Syden Skrevet 7. februar 2012 #1 Skrevet 7. februar 2012 Har en hund som mest sannsynlig er bilsyk.. hva kan en gjøre mot det? vet det finnes bilsyketabletter, men finnes det annen alternativ?
Gjest Bobler Skrevet 7. februar 2012 #2 Skrevet 7. februar 2012 Er den i bur? evt hvor stort er buret? Er den i bur, som er akkurat passe størrelse, ville jeg prøvd å dekke til noe av buret. Hvis den ikke er i bur, ville jeg kjøpt et bur. Bilbur skal ikke være større enn at hunden kan sitte, ligge og snu seg rundt.
Syden Skrevet 7. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2012 Er den i bur? evt hvor stort er buret? Er den i bur, som er akkurat passe størrelse, ville jeg prøvd å dekke til noe av buret. Hvis den ikke er i bur, ville jeg kjøpt et bur. Bilbur skal ikke være større enn at hunden kan sitte, ligge og snu seg rundt. er ikke plass til bur, bruker sikkerhetssele på hundene
Gjest Bobler Skrevet 8. februar 2012 #4 Skrevet 8. februar 2012 er ikke plass til bur, bruker sikkerhetssele på hundene Da er det mest sannsynligvis en god grunn til at hunden er kvalm. Da svinger hunden mye, har dårlig balanse og ser i tillegg ut, som hjelper på kvalmen. Beste løsningen ville å satt den i bur, men om du ikke har plass så funker det jo dårlig. Da ville jeg rett og slett prøvd bilsyketabletter.
Syden Skrevet 8. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 8. februar 2012 (endret) Da er det mest sannsynligvis en god grunn til at hunden er kvalm. Da svinger hunden mye, har dårlig balanse og ser i tillegg ut, som hjelper på kvalmen. Beste løsningen ville å satt den i bur, men om du ikke har plass så funker det jo dårlig. Da ville jeg rett og slett prøvd bilsyketabletter. hunden er liten, så ut klarer den ikke å se og hun ligger, så hun trenger ikke mye balanse da Endret 8. februar 2012 av Syden
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #6 Skrevet 8. februar 2012 Har en hund som mest sannsynlig er bilsyk.. hva kan en gjøre mot det? vet det finnes bilsyketabletter, men finnes det annen alternativ? Min erfaringer at mange valper er bilsyk. Vår hund var veldig bilsyk. Etter 200 meter begynte den å spy. Det var fortvilt. Spydde og spydde. rådet vi fikk var at IKKE la den spise før bilturen. Så venne den til korte bilturer. Beg. med å kjøre til butikken.Noen ganger ble det spying. Så begynte vi med litt lengre turer.....tok en tid,men nå er den stor og mange år.ELSKER å kjøre bil. 1
Gjest Cupcakes Skrevet 8. februar 2012 #7 Skrevet 8. februar 2012 (endret) Min hund var bilsyk til han var 5 mnd ca, og da plutselig var han det ikke lengre. Vi kjørte som vanlig egentlig, men skulle vi bare en kjapp svipptur et sted ble han med isteden for å være hjemme slik at vi fikk kjørt masse med han. Vi prøvde også fersk ingefær revet opp, de gangene vi fikk det i han ble han ikke bilsyk, men siden det er sterk lukt på ingefær var det sjelden vi fikk i han noe. Men som sagt, det gikk bare over med han vår, valper er ofte bilsyke en god stund før balansenerven erferdig utviklet eller noe i den duren mener jeg å ha blitt fortalt. Endret 8. februar 2012 av Cupcakes 1
Sugerøret Skrevet 9. februar 2012 #8 Skrevet 9. februar 2012 start med småturer. Og bygg opp tåleransen.Om det ikke fungerer ,snakk med en vetrinær ang.medisiner 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå