Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei,

jeg har fått meg kjærese. Jeg har tidligere vært i et langvarig forhold som tok slutt for noen måneder siden. Nå har jeg fått meg ny kjæreste og jeg er veldig veldig forelsket og det går bra mellom oss. Men jeg har problemer. Jeg går i konstant frykt for å miste ham, og for at han skal skjule ting for meg. Det plager meg veldig mye og det er ikke så lett for han heller at jeg ikke klarer å stole 100% på ham. Jeg har blitt sviktet før og i det forrige forholdet gikk alt bra helt til jeg helt overaskende ble sviktet. Da hadde internett en finger med i spillet for det sviket, og derfor får jeg panikk når min nye kjæreste er på forskjellige sider på internett hvor man kan bli kjent med andre folk. Han er registrert bruker på et nettsted som kalles gaysir, siden han er bifil. Det har gått veldig greit, men jeg klarer ikke slå meg til ro med at han kun snakker om sin legning med andre likesinnede der for jeg vet at han traff sin forrige kjæreste gjennom gaysir og at han har flørtet med litt andre brukere der før. Så jeg tok det opp med ham og sa som sant var at jeg vil ikke være eiesyk eller noen kontrollfreak men jeg har visse "issues" med at han er på den siden når vi er sammen. Da sa han at hvis det gjorde meg tryggere så kunne han slutte å være der for så viktig var det ikke for ham. Selv om jeg synes jeg selv var egoistisk der så satte jeg pris på at han ville kutte det ut. Jeg kuttet også ut Blink, et nettsted som ligner litt på gaysir bare at det er mest heterofile der. Så jeg slettet min profil på Blink. Men han slettet ikke sin profil på gaysir. Han sa han skulle slutte å være der. Men i går var han på besøk hos meg og da så jeg han var inne på gaysir da han lånte min computer. Så jeg sa til han på en fleipete måte men med et snev av alvor "jaså, du klarer ikke holde deg unna". Da sa han at han hadde gått inn for å slette profilen sin men så hadde han fått en melding der av en kamerat av ham som sleit og hadde det litt tøft så derfor hadde han sendt meldinger med ham. Jeg tenkte ok, da sletter han nok profilen etterpå, men det hadde han ikke gjort. Han har fortsatt profilen sin der. OG dette gjør at jeg går i konstant frykt for at han er som min ex, som skjuler ting og holder på med flørting og "dating" på nettet bak min rygg. Dette gjør meg fra meg av redsel fordi jeg er så forelska og ser at dette forholdet virkelig kan bli noe langvarig og bra, men ikke så lenge jeg ikke greier å stole på ham og ikke så lenge han ikke gjør osm han har lovet. Hadde han ikke lovet å slette profilen på gaysir så ok da hadde jeg ikke bedt ham om det heller, men siden han selv sa han skulle gjøre det så synes jeg det er litt dårlig gjort av ham at han da ikke gjorde det likevel. Jeg ble rett og slett litt skuffet over ham. Jeg vet ikke hva jeg vil med dette, men jeg vil gjerne høre fra andre. Andre som kanskje har sånn frykt som jeg har eller kanskje noen som kan se på dette med øyne utenfra og hjelpe meg til å stole mer på ham og slå meg mer til ro og nyte det vi har enn å tenke så mye.. Jeg vil virkelig ikke være sånn!!! :-?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest fra vestlandet
Skrevet

hei!

da jeg er ganske sjalu av meg, holder det i lange baner å bekymre meg om at kjæresten blir tiltrukket av andre damer, hadde neppe holdt det ut om jeg skulle sett på begge kjønn som en mulig trussel... :sjarmor: mulig jeg er veldig nagativ nå, men kan det være mulig at du blir tiltrukket av partnere som det er store sjanser for kan svikte deg? at du på en måte leker litt med ilden? dette kommer jo litt an på hvor voksne og ikke minst modne dere er, men jeg ser ikke på folk som chatter mye på nettet for spes modne, men iallefall kontaktsøkende og muligens flørtende??jeg selv er kun på disse sidene, syns chatting er noe tull. har ikke tid til det. (har prøvd i ensomme stunder). men det er klart, er dere unge (under eller i begynnelsen av tyveårene), så er det nok vanlig å chatte litt. men jeg hadde blitt mistenksom, og hadde ikke likt det. (men jeg er nokså mistenksom av meg :-? ) la det være for en stund, og se om han respektere dine ønsker. hvis ikke, så ta det opp igjen på en så hyggelig måte som mulig, og la ham forstå at dette må til for at du skal satse seriøst!

lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Ta livet mer med ro. det som skjer - det skjer uansett. Ingen har kontroll over alt i livet.

Det eneste du til en viss grad har kontroll over, er deg selv, og hva du gjør. Det andre mennesker velger å gjøre har du ingen innvirkning på i det hele tatt. Så slipp taket. Livet skal være moro! Slipp opp kontrollbehovet!

Gjest gjest1
Skrevet
Ta livet mer med ro. det som skjer - det skjer uansett. Ingen har kontroll over alt i livet.

Det eneste du til en viss grad har kontroll over, er deg selv, og hva du gjør. Det andre mennesker velger å gjøre har du ingen innvirkning på i det hele tatt. Så slipp taket. Livet skal være moro! Slipp opp kontrollbehovet!

Veldig klokt sagt på liten plass!

Det eneste man oppnår ved å prøve og kontrollere partneren, er at vedkommende bevisst begynner å skjule ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...