Gjest mama Skrevet 7. februar 2012 #1 Skrevet 7. februar 2012 Sier du "Jeg elsker deg" til barna dine? Eller er denne frasen forbeholdt din mann/dame?
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #2 Skrevet 7. februar 2012 Jeg har ikke barn men jeg er ikke i tvil om at jeg vil gjøre det. Helt klart elsker man barna sine! Før i tiden tilba man gudinnen og den reneste kjærlighet som var mente man var moren og hennes barn. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #3 Skrevet 7. februar 2012 Jeg har vel sagt Jeg elsker deg noen ganger, men til daglig bruk sier jeg Glad i deg! 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #4 Skrevet 7. februar 2012 Har fått spørsmål fra ene sønnen min, om jeg elsker han, og da svarer jeg selvfølgelig elsker jeg deg. Men til daglig sier jeg at jeg er glad i de. 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #5 Skrevet 7. februar 2012 Synes jeg ser det forelskede paret: Hun: "Jeg elsker deg!". Han: "Ja, det pleier mora mi å si også!" 4
Gjest LightBulb Skrevet 7. februar 2012 #6 Skrevet 7. februar 2012 For meg blir det unaturlig å bruke "elske" om barn. Jeg kommer jo så klart til å elske barna mine, jeg synes det bare er rart å si det til barn. Det er nok fordi jeg er vokst opp med "glad i deg" 4
blomsterhav Skrevet 7. februar 2012 #7 Skrevet 7. februar 2012 Jeg har ikke barn, men jeg kommer ikke til å si det til dem. Hadde jeg vært engelsk kunne jeg sagt "I love you" til dem, men "jeg elsker deg" er noe jeg sier til mannen min, ingen andre. 1
Gjest Lotusblomsen Skrevet 7. februar 2012 #8 Skrevet 7. februar 2012 Jeg sier Jeg er glad i deg til barnet mitt og elsker deg til samboeren min
Gjest Cosette Skrevet 7. februar 2012 #9 Skrevet 7. februar 2012 Hvorfor er "jeg elsker deg" reservert for en kjæreste? Jeg er bare nysgjerrig. Jeg har ikke barn selv ennå, men jeg ser for meg at jeg vil fortelle dem at jeg elsker dem. Hvorfor ikke bruke det ordet som er mest dekkende for hva man faktisk føler, ihvertfall noen ganger? 6
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2012 #10 Skrevet 7. februar 2012 seier jeg er glad i deg til dem hver dag,men avogtil seier jeg at jeg elsker deg.
frkflaks Skrevet 7. februar 2012 #11 Skrevet 7. februar 2012 For meg er det å si jeg er glad i deg ikke dekkende nok for hva jeg føler for datteren min. elsker henne over alt på jord og det sier jeg til henne også. 5
Leanne Skrevet 7. februar 2012 #12 Skrevet 7. februar 2012 Jeg sier jeg elsker deg til mine barn, for det gjør jeg jo 1
kisskissbangbang Skrevet 7. februar 2012 #13 Skrevet 7. februar 2012 Er det ett menneske det virkelig føles riktig for meg å si "jeg elsker deg" til så er det sønnen min. Jeg elsker jo ingen andre så høyt som jeg elsker ham. Jeg syntes det hørtes rart ut før jeg selv fikk barn, men da han kom til og jeg kjente på følelsene han gav meg falt det seg helt naturlig. Kan ikke helt skjønne hvorfor de ordene skal være forbeholdt kjærester jeg heller? 5
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #14 Skrevet 7. februar 2012 Jeg sier absolutt at jeg elsker dem, hver eneste dag! Herlighet, jeg elsker da ærlig talt dem mer enn mannen. Kjærligheten til barna er "unconditional", så hvorfor skal man begrense seg til å si at man er glad i dem bare? Mens mannen, som man faktisk kan klare å gå fra følelsesmessig, han skal få høre at man elsker han? Merkelig.. 5
Kontormus Skrevet 7. februar 2012 #15 Skrevet 7. februar 2012 Da gutten var liten sa jeg alltid "elsker deg over alt på jord" når jeg bretta dyna rundt han om kvelden. Han repliserte med "elsker deg på jord også mamma". Så det har vært lett å si i oppveksten, men vi sier også at jeg er glad i deg. 3
Ciara Skrevet 7. februar 2012 #16 Skrevet 7. februar 2012 Å, jeg sier at jeg elsker ham hver eneste dag. 2
la Flaca Skrevet 7. februar 2012 #17 Skrevet 7. februar 2012 For meg er det å si jeg er glad i deg ikke dekkende nok for hva jeg føler for datteren min. elsker henne over alt på jord og det sier jeg til henne også. Sånn føler jeg det også. Elsker dem intenst og inderlig, hver eneste dag. Uten forbehold. Og da må jeg jo si det til dem. Mannen min elsker jeg ikke intenst og inderlig hver eneste dag, så han får oftere "glad i deg". 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #18 Skrevet 7. februar 2012 Hvorfor er "jeg elsker deg" reservert for en kjæreste? Jeg er bare nysgjerrig. Jeg tror det har å gjøre med at mange, alt for mange, forbinder sex med kjærlighet... 5
Gjest gurimalla Skrevet 7. februar 2012 #19 Skrevet 7. februar 2012 Ja, jeg sier "jeg elsker deg" til barna mine, for det gjør jeg jo 2
Silfen Skrevet 7. februar 2012 #20 Skrevet 7. februar 2012 Nei, det sier jeg ikke. For meg er det fullstendig unaturlig å bruke de ordene. Jeg er glad i dem og det sier jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå