Gå til innhold

Hva smaker smøreost?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Begynner å bli lei av vanlig skinke og ost. Tenkte derfor å prøve meg på en smøreost istedet. Jeg er veldig kresen i matveien, og liker absolutt ikke majones eller kaviar. Hva smaker egentlig smøreost? Ligner det på majones og slikt, eller er det mer ostesmak? Kjipt å kjøpe en dersom jeg ikke klarer å spise den, så tenkte å høre med dere :)

Videoannonse
Annonse
Gjest NozMonster
Skrevet

Hei! Begynner å bli lei av vanlig skinke og ost. Tenkte derfor å prøve meg på en smøreost istedet. Jeg er veldig kresen i matveien, og liker absolutt ikke majones eller kaviar. Hva smaker egentlig smøreost? Ligner det på majones og slikt, eller er det mer ostesmak? Kjipt å kjøpe en dersom jeg ikke klarer å spise den, så tenkte å høre med dere :)

om smøreost har mer ostesmak enn kaviar og majones? :ler: ja, det er vel ganske logisk at det har :)

smøreost minner meg ikke om majones eller kaviar, selvom det er tubepålegg alt sammen.

smøreost er kjempegodt! så det er bare å smake :jepp:

du trenger jo ikke kjøpe sånn stor tube med en gang heller... det finnes sånne små posjonstuber!

Gjest Spinell
Skrevet

Ingen kan svare deg helt sikkert på om du kommer til å like smøreost eller ikke. Ingen her vet heller helt hvordan ting smaker i din munn, men kan beskrive hvordan de selv mener det smaker.

Jeg kan dele mine egne erfaringer, som er omtrent slik:

Smøreoster smaker egentlig ganske lite i seg selv. Det er smakstilsetningen som gir smak. Nå vet ikke jeg om du tenker tubeost eller ost i beger, men naturellsmaken er uansett temmelig nøytral. Selvsagt med "melkepreg". Snøfrisk smaker litt mer enn Philadelphia, fordi den er laget av geitemelk.

Jeg synes på ingen måte smøreost minner om majones, men jeg kan ikke garantere for om du er enig. Jeg liker majones, og vet ikke hvordan det føles for den som ikke liker det.

Jeg liker smøreoster fordi de er så milde, og bruker av og til enten Philadelphia (med eller uten smak) eller ett av de små begerne fra Tine med peppersmak under kokt skinke.

Selv er jeg ikke så glad i konsistensen til de på tube, men synes Jalapeno-osten fra Kavli hadde helt grei smak. (Hvis man liker jalapenos.)

Du blir nok nødt til å forsøke selv uansett. Et beger smøreost koster ikke allverden, så om du ikke liker det har du ikke tapt mange kronene.

Skrevet

TS her :) Kjøpte smøreost med kylling. Litt lite smak, men overraskende godt :) Får krydre litt ekstra, så blir nok en hit i huset dette ja :fnise:

• Liker 1
Gjest NozMonster
Skrevet

TS her :) Kjøpte smøreost med kylling. Litt lite smak, men overraskende godt :) Får krydre litt ekstra, så blir nok en hit i huset dette ja :fnise:

jeg anbefaler snøfrisk med dill :jepp:

den er så gooooood! :spise:

• Liker 1
Skrevet

Nei snøfrisk smaker sau:p

Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

Nei snøfrisk smaker sau:p

sau av alle ting faktisk

...det er jo..logisk :ler:

Endret av NozMonster
Skrevet

sau av alle ting faktisk

...det er jo..logisk :ler:

Ja.. Sau eller geit da, det er jo samme lukta:p Altså det smaker sånn som våt sau/geit lukter!

Skrevet (endret)

Philadelphia er godt synes jeg.

:)

Endret av loffen
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...