Tuddelidu Skrevet 6. januar 2004 #1 Del Skrevet 6. januar 2004 Naboens hund kommer hver morgen og tisser på garasjeporten vår. Vet noen hva som kan gjøres for å stoppe dette? Tuddelidu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 6. januar 2004 #2 Del Skrevet 6. januar 2004 Snakk med naboen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 6. januar 2004 #3 Del Skrevet 6. januar 2004 Kanskje det går an å male på noe guffe som hunder ikke liker? Eddik, kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 6. januar 2004 #4 Del Skrevet 6. januar 2004 Jeg sender "stadig" sms til naboen: "Hunden din har slitt seg igjen..." (den går alltid løs...). Men det hjelper ikke! Var utenfor her for 5 min siden, og i natt var den ute her kl 0145! Da blir det et helvetes spetakkel på hunden min, som er ute i hundegården (om natten også), så den uroer jo hele nabolaget. Og det er selvfølgelig MIN hund som får skylden, som skal passe på "sitt" område. Er spent på om noen har bedre forslag... Er en uting å la hunden "fly villt"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 6. januar 2004 #5 Del Skrevet 6. januar 2004 Ugla: ring politiet. Vel, ta inn nabohunden først og så ringer du politiet. Eier får så hente hunden sin mot et vederlag på tusenlappen. Dersom dette skjer flere ganger tror jeg vederlaget øker - og politiet vil utstede bøter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirill Skrevet 6. januar 2004 #6 Del Skrevet 6. januar 2004 Ta inn hunden, ring til Falken eller hvem som ivaretar hunder på rømmen hos deg. Lever den der... Gjenta det hver dag... (eh, i allefall så lenge det er båndtvangstid.) eller Du får kjøpt noe som heter katt-deg-vekk... Dette skal visstnok fungere på hunder også. Spør på plantasjen eller dyrebutikken der du bor... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirius Skrevet 8. januar 2004 #7 Del Skrevet 8. januar 2004 Jag vekk hunden!!! Løp etter den, brøl og tramp i bakken. Det fungerer. Du bestemmer på din tomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 8. januar 2004 #8 Del Skrevet 8. januar 2004 Jeg kan si hva som hjalp meg i dag: å få en hyggelig kommentar om at hunden hadde vært på vift på egenhånd. Vel, den var ikke så hyggelig først, men så glefsa jeg etter fyren først også da (jeg sto midt i veien fordi jeg måtte kaste inn bikkjene før jeg kjørte inn bilen - porten sto åpen og jeg var forbanna). Elektrikerne som har vært her, har ikke lukket porten (ordentlig) etter seg. Vi har sett etter hver gang hundene har vært ute i går og i dag, men alt har sett normalt ut. Det har det tydeligvis ikke vært. Drittsurt! Vel, mannen sa at han var blitt plaget av hunden min da han selv gikk på tur med en schnauzerhanne. Og hannhunden min var visst ikke så snill (hvilket jeg ikke benekter, unghanne som han er, men aggressiv er han langt i fra-da hadde jeg ikke hatt ham!). Jeg unnskyldte og sa at jeg ikke hadde ønsket at det skulle skje. Jeg sa at jeg hater folk som ikke har styr på bikkjene sine og ønsker sterkt å ha det selv. Jeg sa det var en forklaring, men ingen unnskyldning at vi hadde elektrikere på besøk. Jeg tror fyren til slutt trodde meg. Men så hadde han sett meg slenge fra meg bilen halvveis midt i veien, nesten kjørt på mine egne hunder (for at de ikke skulle løpe ut, men trekke seg tilbake) og skarpt fått med meg hundene og slengt de inn hvorpå jeg hylte til mannen min "du kan ikke slippe ut bikkjene når porten er åpen". Jeg har ikke noe ønske om at dette skal skje - verken mot meg eller andre. Nå henger det skistropper på porten. Snøen gjør kanskje at hundene kan ha fått opp porten selv - og så vil jeg at de som har kunnet blitt plaget av hundene ser at vi tar ansvar umiddelbart! Jeg synes det var veldig ålreit at denne mannen snakket til meg, selv om han kunne spart seg for "hundeanalysen" som definerte hannen som aggressiv (så aggressiv at mannen da ikke turte å gå inn på tomta og ringe på - hvilket bare er tull (søplemenna henter søpla når bikkjene er løse ute, jo)). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå