:-) anna Skrevet 6. januar 2004 #1 Skrevet 6. januar 2004 Vurderer å pusse opp badet, men lurer på om det er noen som har tips om hva man kan gjøre når man ikke kan/vil legge fliser... Liker fliser veldig godt... men vi bor i et eldre hus med golv som gynger og jeg er ikke sikker på om vi kan legge fliser rett og slett. Noen som har ideer til andre ting man kan gjøre med badegulv og badevegger?! Også bør det være ganske lekkert da!!
Suzy Skrevet 6. januar 2004 #2 Skrevet 6. januar 2004 Du får faktisk veldig mange fine vinylgulv til våtrom nå til dags og det er fullt mulig å bruke vanlig panel på veggene - så sant den behandles godt og så sant den ikke utsettes for direkte vannsprut
Octavia Skrevet 6. januar 2004 #3 Skrevet 6. januar 2004 Vi har fliser på gulvet, en flisehøyde opp og i våtsonen rundt badekarer. Smal, malt panel på resten. Dusjer i kabinett. Eikelister rundt overgangene mellom panel og fliser. Maritimt og fint. Er kjempefornøyd!
Gjest Lea Skrevet 6. januar 2004 #4 Skrevet 6. januar 2004 Det finnes masse fine belegg, ja. Bare ta deg en tur på f.eks Interiørland eller et annet sted de selger sånt. Det finnes også masse fine plater og våtromstapeter (men det blir nesten like dyrt som fliser). Ellers kan du bruke strie, panel eller noe annet på veggene, så lenge du har dusjkabinett eller fliser i våtsonen.
klaraklokk Skrevet 6. januar 2004 #5 Skrevet 6. januar 2004 Vi har baderomsplater på veggene som ligner på fliser. Du ser ikke at disse er fake før du kommer riktig nær. På golvet har vi vinylbelegg. I taket la vi panel som vi beiset med en farge i samme fargetoner som vegg og golv. Det ble riktig lekkert syns vi selv da... Vi kjøpte baderomsplatene på maxbo.
Tinka Skrevet 8. januar 2004 #6 Skrevet 8. januar 2004 Gulvbelegg på gulvet og panel på veggene! I våtsonene kan du ha baderomsplater istedet for panle. Hvis du feks har hvite plater og maler panelen hvit så blir det veldig fint det.
Gjest gjest1 Skrevet 8. januar 2004 #7 Skrevet 8. januar 2004 Da jeg pusset oppbadet i sommer. valgte vi å legge et pent vinylbelegg på gulvet og har panelte vegger. Vi har fått et lyst og fint baderom. Med paneling er det viktig å bruke oljemaling, og unngå direkte vannsprut. Enten dusjkabinett, eller et flislagt dusjhjørne. Det finnes også mange fine baderomsplater. Vi valgte det bort fordi vi hadde det litt travelt og ikke hadde tid til å bestille slike plater.
-hild Skrevet 8. januar 2004 #8 Skrevet 8. januar 2004 Da vi pusset opp badet for noen år siden, la vi mest penger i gulvet, så der ble det varmekabler og fliser. Men som mange andre sier - det er mange pene vinylbelegg også. På veggene hadde vi ikke råd til fliser - og valgte aquatiles - våtromsplater som ser ut som flis. De er veldig enkle å montere - hver plate er 1,20 m, og skal limes på veggen. Da slipper du å etterbehandle (men de må jo fuges, selvsagt) som du må med f.eks panel. Det er mange mange muligheter - ta dere en tur på Maxbo, Byggern og Byggmakker og sug til dere inspirasjon og tips!!!
monja Skrevet 8. januar 2004 #9 Skrevet 8. januar 2004 Vi har et kjempefint vinylbelegg på gulvet og resten er ubehandlet panel. Hos oss er vi forsiktige med vannsprut og panelet holder seg flott enda. Vi har derimot fliser i dusjhjørnet da. Anbefaler virkelig panel på badeveggene, for det gjør rommet ekstra lyst og flott.
Gjest ase Skrevet 25. januar 2009 #10 Skrevet 25. januar 2009 Vi har et kjempefint vinylbelegg på gulvet og resten er ubehandlet panel. Hos oss er vi forsiktige med vannsprut og panelet holder seg flott enda. Vi har derimot fliser i dusjhjørnet da. Anbefaler virkelig panel på badeveggene, for det gjør rommet ekstra lyst og flott.
Gjest ase Skrevet 25. januar 2009 #11 Skrevet 25. januar 2009 Hei Har hørt at det finnes så mye fint vinylbelegg, men til bad er det bare etterlikninger av fliser/tregulv eller den "gode" gamle venylmønsteret. Hvor finner jeg andre typer vinylbelegg tro?? Åse
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2009 #12 Skrevet 25. januar 2009 Jeg gjorde en budsjettoppussing av badet i den forrige leiligheten, vinyl på gulvet og våtromsstrie/vinyltapet på veggene. Det finnes masse ensfarget vinyl til baderom, evt. f.eks sjakkrutet eller andre mønster. Samme gjelder veggvinyl. Forbo har en del fint http://www.forbo.no/default.aspx?menuid=1451 Jeg la mørk grått på gulvet, hadde eggehvite vegger og la en retromønstret tapet på en vegg for å få litt liv. Ble kjempefornøyd, fint nytt bad for 40000 inkl arbeid, armatur og dusjkabinett.
Nala Skrevet 26. januar 2009 #13 Skrevet 26. januar 2009 Ikke det du spurte om, men jeg hadde definitivt valgt fliser på gulvet uansett. Boligen vi har kjøpt har belegg på begge badegulvene, og begge er utrolig slitt. Det skal ikke mye til før belegg på våtrom blir stygt i hjørnene. Så jeg hadde lagt litt penger i å få flislagt gulvet, og så heller lagt malestrier eller noe på veggene. Hadde valgt en lys veggfarge.
Kamilia Skrevet 28. januar 2009 #14 Skrevet 28. januar 2009 Hvis du vil ha badet 100 % vanntett, legger du et kvalitetsbelegg på gulvet. Her får du hva du betaler for. På veggene er det et sjakktrekk å legge Permasafe, som er en vinyl"tapet" som legges vannrett i stedet for loddrett. Rullbredden er lik takhøyden, så det skal kun en stripe til rundt hele badet. På denne måten får du kun en skjøt som skal sveises. Eh...litt dårlig til å forklare, men dette er suverent for å unngå vannskader. Er mye brukt i større leilighetskomplekser, pga redusert risiko for skader.
ToveM Skrevet 28. januar 2009 #15 Skrevet 28. januar 2009 Da vi pusset opp badet for noen år siden la vi vinylbelegg på gulvet og har panel på veggene (malt) Vi har dusjkabinett så det blir jo ikke vannsprut. Vårt belegg ser ut som "skifer" Svigerfar trodde faktisk det var stein og måtte kjenne på gulvet. Men kjøp kvalitets belegg og få proffer til å legge det.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2009 #16 Skrevet 28. januar 2009 Dere som har pusset opp med belegg på gulv; hvilke typer belegg har dere brukt og hvor mye har det kommet på? Jeg vurderer å legge belegg på mitt bad, liker bedre belegg enn fliser, synes fliser er så kaldt og hater å vaske fugene mellom..... Vurderer å legge baderomsplater på vegg, slik at det skal gå fort. Skala ha hjem en rørlegger i morgen, så det blir spennende hva han sier. I min forrige leilighet skulle de ha minimum 100.000 for å pusse opp badet, her har vi alt vi skal ha, og vil bare ha nytt belegg og møbler, så det blir spennende...
Trillrund Skrevet 28. januar 2009 #17 Skrevet 28. januar 2009 Vi har lagt belegg fra Tarkett. Et skikkelig solid et. Det er helt gjennomfarget, så hvis man skulle få en rift i belegget, vil det ikke synes. Gulvleggeren sa at det er noe av det beste som finnes på markedet. Het det "Optima"? Under har vi lagt noen spesielle plater, før vi rettet av og la varmekabler. Bare husk at du kanskje må ha mer avrettingsmasse over varmekablene når du legger gulvbelegg! Vi har to typer veggpaneler og er kjempefornøyd med det nye badet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå