Gå til innhold

Tv-programmer for ettåringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke programmer på tv passer for ettåringer, når og hvor går de?

Gjest NozMonster
Skrevet

1 åringer har da virkelig ingenting forran tv`en å gjøre!

• Liker 4
Gjest HollyDolly
Skrevet

teletubbies. dvd :-)

Skrevet

Ettåringer kan vel se på hva som helst, bare det ikke er for mye skarpe lyder? TV-shop, kanskje?

• Liker 1
Skrevet

Niesa mi ser disney channel jr interresant :)

Gjest Spinell
Skrevet

De av mine venner som hadde småbarn da Teletubbies var noe nytt, opplevde at barna trivdes med å se på det, helt fra ca ettårsalderen. De satt rolig, fulgte med, responderte og gav tydelig uttrykk for at de likte det de så. Har ikke sett det på tv på årevis, men som nevnt over finnes det sikkert på dvd.

Skrevet

Så er KK sine artikler satt litt på kanten synes nå jeg. En 1 åring kan fint se litt tv, sålenge det ikke er snakk om over lenger tid. Niesen min på 1 år, kan fint se litt tv sånn en kortfilm på halvtimen, ikke at hu sitter i ro så lenge heller.

Skrevet

Alle norske barn under tre år ser på tv. De som konsekvent venter med å skru på tven til barna har lagt seg tror jeg du kan telle på en hånd.

• Liker 3
Skrevet

Alle norske barn under tre år ser på tv. De som konsekvent venter med å skru på tven til barna har lagt seg tror jeg du kan telle på en hånd.

Det kommer vel litt ann på hva det er snakk om da, en ting er å ha tv'en på mens babyen er i samme rom og leker med lekene sine, en annen ting er å sette babyen forran tv'en for at foreldrene/barnevakten skal få slappe litt av.

• Liker 1
Skrevet

Det kommer vel litt ann på hva det er snakk om da, en ting er å ha tv'en på mens babyen er i samme rom og leker med lekene sine, en annen ting er å sette babyen forran tv'en for at foreldrene/barnevakten skal få slappe litt av.

Og det er ikke et legitimt behov?

• Liker 3
Skrevet

Og det er ikke et legitimt behov?

Jo, men kanskje velge en annen løsning enn å bruke tv'en som barnevakt, da?

:heks:

Skrevet

Drømmehagen er veldig populær for de minste.

Skrevet

Drømmehagen, Nrk Super(Nrk 3), hverdager kl 11.30.

Skrevet

Drømmehagen, Nrk Super(Nrk 3), hverdager kl 11.30.

Skrev feil tidspunk, kl 10.30 går det.

Gjest Lotusblomsen
Skrevet

Jeg pleier å ha på NRK Super om morgenen så går det raskere med å komme seg i klærne og ordnet det jeg skal uten å måtte løpe etter lille gull hele tiden :)

Skrevet

Her har det også vært drømmehagen som har vært absolutt mest populært i den alderen.

Nå er hun 2 år, og jeg må si jeg IKKE er imponert over barnetv-tilbudet på nrk for tiden. Skulle ønske de kunne lage et program med vanlige småbarn som gjorde vanlige ting. F.eks. en unge som lærte seg å gå, barn som pusser tennene eller sitter på potte, eller går på butikken. Jenta mi liker å se på ordentlige barn på TV, men alt som går for småbarn er grusomme tegnefilmer. Med masse bråk og lyder, og rare figurer.

Skrevet

Disney junior er for de aller minste.

• Liker 1
Skrevet

Disney junior er for de aller minste.

Nja, nå har de jo endret programprofil.

Jeg synes Playhouse Disney, som det het før, hadde mye bra for en 1-3 åring. Mye sang, mye dukkefigurer og mye repeterende greier.

Nå synes jeg Disney junior passer langt bedre for 5-åringen enn for 1,5 åringen. Minsten gidder ikke se halvparten av programmene engang. Tror han bryr seg om 2 av 10 serier eller noe.

Min satt forøvrig klistret til matteprogrammet Kosinus da han var ett år... Muligens litt fordi storebroren gjorde det. Men det er vel også noe med at det er ordentlige mennesker i det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...