Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til sommeren har jeg fullført svennebrevet og står igjen på bar bakke, skal ut i jobb og bytte by; endelig! :D

Men i det siste har jeg snust litt på antropologi, som virker kjempe spennende, men det slo meg at jeg har hørt svært lite fra folk i faget, eller noen som har studert det. Så jeg tyr til dere, er det noen som har erfaring med noe som helst som er relevant til studiet?

Hvor kan man studere annet enn ved universitet i København, og hvordan er det evn.t der? Osv osv^^

Tenkte å stikke ned til UiO og forhøre meg der, men vet ikke om det er noen der som har mye peiling på disse tingene..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det du egentlig ønsker å jobbe med siden du vurderer å studere antropologi? Hører det er svært vanskelig å finne relevant jobb.

Skrevet

En venninne av meg har en bachelor i dette og synes det var et veldig interessant studium, men hun har hatt to jobber etter endt studium og ingen er relatert til utdanningen.

Om man har interesse for antropologi og lignende studier er det kanskje bedre å lese på fritiden og heller ta opp studielån for å studere noe mer praktisk hvor du får betalt for ferdighetene dine etter endt utdanning?

For all del, det er sikkert mulig å få relevante jobber, men det er nok ikke lett, så bare være forberedt på det. Om du virkelig brenner for det, så lar du ikke meg stoppe deg med denne posten her.

:)

Skrevet (endret)

Antropologi FTW!

Jeg har akkurat fullført en bachelorgrad, og jeg tenker å studere videre både på master og doktorgradsnivå. Det er jo faktisk det beste faget i verden :rodmer: Det er masse som er relevant for antropologer, nesten hele poenget med faget er jo at det er så utrolig versatilt. Ren antropologi er jo egentlig kun forskning, men en antropologibakgrunn er nyttig i veldig mange andre jobber (alle spør du meg). Anbefaler deg å se på UiB sine sider, der skriver de litt om videre jobbmuligheter også. Bare send meg en PM eller spør her om det er noe du lurer på :)

edit: Siden du sier du aldri hører noe fra antropologer så vil jeg bare nevne Thomas Hylland Eriksen, som er en veldig kjent norsk antropolog. Han har blant annet en fast spalte i dagbladet(?) og uttaler seg relativt ofte om aktuelle saker.

Endret av Momseguri

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...