Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg sluttet på ppillen for litt over en måned siden. Hadde samleie en helg, hvor jeg tror jeg hadde eggløsning. (oppdaget eggløsningsslim). Var veldig trøtt en uke etter dette, og hadde til tider "menssmerter" i mage og rygg. Trodde kanskje jeg kunne være gravid. Nå er mensen "forsinket" med 4 dager. Tok test første dag, men den var negativ. Kan ikke si at jeg føler meg gravid, men blir jo usikker når mensen ikke kommer. Hadde litt spotting kvelden før IKM og samme dag. Men etter det har det vært helt stopp.

Det jeg egentlig lurer på er om noen tror jeg kan være gravid selv om jeg nettopp sluttet på pillen (brukt yasmin nesten fast fra 16 år), eller om det bare er kroppen som er forvirret.

Ville dere levd som om dere var gravid? Vil jo ikke skade fosteret og hadde vært overlykkelig om jeg var gravid. Bør jeg ta pause fra kampsport fram til jeg vet om jeg er gravid eller ikke? Hva med vinkvelder med venninner? (ikke kjekt å fortelle så tidlig, dersom det skulle vise seg at jeg er gravid).

Mange spørsmål her, men dere vet vel hvordan det er :P

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis menstruasjonen din er forsinket med 4 dager skal det slå ut på en graviditetstest! Men siden du nettopp har sluttet på p-piller, kan det hende at syklusen din ikke er helt som den skal være og kan hende IKM er senere.

Hvis det er mer enn to uker siden du hadde samleie, så skal uansett en test bli positiv hvis du er gravid.

Det er nok mest sannsynlig kroppen som er i litt ubalanse, men jeg ville uansett holdt meg unna alkohol og kampsport til jeg var helt sikker.

Du kan bli gravid selv om du nettopp har sluttet på p-pillen ja, hele poenget er jo at du har sluttet med prevansjon, så da kan det ta alt fra 1 måned til 1 år før du blir gravid! :)

Lykke til :)

Skrevet

Det er jo ikke helt sikkert at du hadde EL heller denne perioden siden du har gått på piller så lenge. Har du ikke EL får du jo ikke mensen heller, så da kan det være at du er på dag 4 i syklus nr 2... :)

Gjest Modig mor
Skrevet (endret)

Det er jo ikke helt sikkert at du hadde EL heller denne perioden siden du har gått på piller så lenge. Har du ikke EL får du jo ikke mensen heller, så da kan det være at du er på dag 4 i syklus nr 2... :)

Dette stemmer ikke. En ny syklus begynner på første blødningsdag. Og man kan absolutt ha menstruasjon uten eggløsning, men sykluser uten eggløsning varer gjerne lenger enn ens vanlige sykluser. Hvis TS ikke har hatt eggløsning (ennå), er det umulig å vite når mensen kommer til å komme.

Edit: utheving

Endret av Modig mor
Skrevet

Kommer helt an på typen kampsport, men jeg ville selv tatt en pause om det var type hard kroppskontakt med slag mot magen.

Og jeg ser vel ikke helt poenget med å drikke alkohol når man er aktiv prøver - om det skjer skader, så kan de være alvorlige.

Det er jo så enkelt å drikke alkoholfritt?

Skrevet

Jeg har levd ca som normalt, men var ute sist helg, selv om jeg vet at jeg kansje er gravid nå.. Har IKM på søndag.. Men jeg drakk ganske lite i forhold til hva jeg bruker, og jeg har kuttet ned på søtsaker, snusen og trener mye mer nå..

Har faktisk byttet til nikotin og tobakksfri snus idag :)

Er du usikker på om du er gravid,så bør du ta det rolig med kampsport der det er fare for å bli slått i magen..

Skrevet

Det kan hende du hadde eggløsning litt senere enn du tror, og at det er derfor mensen er forsinket.

Jeg hadde litt el-slim hver dag 4-5 dager før jeg fikk positiv el-test.

Test om 3-4 dager igjen, og se hva som skjer.

Mest sannsynlig er nok syklusen din litt på bærtur bare, men jeg ville ikke drukket alkohol før jeg visste helt sikkert.

Jeg spottet forresten fra 4 dager før IKM og i ca 10 dager når jeg var gravid. Trodde mensen var på vei, men kom aldri! :rodmer:

Gjest Ruccola
Skrevet

jeg fikk eggløsning to uker etter jeg sluttet på p-pillen og jeg hadde gått på dem i 11 år :) (Testet med EL-tester)

Jeg ville vert forsiktig med alkohol siden det kan vere veldig skadelig i starten.

Ellers kan en gjøre det meste som en pleier, men en skal såklart unngå sporter som vil gi direkte støt mot magen.

Bare husk at blødningene du har hatt mens du gikk på pillen er "falske" blødninger. Nå begynner kroppen din å jobbe med hormonene selv så syklusen din kan vere veldig ustabil nå i starten sånn at du er klar over det at IKM kanskje ikke er "gyldig" ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...