AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #1 Skrevet 7. februar 2012 Jeg må snart bestemme meg for hva jeg skal studere til høsten. I min fremtidige jobb ønsker jeg at det skal være et praksis arbeid og at jeg skal være sosial og være med mennesker i arbeidstiden (ikke pc-arbeid hele dagen). Jeg liker å møte nye mennesker og kanskje hjelpe dem/veilede dem. Jeg interesserer meg for psykologi(men vil ikke bli psykolog), trening, helse, skjønnhet, ernæring) Jeg vil ha en varierende jobbhverdag så ingen dag blir lik, og selvfølgelig at jeg skal trives i det jeg gjør. Jeg synes lønn er litt viktig, så vil ha en jobb hvor jeg tjener bra (rundt ca.400 000 eller oppover) Problemet er at jeg vet ikke hvilket yrke jeg burde få meg som passer med disse kriteriene. Har dere noen forslag til yrker? Takk på forhånd!
Belle de Jour Skrevet 7. februar 2012 #3 Skrevet 7. februar 2012 Sykepleier? Med spesialisering tror jeg at man ender opp med en ganske bra lønn (uten at jeg vet helt eksakte tall), du møter mange mennesker, hjelper/veileder og er stadig på farten.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #6 Skrevet 7. februar 2012 Undersøg rundt master i psykologi(da bliver du ikke utdannet psykolog). Det er ulige master- retninger og du kunne finde en som interesserer dig. Helsepsykologi, f.eks.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #8 Skrevet 7. februar 2012 400 000 er godt under normalen, så jeg vil ikke akkurat si at du er opptatt av lønn. klinisk ernæringsfysiolog, som badabing sa, høres ut som det kunne vært noe for deg. Nå antar alle at du kan gjøre hva som helst, med tanke på at du ikke sier noe om hvor mange skole/konkurranse-poeng du har.
Mangomadness Skrevet 7. februar 2012 #9 Skrevet 7. februar 2012 Forslag: - Fysioterapeut - Klinisk ernæringsfysiolog - Klinisk farmasøyt
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #10 Skrevet 7. februar 2012 400 000 er godt under normalen, så jeg vil ikke akkurat si at du er opptatt av lønn. klinisk ernæringsfysiolog, som badabing sa, høres ut som det kunne vært noe for deg. Nå antar alle at du kan gjøre hva som helst, med tanke på at du ikke sier noe om hvor mange skole/konkurranse-poeng du har. Hva er normalen da?
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #11 Skrevet 7. februar 2012 ambulansearbeider:) Ingen dag er lik, samtidig er man innom både psykologi, helse ovs.
imeria Skrevet 7. februar 2012 #12 Skrevet 7. februar 2012 Ergoterapeut? http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/ergoterapeut
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #13 Skrevet 8. februar 2012 Hva er normalen da? For fulltidsansatte er nesten 500 000 normalen.
defaitist Skrevet 8. februar 2012 #14 Skrevet 8. februar 2012 Tannpleier det går ihvertfall innunder (forebyggende) helse, ernæring og skjønnhet. Jeg studerer tannpleie nå. Det er ikke så lett som man kanskje skulle tro, det er et profesjonsstudium. Lønn er som regel veldig bra i privat sektor
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #15 Skrevet 9. februar 2012 Takk for svar! Har sett på de forskjellige forlagene. Synes psykologi virket interessant. Jeg skal til England å studere, så har mulighet til å komme inn på psykologi bachelor-studiet der. Kan man lett få seg jobb med bachelor i psykologi? Eller burde man gå for master? Og hvilke jobber kan man få for eksempel innen helse med tanke på psykologi?
Gjest "gjest" Skrevet 9. februar 2012 #16 Skrevet 9. februar 2012 Uansett hva du bestemmer deg for så huske på at du vil ha veldig nytte av et kurs med proskektledelse midt opp i alle fagene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå