MonThe Skrevet 8. februar 2012 #1 Skrevet 8. februar 2012 Hei hei! Tenker på å kjøpe en sånn "starter-kit" med sminke fra Bare Minerals ala dette; Make-up-kit Det som gjør meg litt usikker er at jeg ikke får prøvd ut hvilken fargetone jeg skal bestille, da det ikke finnes en forhandler av dette merket i nærheten av der jeg bor. Jeg er lys i huden, og har mellomblondt/mørkblondt hår. Ingen fregner. Blir lett brun om sommeren, så er ikke lys av typen rødlig. Skal jeg velge "fair" eller "light"? Til hverdags bruker jeg mascara og blush/evt litt solpudder, mens jeg til fest også bruker foundation. Lurer derfor på, kan jeg bruke kun deler av pakken (f.eks blushen) eller blir det best resultat om jeg bruker hele pakka? Og dette starter-kitet, ser for meg at det er et ganske godt kjøpt, om jeg vil fortsette å bruke produktene, da man får med børster/koster, for de er de samme som man bruker "til vanlig" (altså ikke mini-reiseutgave)? Produktene, er de drøye i bruk? Og, noen som vil anbefale en god nettside (god sevice + pris) å kjøpe sminke fra? Sorry litt rotete innlegg, kjekt om noen kan komme med innspill
Honesty Skrevet 8. februar 2012 #2 Skrevet 8. februar 2012 (endret) Selv om det ikke er "moderne" å like Bare Minerals for tida, er det mitt favorittmerke innen mineralfoundation. Jeg har en nøytral, lys hudtone, og bruker Fairly Light om vinteren, og så bruker jeg litt Medium Beige blandet med Fairly Light når jeg får litt mer farge. Feelunique er en veldig fin side å kjøpe fra; de er autoriserte forhandlere, og du får foundation for under 200 kroner, mot 450 i butikk i Norge. Så vidt jeg vet er børstene som følger med i slike introduksjonssett originalbørster, men om du vil like dem, er i grunnen mest smak og behag. Når det gjelder farger, er Fair lys og rosatonet, Light lys og gultonet, og Fairly Light er lys og nøytral, og dermed safe for veldig mange. Du kan velge selv hvilke deler av pakken du bruker eller ikke, og du kan også mikse med annen sminke uten problemer. Jeg bruker stort sett foundation og evt. concealer fra Bare Minerals, mens resten av sminken kommer fra andre merker. Endret 8. februar 2012 av Honesty 1
Gjest "gjest" Skrevet 8. februar 2012 #3 Skrevet 8. februar 2012 Bare Minerals er veldig keiserens nye klær. 1
Gjest happy_me Skrevet 8. februar 2012 #5 Skrevet 8. februar 2012 Bare Minerals er veldig keiserens nye klær. hva mener du?
Snop Skrevet 8. februar 2012 #6 Skrevet 8. februar 2012 Jeg anbefaler deg å først gå i en butikk/salong som selger Bare Minerals. Du trenger ikke å si at du skal kjøpe det på nett, men si at du er nysgjerrig på det og har lyst til å prøve det på. Så finner du rette fargen, og går hjem og handler på feelunique
snupp Skrevet 8. februar 2012 #7 Skrevet 8. februar 2012 Jeg har brukt BareMinerals i noen måneder nå og har fått kjempefin hud av det! Har imidlertid bestilt foundation fra Tikei denne gangen, ikke fordi jeg er misfornøyd eller noe, har bare hørt at BareMinerals inneholder bismuth oxychloride, som visstnok flere reagerer på. I tillegg er Tikei ganske mye billigere. På denne siden har de en oversikt over masse forskjellige foundations og forskjellige farger, så det går jo an å se om du finner ut hvilken farge du skal ha gjennom den. En foundationboks holder i ca 2 måneder på meg, og jeg bruker den til både hverdags og fest. Jeg har brukt concealer og solpudder derfra, men pakket bort concealeren siden jeg synes den var unødvendig. Jeg brukte heller foundation på en concealerkost, og det fungerte helt fint på meg. Var heller ikke spesielt fan av solpudderet, da jeg synes fargen ble veldig orange, men det kan jo være bare på meg. Har bestilt fra www.strawberrynet.com og har vært kjempefornøyd med det. De har fri porto og tilbakebetaler eventuell toll
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #8 Skrevet 10. februar 2012 ^ Anbefaler også Tikei. Jeg bruker både foundation, veil, blush og øyenskygger derfra. Grei pris er det også. 1
MonThe Skrevet 10. februar 2012 Forfatter #9 Skrevet 10. februar 2012 Jeg anbefaler deg å først gå i en butikk/salong som selger Bare Minerals. Du trenger ikke å si at du skal kjøpe det på nett, men si at du er nysgjerrig på det og har lyst til å prøve det på. Så finner du rette fargen, og går hjem og handler på feelunique Skulle gjerne gjort det, men finnes desverre ingen forhandler av det merket her i området. Litt derfor jeg var usikker på om jeg skulle ta sjansen å bestille ------ Takk for tips alle
MonThe Skrevet 26. februar 2012 Forfatter #10 Skrevet 26. februar 2012 Da har jeg fått min Bare Minerals starter- kit i posten, og etter å ha prøvd den i dag er jeg kjempefornøyd Bestilte fra feelunique, i fargen "light", hvor foundationen er i fargene "Light" og "Fairly light". Likte veldig godt konsistensen på sminken, og resultatet -- frisk og pen hud, uten å se sminket ut! Men, litt usikker på en ting -- er det meningen jeg skal blande de to foundationene, eller skal jeg bare bruke den ene? Synes det er veldig liten fargeforskjell på de, så endte med å bruke de litt om hverandre..
Honesty Skrevet 26. februar 2012 #11 Skrevet 26. februar 2012 De er egentlig ganske like mtp. hvor mørke de er, men de er ulike i undertone. Light er mer gultonet, mens Fairly Light er nøytral. For min del funker bare FL, mens Light gjør at jeg ser utranglet ut, mens Light kan være fin dersom du har litt røde partier i huden som du vil jevne ut. Dersom du er ute etter en kaldere (rosa) foundation, er fargen Fair riktig; den er også like lys som de to nevnte, men kald.
meelissa Skrevet 2. mars 2012 #12 Skrevet 2. mars 2012 Litt OT, men har noen prøvd maskaraene derfra?
Gjest santus Skrevet 5. mars 2012 #13 Skrevet 5. mars 2012 (endret) Jeg har brukt BareMinerals i noen måneder nå og har fått kjempefin hud av det! Har imidlertid bestilt foundation fra Tikei denne gangen, ikke fordi jeg er misfornøyd eller noe, har bare hørt at BareMinerals inneholder bismuth oxychloride, som visstnok flere reagerer på. I tillegg er Tikei ganske mye billigere. På denne siden har de en oversikt over masse forskjellige foundations og forskjellige farger, så det går jo an å se om du finner ut hvilken farge du skal ha gjennom den. ------------- Det har jeg også lest om nå! Jeg har akkurat startet på en ny boks med foundations fra ID, fikk i tillegg en i julegave= jeg har to jeg må bruke opp. I tillegg bestilte jeg en concealer fra Feelunique, som jeg også må bruke opp før jeg evt. bytter! Nå skal jeg straks ta i bruk rens fra MD+ serum, dag- og nattkrem fra Decleor, i håp om å få litt kontroll over huden. Jeg har en del kviser på haka, og da ser jeg for meg at hvis ikke rensen og serumet funker fra MD, så er det ID sin "skyld." Jeg har brukt foundation fra ID i mange år, og jeg kan ikke huske at huden ble verre. Jeg kuttet vel å merke ut concealer fra Lancome nå nylig, og bruker som nevnt concealer fra ID. Det føler jeg har hjulpet mye!!! Hva tror dere? Tror dere ID er dårlig for huden? PS: Beklager et noe rotete innlegg. Endret 5. mars 2012 av santus
Belle de Jour Skrevet 5. mars 2012 #14 Skrevet 5. mars 2012 Jeg er veldig fornøyd med foundation derfra . Bruker den typen som heter matte, føler den gjør meg mindre blank enn originalen gjorde. Tror dessuten den er uten bismuth oxychloride? Finner det ikke på ingredienslista.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå