Gå til innhold

kreditering og betalingsanmerkninger osv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noen internettsider jeg kan skrive mitt navn og adresse og personnummer og få vite om jeg har noen krediteringsproblemer?

Kan noen nekte kreditering ol. uten at jeg selv er informert at jeg blir nekta?

Tenkte at man måtte få brev ang. at man snart blir nekta og kan gjøre opp for seg da.

Jeg har lyst på mobiltelefon og ett nytt mobiltelefonabomang og da spør de ofte om kreditering og jeg vil ikke vite om jeg ikke er godkjent på elektriske butikker.

Men burde man ikke få brev om man ikke kan bestille abomanger ol. ?

Grunnen er at det var noen missforståelser en gang og jeg skrev klage og venta på svar fra klaga men fikk ikke svar på tre måneder, før jeg bare betalte hele beløpet fordi de trua med å sende de regningene videre opp i systemet. I tillegg sa de at de hadde sendt ett brev til meg om noe annet og senere viste de til det brevet som jeg aldri har sett og fått. Derfor masse missforståelser siden de trodde jeg hadde fått ett brev jeg aldri fikk.

Jeg har ikke fått noen info om at jeg har blitt stoppa og får man info om dette selv? Burde jo det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei noen slik nettside finnes ikke, gudskjelov. Ville nok blitt misbrukt av mange om noe slikt var tilgjenglig.

Har du betalingsanmerkning, vil du ha dårlig kredittvurdering. Betalingsanmerkning får du når du ikke betaler saker som har gått til inkasso.

Du kan også ha lav kredittvurdering ved å ha lav eller ingen inntekt.

Den eneste måten ( som jeg vet om ) er å ringe dun and bradstreet 22459200 å be om en kredittsjekk. De vil da sende ett brev til folkeregistrert adresse på personnummeret ditt. Det tar gjerne ett par dager, og nei du får det ikke opplyst over telefon.

ps. abomang skrives abonnement til opplysning.

Skrevet

Jeg har en avtale og betaler til de med faste beløp i måneden. De har ikke gått til inkasso. Det er ikke mange penger det er snakk om og jeg har betalt over halvparten på to måneder.

Skrevet

Man kan be om å få sjekke om man har noe på seg hos de største inkassobyråene. Også kan man feks prøve å bestille kredittkort på nett, da får man svar om det er innvilget eller ikke.

Forøvrig om du bestrider et krav skriftlig så kan de ikke sende det oppover i systemet, da skal det gå via forliksrådet som kan komme med en rettskraftig dom.

Skrevet

Jobber med å kredittsjekke folk, og det er, heldigvis, veldig strengt. Man kan ikke kredittsjekke hvem som helst. Du får jo uansett brev i posten, og kan da kontakte selskapet som tok sjekken og spørre hvorfor.

Skrevet

Du kan late som om du skal ha leiebil på månedsleie, da kredittsjekkes du.

Evt. spørre de om de kan ta en kredittsjekk for deg, da får du også et brev i posten om dette.

Kredittsjekker ofte kunder på jobben, og første gangen jeg var inne på siden så gjorde vi en kredittsjekk på meg selv for at jeg skulle lære det. Var spennende å se hvordan jeg lå an, for jeg har ikke alltid vært like flink på regninger som jeg er nå.

Skrevet

Hahaha. Jeg måtte prøve (er ikke ts) og fikk 12 av 100 hvorav hundre er best. Whooops. Høres ikke bra ut. Men har ikke betalingsanmerkninger, da. Bare lav inntekt ;p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...