Azure Skrevet 8. februar 2012 #1 Skrevet 8. februar 2012 Det er mulig arbeidsplassen jeg jobber på går konkurs. De vil isåfall starte opp nytt firma. Det jeg lurer på er om jeg får tilbud om jobb i det nye firmaet(vil da bare fortsette med det jeg gjør) og takker nei må jeg da jobbe 3 måneder som er oppsigelsetiden? Eller vil jeg da slutte tvert av?
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #2 Skrevet 8. februar 2012 Det er mulig arbeidsplassen jeg jobber på går konkurs. De vil isåfall starte opp nytt firma. Det jeg lurer på er om jeg får tilbud om jobb i det nye firmaet(vil da bare fortsette med det jeg gjør) og takker nei må jeg da jobbe 3 måneder som er oppsigelsetiden? Eller vil jeg da slutte tvert av? Med mindre den formelle arbeidsorganiasjonen du nå formelt er ansatt i videreføres, så får du jo på papiret tilbud om ny jobb i en annen bedrift. Siden bedriften går konkurs så jobber du til den faktisk begjæres konkurs, ikke lenger enn det. Når en organisasjon begjæres konkurs avvikles driften og evt. kreditorer vil stille seg i kø for å få verdier ut av konkursboet. Upresist beskrevet, men det er roughly slik det foregår, og det står mye mer om det på litt mer juridisk rettede sider. 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #3 Skrevet 8. februar 2012 http://konkursradet.no/ er en god kilde til informasjon. Du får bare spørre her hvis det er noe du ikke forstår. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå