eugenie Skrevet 22. mai 2002 #1 Del Skrevet 22. mai 2002 Heisann, I morgen er det eksamen i sidemål på vgs. og i den forbindelse har vi fått beskjed fra skolen om at det er lov å ha med ordbok, ressurshefte og et ark med notater. Men i følge Læringssenteret er det nå lov å ta med seg mer. I prinsippet er alt unnattt lærebøker, håndskrevne notater, internett/mobiltelefon og stoff som beskriver sentrale mål i læreplanene tillatt. Hvilken beskjed er da gyldig? Den som vi har fått fra skolen eller det nye skrivet fra Læringssenteret?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperNova Skrevet 22. mai 2002 #2 Del Skrevet 22. mai 2002 SuperNova tar saken: Nytt rundskriv om hjelpemidler ved eksamen (Sendt ut av departementet 22. mai) http://odin.dep.no/ufd/norsk/publ/periodik...k000-b-n-a.html Nederst på denne siden kan du klikke på "liste over hjelpemidler". Da får du opp et word-dokument. På side 19 står det hva som gjelder for sidemålseksamen. Voila! Og lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 22. mai 2002 #3 Del Skrevet 22. mai 2002 det står en artikkel om nettopp dette i dagbladet nett i dag: http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/05/22/331907.html håper ting ble klarere for deg etter å ha lest dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lima Skrevet 22. mai 2002 #4 Del Skrevet 22. mai 2002 Fyll sekken din opp.... Nei, ikke godt å vite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rebekk@ Skrevet 22. mai 2002 #5 Del Skrevet 22. mai 2002 Til å bli forvirret av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eugenie Skrevet 22. mai 2002 Forfatter #6 Del Skrevet 22. mai 2002 Hei dere, ..og takk for svar. Fikk nettopp mail fra rektoren min, jeg. Han hadde nettopp mottatt en faks fra Kristin Clemet hvor det stod at hun hadde ombestemt seg! Det er med andre ord ikke lov å ha med seg ekstra hjelpemidler i morgen. Blir litt oppgitt av det systemet her.. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Haugtussa Skrevet 24. mai 2002 #7 Del Skrevet 24. mai 2002 Er rimelig oppgitt jeg også. På skolen vår lød siste beskjed som følger: (Gitt på tirsdag) Dere kan ta med tre ark med tekst i tilleg til ordbok, ressurshefte og notatark. Noen hadde tilfeldigvis vært innom skolen på onsdag, og fått vite at de hadde ombestebt seg. (Vi har egentlig fri). Andre hadde hørt det på radio. De som visste, noterte naturligvis det som stod på de planlagte hjelpemidlene over til notatarket (du får plass til utrolig mye på et dommelsidig a4-ark, hvis du skriver smått!) Jeg hadde sittet nede i det hølet jeg har av en hybel, uten radio, avis eller internett. Altså troppet jeg opp på torsdag, med tre velvalgte og nyttige artikler om emner som ble nemt i ressursheftet. De ble jeg selvfølgelig fratatt, og satt der med skjegget i postkassa... Skjerp deg Clemet, det går ikke an å gjøre sånt!!!! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Haugtussa Skrevet 24. mai 2002 #8 Del Skrevet 24. mai 2002 Ops, masse skrivefeil i innlegget over her... Ble vist litt opphisset!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flo* Skrevet 24. mai 2002 #9 Del Skrevet 24. mai 2002 Hvorfor alle disse hjelpemidlene? Når jeg tok min norskeksamen i 1986 hadde vi kun ett hjelpemiddel ; en penn! Merkelig at jo flere hjelpemidler som tillates jo flere er det som stryker til eksamen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå