Gå til innhold

Påleggstrekk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter en aldri så liten feilutbetalingssak hos NAV har jeg endt opp med påleggstrekk.

Dette fordi de mener jeg har råd til å betale flerfoldige tusen i måneden, av den enkle grunn at de ALDRI godtar dokumentasjonen jeg sender inn på utgifter.

Det beløpet de har bestemt seg for har jeg nå bestemt meg for å klare, for å bli fortest mulig ferdig.

Men da lurer jeg på, er man svartelistet og ikke kredittverdig da?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest annemor30

Dette er jo staten så det går da ikke gjennom namsmannen som til vanlig, men jeg vil jo tro at du da ikke er kredittverdig.. Men jeg er ikke sikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan man eventuelt gjøre for å få betale utenom en slik ordning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betale ned alt på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du hatt mulighet til før det gikk så langt som til påleggstrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du hatt mulighet til før det gikk så langt som til påleggstrekk.

Ja, og jeg har gjort mitt ytterste for å få til en ordning som kunne la seg gjøre for meg, men som sagt har de ikke klart å godta en dritt av det jeg har sendt inn for å dokumentere utgifter.

Fikk varsel om tvangsfullbyrdelse for lenge siden, og gjorde da en muntlig avtale om å betale det jeg klarte inntil jeg har fått dokumentert tilstrekkelig. Og gud veeet hvor mange konvolutter jeg har sendt avgårde med dokumentasjon som de tydeligvis heller bruker som toalettpapir.

I dag fikk jeg plutselig brev om påleggstrekk. Det er forsåvidt greit, for nå orker jeg ikke krangle mer med de, jeg får heller jobbe vettet av meg så de kan trekke det de vil ha.

Poenget er at jeg liker ikke tanken på å ikke være kredittverdig.

Jeg har ALLTID betalt for meg, aldri hatt så mye som en bitteliten betalingsanmerkning en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, og jeg har gjort mitt ytterste for å få til en ordning som kunne la seg gjøre for meg, men som sagt har de ikke klart å godta en dritt av det jeg har sendt inn for å dokumentere utgifter.

Fikk varsel om tvangsfullbyrdelse for lenge siden, og gjorde da en muntlig avtale om å betale det jeg klarte inntil jeg har fått dokumentert tilstrekkelig. Og gud veeet hvor mange konvolutter jeg har sendt avgårde med dokumentasjon som de tydeligvis heller bruker som toalettpapir.

I dag fikk jeg plutselig brev om påleggstrekk. Det er forsåvidt greit, for nå orker jeg ikke krangle mer med de, jeg får heller jobbe vettet av meg så de kan trekke det de vil ha.

Poenget er at jeg liker ikke tanken på å ikke være kredittverdig.

Jeg har ALLTID betalt for meg, aldri hatt så mye som en bitteliten betalingsanmerkning en gang.

Den anmerkningen vil jo forsvinne. Er det tre år etter at kravet er innfridd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annemor30

Den anmerkningen vil jo forsvinne. Er det tre år etter at kravet er innfridd?

Nei, den slettes når gjelden er oppgjort den nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...