Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått tørrere hud og veldig tørre partier i panne og kinn. Har prøvd flere typer kremer og fuktighetsmasker, men jeg synes ikke de virker så bra.

Noen som har noen forslag på ansiktskremer og fuktighetsmasker som virker bra for tørr hud?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurer jeg også på! Sliter generelt med tørr hud over hele kroppen, spesielt på denne årstiden. Ansiktet smører minst to ganger for dag, gjerne flere ganger dersom jeg er inne på badet og ser meg i speilet. Bruker da ikke sminke for tiden, kun maskara. Prøver også å ikke bruke så varmt vann når jeg vasker meg, og prøver å unngå å vaske meg for ofte. Men dusjer annenhver dag, og vasker så klart ansikt morgen og kveld i kun vann.

Det går greit å smøre ansiktet ofte, men har enda ikke funnet en krem som virkelig hjelper. Kroppen syns jeg det er mer ork med. Tungvindt å måtte smøre hele kroppen med fuktighetskrem da det tar så lang tid før det trekker inn i huden og jeg føler kroppen er klissete helt til jeg dusjer neste gang. Men synes sånn bodybutter fra bodyshop hjelper på huden på kroppen!

Skrevet

Noen som har noen forslag på ansiktskremer og fuktighetsmasker som virker bra for tørr hud?

Jeg bruker Creme Ultra Riche Visage Face Cream med 25% Shea Butter fra L'Occitane. Jeg bruker også skrubbekremen i samme serie og serumet i samme serie.

Jeg har hatt tørr hud i lang tid og prøvd ganske mye, men enten så legger kremen seg som en hinne oppå huden eller så virker huden fet i en evighet.

Skrubbekremen etterlater ikke huden tørr eller stram, siden den også har 25% shea butter. Etter den så kan man først ta på serumet og deretter kremen. Eller bare krem hvis man vil det. Kremen koster 329 kr, men det er vel anvendte penger. :)

Gjest Nanne70
Skrevet

Jeg fortsetter å "pushe" Decleor, jeg :) Til nå er dette de desidert beste produktene jeg har prøvd, men de er litt dyre, da.

Til tørr (ansikts)hud anbefales f.eks. følgende produkter:

Decleor NutriDivine Nutriboost Ultra Cocooning Cream (dagkrem for ekstra tørr hud)

Decleor NutriDivine Nutriboost Soft Cream (dagkrem)

Decleor Aromessence Angelique Nourishing Concentrate (ansiktsolje)

Decleor Aroma Night Angelique Nourishing Night Balm (nattkrem)

Decleor Hydra Floral Anti-Pollution Moisturising Mask (fuktighetsmaske)

Skrevet

Nå høres jeg ut som en reklameannonse men... :fnise:

Jeg slet skrekkelig mye med tørr og ekkel hud for noen uker siden og fant ingen fuktighetskrem som funket. Så kjøpte jeg en pakke nattlysolje på apoteket. Tar 2 kapsler (1000mg) hver dag. 3 i begynnelsen da det var på sitt værste, og nå er huden min skikkelig bra! :jepp: Har tatt nattlysolje i ca. 10 dager nå og det er lenge siden huden min har vært så fin som den er nå. Det anbefaler jeg virkelig på det sterkeste! Nå når huden min ikke er så ille lengre kan jeg bruke vanlig fuktighetskrem uten problemer. :)

P.s... vet ikke om det er forskjell på merkene på oljen. Prøvde nattlysolje for et års tid siden men syntes ikke den gav noe effekt. Da tok jeg bare en kapsel om dagen (ville spare penger). Den jeg bruker nå kjøpte jeg på apotek1 og heter 'bra!' og nå merker jeg at den funker. Så det er mulig at hvis du sliter mye med tørr/uren hud slik som meg, at du må ta 2-3 kapsler for at den skal fungere.

Skrevet

Støtter forslaget om nattlysolje og Decleor. Tar man nattlysolje burde man også ta omega3, dette er fordi nattlysolje er omega6 og det har vi i utgangspunktet nok av i kosten og det er viktig (for helsen) med riktig balanse mellom 3 og 6.

Når det gjelder Decleor, så har Decléor Aroma Night - Rose D`Orient Soothing Night Balm virkelig reddet huden min vinterstid. Selv om den i utgangspunktet skal brukes om natten, fungerer det helt fint å ha den under fuktighetskrem både morgen og kveld. Bruker den også som kuldekrem.

• Liker 1
Skrevet

Og hold deg unna BliVakker, anbefaler heller FeelUnique.

• Liker 1
Skrevet

For tørr hud kan du prøve Vichy fra apoteket. Jeg er veldig glad i det merket, men ansiktskremene dems er bare ikke laget for min hudtype, som er fet. Jeg likte også steam cream (kan handles på Asos eller feelunique for ca. 115NOK), men den ble også for fet for meg. Kanskje den passer tørr hud.

Skrevet

Nå høres jeg ut som en reklameannonse men... :fnise:

Jeg slet skrekkelig mye med tørr og ekkel hud for noen uker siden og fant ingen fuktighetskrem som funket. Så kjøpte jeg en pakke nattlysolje på apoteket. Tar 2 kapsler (1000mg) hver dag. 3 i begynnelsen da det var på sitt værste, og nå er huden min skikkelig bra! :jepp: Har tatt nattlysolje i ca. 10 dager nå og det er lenge siden huden min har vært så fin som den er nå. Det anbefaler jeg virkelig på det sterkeste! Nå når huden min ikke er så ille lengre kan jeg bruke vanlig fuktighetskrem uten problemer. :)

P.s... vet ikke om det er forskjell på merkene på oljen. Prøvde nattlysolje for et års tid siden men syntes ikke den gav noe effekt. Da tok jeg bare en kapsel om dagen (ville spare penger). Den jeg bruker nå kjøpte jeg på apotek1 og heter 'bra!' og nå merker jeg at den funker. Så det er mulig at hvis du sliter mye med tørr/uren hud slik som meg, at du må ta 2-3 kapsler for at den skal fungere.

Jeg bruker også nattlysolje, og nå tror jeg at jeg må finne meg en lettere fuktighetskrem. Til og med Matis Delicate gir for mye fukt nå, og før ga den alt for lite! Har gått på nattlysolje siden juleferien, så ikke særlig lenge. Jeg kjøper fra FeelUnique, Efamol sine. Koster litt under 80 kroner (bruker alltid rabatten fra Kickback).

Jeg bruker disse: http://www.feelunique.com/p/Efamol-Pure-Evening-Primrose-Oil-500mg-90-Capsules. Tar nå to hver dag, tok tre i begynnelsen.

Ikke prøv Vichy! Jeg brukte Vichy produkter da jeg var 15 fordi "det er jo fra apoteket så da må det være bra!". Sannheten var at kremene ga langt nok fukt, og var ikke langt fra Garnier nivå. Koster ganske mye gjør det også. Ikke verdt det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har alltid slitt med tør eksem hud, og har prøvd så og si alt av kremer.

En gang jeg var rimelig blakk og tomfor krem, måtte jeg ty til et billigere alternativ,

Jeg kjøpte en dag og nattkrem samt ansikts vask fra aloevera serien til body shop. Den er til sensitiv hud.

Den virket sombare det, og jeg bruker den ennå etter flere år. Billig er den også, fikk alle tre produktene til prisen av en dyr krem. Anbefaler å prøve den serien. Samt peele ansiktet forsiktig to dager i uken med den myke svamp skrubben man får kjøpt dær. :)

Skrevet

Jeg har fått tørrere hud og veldig tørre partier i panne og kinn. Har prøvd flere typer kremer og fuktighetsmasker, men jeg synes ikke de virker så bra.

Spenol.

Skrevet

Jeg bruker Frankincense nourishing cream. den er kanongod! fet, mn ikke så fet at jeg får kviser av den. anbefales!!

Ellers tar jeg 2 ss olivenolje hver dag. Det smører huden innenfra + det er godt for hjertet og årer!

Skrevet

Støtter forslagene over med nattlysolje og omega 3! Virkelig utgjort e forskjell på huden min om vinteren. Ellers vil jeg tipse om Sensilis sin glacier-serie, den er absolutt fin til tørr og fuktfattig hud. Den finnes i to varianter, gelekrem til fet hud og tykkere krem til tørr/veldig tørr hud. Nydelig konsistens, gir masse fukt og trekker godt inn i huden. Sensilis fås hos vita, men jeg har sett at noen ebayselgere også har glacier til tørr hud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...