LeaMichele Skrevet 7. februar 2012 #1 Skrevet 7. februar 2012 Hvor mange ganger skal man gå å levere en hund man treffer løs på tur ? En ting hadde vært om hunden hadde stikki av, men eieren bare slipper hunden ut så får den klare seg selv. Og her vi bor, er det masse trafikk. " trodde hunden hadde vett til å holde seg på fortauet"!!? Hva faen?! Det er en hund! Nå har jeg fulgt hunden hjem tre ganger og er lei. Har prøvd å si at det er farlig hver gang jeg er der, men tydelig at det ikke går inn! Har lyst å ringe noen som kan hente bikkja neste gang jeg treffer den alene. Men vet ikke hvor jeg skal ringe, er det viking eller mattilsynet eller hva?
Gjest Bobler Skrevet 7. februar 2012 #2 Skrevet 7. februar 2012 To ganger. Tredje gangen hadde jeg ringt Viking, så eier måtte betalt 1500kr for å få ut bikkja. Så kanskje det svir nok i lommeboken til at de skjerper seg. (Du ringer enten Falck eller Viking, spørs hvor du bor. Ring en av delene, så henviser de deg videre hvis det er feil) 3
LeaMichele Skrevet 7. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2012 ja, neste gang blir det å ringe, kan ikke fly å gjøre jobben til hundeeierne ! de får passe på bikkja si eller omplassere han! nå er ihvertfall nr til viking lagra på mobilen så får jeg håpe at det kommer til å svi godt og at de skjønner tegninga når de må hente ut bikkja der.
Gjest snoopy_93 Skrevet 7. februar 2012 #4 Skrevet 7. februar 2012 Eller du kan ringe politiet og si at du har funnet en hund på gata og at du har observert hunden der tidligere også - uten eier, men med halsbånd. (om hunden har det)
Gjest Bobler Skrevet 7. februar 2012 #5 Skrevet 7. februar 2012 Eller du kan ringe politiet og si at du har funnet en hund på gata og at du har observert hunden der tidligere også - uten eier, men med halsbånd. (om hunden har det) Hva hjelper det? Politiet har ingenting med det å gjøre, såfremt hunden ikke er aggressiv. Av Politiet vil man mest sannsynligvis enten få beskjed om å slippe løs hunden igjen, eller beskjed om at man skal ringe Viking/Falck.
mysticmoo Skrevet 7. februar 2012 #6 Skrevet 7. februar 2012 (endret) Neste gang leverer du bikkja til falck. Da må de betale for å få den ut igjen, og det kan hende de ikke har råd til å gjøre det hver dag og kanskje lærer noe. edit: ser det er nevnt allerede, ja. det er hvertfall veldig lurt Endret 7. februar 2012 av mysticmoo 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #7 Skrevet 7. februar 2012 Hva hjelper det? Politiet har ingenting med det å gjøre, såfremt hunden ikke er aggressiv. Av Politiet vil man mest sannsynligvis enten få beskjed om å slippe løs hunden igjen, eller beskjed om at man skal ringe Viking/Falck. Her i byen er det politiet man ringer, så kommer de og tar med seg hunden. 1
LexSuperior Skrevet 8. februar 2012 #8 Skrevet 8. februar 2012 Hos oss henter også politiet hundene og leverer dem til noen som oppbevarer "løshunder". De får også inn rapporter hvis noen melder hunden sin savnet. Jeg ville ringt politiet med en gang så slipper du ansvaret. Dessuten blir det mye flauere for dem. Tipper et par telefoner fra politiet får dem til å skjerpe seg!
Gjest Survival Skrevet 8. februar 2012 #9 Skrevet 8. februar 2012 Noen mennesker skulle aldri hatt hund. Enig med forslaget om Falck.
Gjest Bobler Skrevet 8. februar 2012 #10 Skrevet 8. februar 2012 Her i byen er det politiet man ringer, så kommer de og tar med seg hunden. Har jeg aldri hørt om, heller det motsatte. Menmen, da har de vel forskjellig praksis.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #11 Skrevet 8. februar 2012 Husk at det er ny dyrevernslov i Norge som gjør at du er pålagt og si ifra om du ser dårlig behandling av dyr osv. Så bare ring politiet eller hvem enn det måtte være som kan servere straff )
Edie Skrevet 9. februar 2012 #12 Skrevet 9. februar 2012 Nesten så jeg håper du treffer på hunden alene igjen. Ikke for stakkars hunden sin skyld, men for at denne eieren skla lære en lekse. Eller kanskje for hunden sin skyld også, h*n fortjener en bedre eier!
kaprifolen Skrevet 10. februar 2012 #13 Skrevet 10. februar 2012 Ring politiet, de rekvirerer Falck eller Viking. Evt tar de med scanneren og kommer for å sjekke etter chipping, og leverer dyret til eier, trolig med en bot. I akkurat dette tilfellet kunne jeg nesten vært troende til å ta med bikkja hjem uten å si noe, for å se hvor lang tid det tar før eieren savnet den!:kjefter:
LeaMichele Skrevet 10. februar 2012 Forfatter #14 Skrevet 10. februar 2012 Ring politiet, de rekvirerer Falck eller Viking. Evt tar de med scanneren og kommer for å sjekke etter chipping, og leverer dyret til eier, trolig med en bot. I akkurat dette tilfellet kunne jeg nesten vært troende til å ta med bikkja hjem uten å si noe, for å se hvor lang tid det tar før eieren savnet den!:kjefter: nå blir jeg veldig usikker på hvor jeg skal ringe så du mener det er best å ringe politiet og så sender de riktig folk ut? ææh hehe forvirra hadde det ikke vært for at min hund ikke er glad i andre hunder, så hadde jeg tatt han med hjem. han virker så snill og god den lille, han bare dilter et par meter etter oss når vi følger han hjem, en skjønning. synes så synd på han når jeg treffer han ute. er så redd for at han blir påkjørt det som er, er at der han går og bor, så bor kjører de på fortauet for å komme til husene sine, så han er ikke "trygg" der heller. og ikke har han refleks på seg heller, så det er vanskelig å se en liten beige sak mellom alle snøhaugene nå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå