prinsesseM Skrevet 7. februar 2012 #1 Skrevet 7. februar 2012 Er det noen flere som har lest og fulgt treningsoppleget til han yngvar fra puls? Hatt lyst å kjøpe boken, men er det et godt treningsprogram for å gå ned i vekt?
Brukernavn Skrevet 8. februar 2012 #2 Skrevet 8. februar 2012 Jeg ga opp.... Det var kjedelig. Jeg gikk opp(!) i vekt. Mistet ingen cm. Merket ingen fremgang.
Strikkemamma Skrevet 8. februar 2012 #3 Skrevet 8. februar 2012 Jeg ga opp.... Det var kjedelig. Jeg gikk opp(!) i vekt. Mistet ingen cm. Merket ingen fremgang. Da gjorde du vel ikke en god nok jobb. 8
Brukernavn Skrevet 9. februar 2012 #4 Skrevet 9. februar 2012 Da gjorde du vel ikke en god nok jobb. Og hva legger du i det?
Brukernavn Skrevet 9. februar 2012 #5 Skrevet 9. februar 2012 Jeg har nemlig begynt på et annet opplegg nå som funker som bare det...
Gjest Solsmil Skrevet 9. februar 2012 #6 Skrevet 9. februar 2012 er det bare meg som synes det treningsprogrammet virker rimelig slapt? greit nok at man gjerne begynner på det som utrent, og tre økter i uka er forsåvidt greit nok, men da tenker jeg tre økter med kondisjon- og så styrke i tillegg. Han har jo to økter med kondisjon og en økt med styrke, men kondisjonsøktene er jo de eneste du virkelig forbrenner litt på (man forbrenner mer over tid på å trene styrke, men over en 4ukers periode så vil jo ikke det gi store utslaget). Nå var det jo også viktig med en time hverdagsmosjon i det programet hver dag, og det er jo selvsagt viktig. Men jeg klarer ikke helt å forstå at man kan gå ned 2 buksestørrelser på en måned bare med å trene 2 ganger i uka
Rainbow Skrevet 9. februar 2012 #7 Skrevet 9. februar 2012 Jeg syns Yngvars treningsopplegg virker veldig demotiverende! Han irriterer meg!! Fulgte med på Puls (litt sånn at han irriterer meg så mye at jeg ikke kan la være å se på), men trener ikke sånn selv! "Trening skakkje verra gøy, det skal verra en jobb"! Kan man ikke finne noe som er slitsomt og krevende OG som man trives med, kanskje? Markere 100 meter og løpe fram og tilbake virker meningsløst sammenligna med å dra på en lengre joggetur hvor man ser litt annerledes landskap og hvor man får både oppover, bortover, og nedoverterreng. Han har jo sikkert noen poenger, som at det er fint å variere med "langkøyring" og styrke, men selve opplegget er jo gjespende kjedelig, og det er lissom det han helst vil oppnå! Syns han blir litt manisk med "løpe opp trappa med handleposene som vekter"-greiene sine. Leste et intervju der naboene hans sa at han faktisk gjør det også, så han skal ha for å leve opp til det han prøver å overtale andre til, hvertfall! Men for all del, om noen blir motiverte og kommer igang med trening med dette er det jo bra! Jeg trengte Jillian Michaels som sto og skreik til meg!
Gjest Solsmil Skrevet 9. februar 2012 #8 Skrevet 9. februar 2012 Jeg syns Yngvars treningsopplegg virker veldig demotiverende! Han irriterer meg!! Fulgte med på Puls (litt sånn at han irriterer meg så mye at jeg ikke kan la være å se på), men trener ikke sånn selv! "Trening skakkje verra gøy, det skal verra en jobb"! Kan man ikke finne noe som er slitsomt og krevende OG som man trives med, kanskje? Markere 100 meter og løpe fram og tilbake virker meningsløst sammenligna med å dra på en lengre joggetur hvor man ser litt annerledes landskap og hvor man får både oppover, bortover, og nedoverterreng. Han har jo sikkert noen poenger, som at det er fint å variere med "langkøyring" og styrke, men selve opplegget er jo gjespende kjedelig, og det er lissom det han helst vil oppnå! Syns han blir litt manisk med "løpe opp trappa med handleposene som vekter"-greiene sine. Leste et intervju der naboene hans sa at han faktisk gjør det også, så han skal ha for å leve opp til det han prøver å overtale andre til, hvertfall! Men for all del, om noen blir motiverte og kommer igang med trening med dette er det jo bra! Jeg trengte Jillian Michaels som sto og skreik til meg! det er jeg helt enig i. Jeg må innrømme at jeg synes styrketrening er litt kjedelig (men forhåpentligvis blir jeg litt inspirert av den Jillian Michaels-dvden som jeg nettop har begynt med), men kondisjonstrening har jeg lang erfaring med, og jeg har funnet flere former for trening som jeg synes er gøy og som er slitsomt på samme tidspunkt. og den løpe fram og tilbake intervalltreninga høres jo også vanvittig kjedelig ut. bruker heller å måle tiden på ei klokke, og får heller litt mer variasjon i terrenget når jeg løper. og den hverdagsmosjonen har driver å demonstrer er jo ganske.... jeg tror ikke jeg ville gjort det for å si det sånn. Når han var og viste de mennene som vel jobbet på nsb eller noe, hvordan man kunne trene på jobben, og så la han seg over et bord mens han løftet beina eller noe sånt jeg tror det finnes mange mye mindre pinlige former for hverdagsmosjon enn det...
bergans Skrevet 9. februar 2012 #9 Skrevet 9. februar 2012 (endret) Jeg syns Yngvars treningsopplegg virker veldig demotiverende! Han irriterer meg!! Fulgte med på Puls (litt sånn at han irriterer meg så mye at jeg ikke kan la være å se på), men trener ikke sånn selv! "Trening skakkje verra gøy, det skal verra en jobb"! Kan man ikke finne noe som er slitsomt og krevende OG som man trives med, kanskje? Markere 100 meter og løpe fram og tilbake virker meningsløst sammenligna med å dra på en lengre joggetur hvor man ser litt annerledes landskap og hvor man får både oppover, bortover, og nedoverterreng. Han har jo sikkert noen poenger, som at det er fint å variere med "langkøyring" og styrke, men selve opplegget er jo gjespende kjedelig, og det er lissom det han helst vil oppnå! Syns han blir litt manisk med "løpe opp trappa med handleposene som vekter"-greiene sine. Leste et intervju der naboene hans sa at han faktisk gjør det også, så han skal ha for å leve opp til det han prøver å overtale andre til, hvertfall! Men for all del, om noen blir motiverte og kommer igang med trening med dette er det jo bra! Jeg trengte Jillian Michaels som sto og skreik til meg! Jeg forstår ikke helt hva som er så demotiverende. 100 m intervall er et forslag, som er enkelt å gjøre og som gjør det økta skal gjøre, som er å få opp høy puls i kortere perioder. Enkelt, lett å gjennomføre og alle kan finne en strekning hvor dette er mulig. Unnskyldningene for å ikke trene hagler, så det Yngvar har gjort er å skape et program der du ikke kan gjemme deg bak unnskyldningene. At du synes det ser "teit ut" å gå opp trapper med fulle handleposer er heller et problem med innstilling, og ikke handleposenes feil Heis er tross alt for de med funksjonsnedsettelser/sykdom eller de som skal ha med seg en vaskemaskin opp til fjerde etasje. Han har jo lagt inn en langkjøringsøkt også, så hvis ikke det tilfredsstiller landskapsbiten med oppover-bortover-nedover på en times jogging så vet ikke jeg helt hva som skal til. Styrkebiten er utformet ift lavterskeltiltak, dvs at det skal være mulig for alle å gjennomføre uansett alder, kjønn eller kroppsvekt. Du trenger heller ikke utstyr, så ingen unnskyldninger fungerer her heller. Og du er god hvis du klarer å ta etthånds armhevinger uten å kny eller planken på med en fot ut til siden uten at du kjenner det i magen etter 30 sek++. Jillian er sikkert flink hun, men det er inne, krever DVD, skjerm og plass nok til å romstere rundt. Og du spytter penger i kass hennes som er så stinn at den kunne ha fikset en venteliste eller to. Endret 9. februar 2012 av bergans 5
Gjest Wolfmoon Skrevet 9. februar 2012 #10 Skrevet 9. februar 2012 Han sier da ikke at trening SKAL være kjedelig Han sier at trening ofte er hardt og kjedelig når du er utrent og skal begynne (noe jeg kan være enig med han i), men at det er en jobb man må gjøre, og at det blir morsommere når du blir mer trent. Sånn oppfatter jeg han iallefall. Dette er også et lavterskelprogram, som bergans sier så skal alle kunne gjennomføre det. Jeg likte ikke programmet noe særlig, men så har jeg trent en del før og vet hva jeg liker og hva som kreves for å gjennomføre det. Selv om jeg nok ikke alltid er like god på det jeg heller, og ja, for meg er trening ofte en jobb. Selv om jeg gjør noe som jeg godt kan like på en god dag Jeg kan se for meg en ganske stor gruppe mennesker av de jeg kjenner som nok kunne ha fulgt programmet til yngvar, men som aldri vil hoppe rundt på stuegulvet med jillian (som jeg forøvrig også synes er en kul dame, og jeg har gjennomført 30 days shred for noen år siden). 1
Gjest Tigress Skrevet 9. februar 2012 #11 Skrevet 9. februar 2012 Han sier da ikke at trening SKAL være kjedelig Han sier at trening ofte er hardt og kjedelig når du er utrent og skal begynne (noe jeg kan være enig med han i), men at det er en jobb man må gjøre, og at det blir morsommere når du blir mer trent. Sånn oppfatter jeg han iallefall. Dette er også et lavterskelprogram, som bergans sier så skal alle kunne gjennomføre det. Eg er samd, han seier jo ikkje at det skal vere keisamt. Poenget hans er jo det at det er så mange som seier at ein må finne ei treningsform som ein likar og synest er artig, men gløymer å seie at det like fullt er keisamt til tider. Når ein berre høyrer at ein må drive med noko som er artig, og likevel finn at det er keitt, så er det jo lett å tenkje seg at trening ikkje er noko for ein, og så gje opp. Eg likar Yngvar, eg, han er ærleg.
Sekretæren Skrevet 9. februar 2012 #12 Skrevet 9. februar 2012 Eg er samd, han seier jo ikkje at det skal vere keisamt. Poenget hans er jo det at det er så mange som seier at ein må finne ei treningsform som ein likar og synest er artig, men gløymer å seie at det like fullt er keisamt til tider. Når ein berre høyrer at ein må drive med noko som er artig, og likevel finn at det er keitt, så er det jo lett å tenkje seg at trening ikkje er noko for ein, og så gje opp. Eg likar Yngvar, eg, han er ærleg. Jeg liker ham også! Han rett og slett forbereder folk på at det vil bli motgang! Det er et veldig viktig element når man skal få inn nye rutiner. Det vanskelige er ikke å begynne, men å fortsette. Ofte. Er man forberedt på det, er det letter å hamle opp med motgangen, og tilegne seg evnen til å ta seg selv i nakken. Den evnen er viktigere enn motivasjonen, for den går nemlig opp og ned. Banna bein 1
Rainbow Skrevet 10. februar 2012 #13 Skrevet 10. februar 2012 Jeg forstår ikke helt hva som er så demotiverende. 100 m intervall er et forslag, som er enkelt å gjøre og som gjør det økta skal gjøre, som er å få opp høy puls i kortere perioder. Enkelt, lett å gjennomføre og alle kan finne en strekning hvor dette er mulig. Unnskyldningene for å ikke trene hagler, så det Yngvar har gjort er å skape et program der du ikke kan gjemme deg bak unnskyldningene. At du synes det ser "teit ut" å gå opp trapper med fulle handleposer er heller et problem med innstilling, og ikke handleposenes feil Heis er tross alt for de med funksjonsnedsettelser/sykdom eller de som skal ha med seg en vaskemaskin opp til fjerde etasje. Han har jo lagt inn en langkjøringsøkt også, så hvis ikke det tilfredsstiller landskapsbiten med oppover-bortover-nedover på en times jogging så vet ikke jeg helt hva som skal til. Styrkebiten er utformet ift lavterskeltiltak, dvs at det skal være mulig for alle å gjennomføre uansett alder, kjønn eller kroppsvekt. Du trenger heller ikke utstyr, så ingen unnskyldninger fungerer her heller. Og du er god hvis du klarer å ta etthånds armhevinger uten å kny eller planken på med en fot ut til siden uten at du kjenner det i magen etter 30 sek++. Jillian er sikkert flink hun, men det er inne, krever DVD, skjerm og plass nok til å romstere rundt. Og du spytter penger i kass hennes som er så stinn at den kunne ha fikset en venteliste eller to. Hehe, jeg synes ikke det ser teit ut, men at det virker manisk. Og han går jo ikke vanlig opp, han bruker dem som vekter. Litt sånn "nå skal vi presse trening inn i absolutt alt!" Jeg var ekstremt demotivert og trente ALDRI. Lå på sofaen og spiste godteri og var dritlat. Fulgte med på Yngvar noen sesonger, men ble bare irritert på hele mannen. Syns han maste så fælt og at alt virka veldig kjedelig. Så begynte jeg med Jillian. Vet ikke hvorfor det passer så mye bedre for meg, og hvorfor akkurat det fikk mer mer opp av sofaen enn de halvhjerta forsøkene jeg har gjort før om åra, men.... Nå trener jeg masse, ofte og variert, men blir fremdeles irritert på Yngvar. Også har jeg ikke betalt for Jillian-videoene, da! Hehe! Tror det er fordi jeg trenger et opplegg jeg kan se og høre når jeg trener. Video, kickboxing, noe nytt jeg har begynt på som heter core boot camp...trenger en trener som sier "Nå skal du gjøre DET fra NÅH". Å gjøre styrkeøvelser alene hjemme, selv om det innebærer å følge et program som er satt opp på forhånd funker ikke. Eneste jeg klarer å styre sjøl er jogginga. Men for all del, det er kjempeflott om noen får samme motivasjon av ham som jeg fikk av Jillian. Da kan de også bli nye mennesker, og det unner jeg dem! Men meg irriterer han likevel! Han sier da ikke at trening SKAL være kjedelig Han sier at trening ofte er hardt og kjedelig når du er utrent og skal begynne (noe jeg kan være enig med han i), men at det er en jobb man må gjøre, og at det blir morsommere når du blir mer trent. Sånn oppfatter jeg han iallefall. Nei, han sier ikke at det skal være kjedelig, men at det ikke skal være gøy. Altså at man skal gjøre det som en jobb som må gjennomføres samme hvor lite lyst man har. Jeg trengte å starte motivert. Det er klart jeg ikke alltid har lyst til å trene nå heller, men jeg tror jeg hadde takla det dårligere hvis mantraet skulle være "trening er en jobb".
Gjest Wolfmoon Skrevet 10. februar 2012 #14 Skrevet 10. februar 2012 *snipp* Nei, han sier ikke at det skal være kjedelig, men at det ikke skal være gøy. Altså at man skal gjøre det som en jobb som må gjennomføres samme hvor lite lyst man har. Jeg trengte å starte motivert. Det er klart jeg ikke alltid har lyst til å trene nå heller, men jeg tror jeg hadde takla det dårligere hvis mantraet skulle være "trening er en jobb". Virkelig. Jeg oppfatter at han sier at trening godt kan være gøy, men at det i begynnelsen ofte ikke er det og at man da må se på det som en jobb som må gjennomføres. Som en over her sier, det eneste sikre er at motivasjonen ikke alltid kommer til å være på topp! Og der er jeg helt på linje med Yngvar. Trening for meg er jobb, men det er en jobb jeg må gjøre for å ha en frisk og funksjonell kropp. At det er gøy når jeg først kommer meg på trening er forøvrig en ting, men å komme seg på trening i utgangspuntket er definitivt en jobb for meg. For kroppen min skriker at det å ligge på sofaen er mye mer behagelig enn å komme seg opp og ut for å gå på trening. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå