #15 Skrevet 10. februar 2012 Tråden er ryddet for avsporinger. Språkdiskusjon har ingenting i denne tråden å gjøre, det kan dere heller ta på språkforumet. Yvonne (mod)
Redbull Skrevet 10. februar 2012 #16 Skrevet 10. februar 2012 Broren min på 12 er ute lenger enn deg! Å han har strenge foreldre som er nøye på leksene
drosophilia Skrevet 10. februar 2012 #17 Skrevet 10. februar 2012 Hei. Jeg dro ut kl 16.00 ca på lørdag, jeg kom ikke hjem før kl 8.15 neste dag. Jeg hadde drukket osv uten å si ifra hvor jeg dro. Hvor lenge og hva kan moren min straffe meg meD? Jeg har aldri gjort noe slikt før, jeg må alltid inn 19.00 Jente 17 Dette er litt uvirkelig for meg, fordi jeg bodde alene med egne penger fra jeg var 16. Men det jeg tenker: - dette var en dum ting å gjøre, og du bør forklare at du er lei for det. - du bør snakke med moren din om denne "hjemme kl.19"-regelen. Dette var jo i helgen, og det er veldig strengt for deg som snart er voksen! Du bor hjemme, og jeg er enig i at man kan sette visse regler. Men jeg synes dere bør snakke om dette, og finne en bedre løsning. Jeg tror kanskje dette var et resultat av at du kanskje drakk litt, så var det for sent uansett, så du overnattet. Hvis du kunne komme hjem f.eks før midnatt i helgen, hadde jo ting gått så mye bedre! Min eneste regel var at jeg måtte si ifra at jeg var trygg når jeg dro til andre folk for å feste, og det var kun en SMS til mor eller far som bodde timesvis unna. Jeg vet at min situasjon ikke var veldig normal, men jeg tror alle har godt av å lære å oppføre seg "voksent". Om et år er du jo 18, og da kan du praktisk sett gjøre som du vil! Hvis du fortsatt bor hjemme, bør "husreglene" reflektere dette. Du kommer til å ha flere og flere sene kvelder med venner, og dette tror jeg mor skjønner hvis dere snakker rolig og åpent sammen.
sauen87 Skrevet 10. februar 2012 #18 Skrevet 10. februar 2012 Jeg syns ihvertfall du bør fortelle din mor at du er lei for det. Hvis min datter på 17 (nå er mine små, men den gang de blir så store) ikke hadde kommet hjem og ikke hadde sendt en melding engang, tror jeg at jeg hadde fått et heftig hysterisk anfall. Hun var nok ekstremt bekymret for deg. Det koster ikke mange kaloriene å si ifra om at du sover hos en venninne eller noe.
Gjest Iris Skrevet 11. februar 2012 #19 Skrevet 11. februar 2012 Da mine jenter var 17 for et par år siden, så fikk de iallefall være mye lenger ute enn til kl 19.00, enten det var helg eller hverdag. En 17.åring er snart myndig, mange bor på hybel og må ta mye ansvar for seg selv.Jeg er helt imot å ha for mange regler og begrensninger for så gamle barn/ungdommer. Tror ikke det kommer noe godt ut av det i det hele tatt. De flytter hjemmefra hvert øyeblikk i den alderen, og da bør de få så pass med ansvar for seg selv at de faktisk kan bli voksne.Frihet under ansvar, og gjensidig respekt og tillit, var/er mine leveregler Men selvfølgelig om barna mine i den alderen dro hjemmefra kl 16.00 og ikke dukket opp før morgenen etter, uten at de hadde gitt lyd fra seg, ville jeg vært fra meg av bekymring og raseri, tror jeg. Det er respektløst å bare gjøre sånt overfor de man bor sammen med. Dette gjelder forresten alle familiemedlemmer uansett alder, også oss foreldre. Jeg ville aldri straffet mine 17 åringer, men ville fortalt de hva jeg mente, og hvorfor. Det har noe med tillit å gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2012 #20 Skrevet 11. februar 2012 straff og straff. som mor hadde jeg nok vert bekymret for hvor du var. og sagt klart fra at du må gi besjed hvor du drar.¨ som 17 åring kan jeg ikke sjønne hvorfor mor skal vite hvor jeg er hele tiden.hun må da stole på at jeg klarer meg selv! tror ikke det er vanlig å straffe voksne barn. alle har vert ung og det vet din mor også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå