AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #1 Skrevet 7. februar 2012 Altså jeg steriliserte meg ett år etterunge nr 2. Ble anbefalt det,pga en sykdom jeg har. Men for etpar år siden,så gikk de bort fra denne teorien..En graviditet vil ikke påvirke sykdommen i det hele tatt... Nå vurdere vi et barn til,dette må jeg ta privat,ettersom jeg steriliserte meg av egen fri vilje. Er det noen som har peiling på hva dette vil koste? Det står ikke på pengene,vi ønsker et barn så sterkt. Er det noen som kan fortelle meg hva som skjer før/under/etter o.l ? Setter pris på seriøse svar
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #2 Skrevet 7. februar 2012 Hvordan kan det gå til når du er sterilisert?
Athene Skrevet 7. februar 2012 #3 Skrevet 7. februar 2012 Det stemmer at det må skje privat, løsningen er prøverør. Dersom man ikke kan reversere steriliseringen. (det kan jeg lite om) Kostnadene er ca 25 000 pr forsøk, men mange kjøper tre forsøk om gangen, det koster 50-70 000 avhengig av klinikken. I tillegg kommer medisiner på 10-15 000 i medisiner pr forsøk. Prosessen er slik at du går på hormonstimulering i 2-6 uker, for å modne egg. De siste to ukene består hormonstimuleringen i at du setter sprøyter i egen mage 1-2 ganger daglig. Deretter legges du inn, og eggene hentes ut. De befruktes i laberatorium, og settes tilbake etter 2-3 dager. Sannsynligheten for graviditet etter tre forsøk er 60%. Der aldrer er den viktigste faktoren for å lykkes. Prøverør er utrolig tungt, fysisk og mentalt. Så før dere setter i gang anbefaler jeg at du leser en del om prosessen, og vurderer om dette er noe for dere.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #4 Skrevet 7. februar 2012 Hvordan kan det gå til når du er sterilisert? Så lenge hun ikke er i overgangsalderen, vil hun fortsette å produsere egg. Ved sterilisering kutter man og syr igjen egglederne slik at egget ikke kan vandre ned i livmoren og befruktes. Man kan derfor ta ut egg som ved IVF og befrukte dem utenfor livmoren, og så sette de inn. TS: Tror det koster mellom 30000-40000 per forsøk, litt avhengig av hvor du går. Noen klinikker har "befruktningsgaranti" som koster opp mot 130000,- (det finnes vilkår for den garantien...) Lykke til!
kulu-kulu Skrevet 7. februar 2012 #5 Skrevet 7. februar 2012 Hvordan kan det gå til når du er sterilisert? Hun har egg og eggløsning som andre kvinner. Men egglederne hennes er kuttet av,så egget havner ikke der det skal,når hun har eggløsning Det er ikke mulig å reversere sterilisering av kvinner. Menn derimot går det an å reversere--altså steriliseringen av mannen
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #6 Skrevet 7. februar 2012 Det stemmer at det må skje privat, løsningen er prøverør. Dersom man ikke kan reversere steriliseringen. (det kan jeg lite om) Noe av problemet med reversering er vel økt risiko for ex.u.-graviditet, siden det vil være store arr i egglederen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå