Kontormus Skrevet 7. februar 2012 #1 Skrevet 7. februar 2012 Er det virkelig mer karbohydrater og sukker i druejuice enn i Cola. Det er hvertfall det jeg kunne lese meg fram til. Jeg er så dårlig på å drikke vann, det er smakløst og er bare godt når man VIRKELIG er tørst. Har den uvanen at jeg trenger noe å drikke av for det meste, finns det noe alternativ til vann som ikke er fullt av sukker som ender som fett rundt midjen?
Gjesten Skrevet 7. februar 2012 #2 Skrevet 7. februar 2012 Hva med å kjøpe bonaqua med smak? Eller lettbrus? Hvis du er hjemme kan du jo sette en mugge med vann med sitronskiver i kjøleskapet. Vann er best når det er iskaldt, og med sitron oppi blir det skikkelig nam
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #3 Skrevet 7. februar 2012 Lær deg å drikke vann selv om det ikke smaker noe. Det vil bli en vane. Det handler bare om å gidde. Grønn og hvit te er vel i grunn det eneste annet enn vann som er sunt og kalorifritt nok til å drikkes i store mengder.
Kontormus Skrevet 7. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 7. februar 2012 Hva med å kjøpe bonaqua med smak? Eller lettbrus? Hvis du er hjemme kan du jo sette en mugge med vann med sitronskiver i kjøleskapet. Vann er best når det er iskaldt, og med sitron oppi blir det skikkelig nam Ja, det er vel ikke annet enn smakstilsatt vann. Jeg skal jammen gå og kjøpe meg et par slike, og kanskje den der Bris med bittelitt bobler i. Og grønn te, for det er vel greit? Uten sukker vel og merke...
Gjest Offensive Pie Skrevet 7. februar 2012 #6 Skrevet 7. februar 2012 De ulike variasjonene av Tørst har omkring 25 kalorier per 100 ml, som ikke er ill.
Kontormus Skrevet 7. februar 2012 Forfatter #7 Skrevet 7. februar 2012 De ulike variasjonene av Tørst har omkring 25 kalorier per 100 ml, som ikke er ill. Hvordan ser de ut igjen? Og står de i meieriskapet?
Snop Skrevet 7. februar 2012 #8 Skrevet 7. februar 2012 - Drikk te, det finnes uendelig mange smaker så du ikke blir lei. Jeg har minst 30 forskjellige på mitt kjøkken Mange av disse er så naturlig søte og friske at jeg kan ha de i kjøleskapet sånn at det blir iste uten sukker. - Få deg en brusmaskin, de koster mellom 500-1000 kr. Tilsett bittelitt juice for å variere smak. - Bland evt vanlig vann med litt juice sånn at det blir "vann med smak" - Press sitron eller lime oppi vannet Sånn ellers venner du deg virkelig til å drikke vann... det er helt sant Skal du fortsatt drikke juice, så hold deg til ett glass til dagen. Drikk heller juice enn brus, uansett hva du gjør! 1
Kontormus Skrevet 7. februar 2012 Forfatter #9 Skrevet 7. februar 2012 - Drikk te, det finnes uendelig mange smaker så du ikke blir lei. Jeg har minst 30 forskjellige på mitt kjøkken Mange av disse er så naturlig søte og friske at jeg kan ha de i kjøleskapet sånn at det blir iste uten sukker. - Få deg en brusmaskin, de koster mellom 500-1000 kr. Tilsett bittelitt juice for å variere smak. - Bland evt vanlig vann med litt juice sånn at det blir "vann med smak" - Press sitron eller lime oppi vannet Sånn ellers venner du deg virkelig til å drikke vann... det er helt sant Skal du fortsatt drikke juice, så hold deg til ett glass til dagen. Drikk heller juice enn brus, uansett hva du gjør! Takk for mange gode forslag! Jeg skal definitivt prøve alle! Men var nettopp i butikken, og hadde til hensikt og kjøpe grønn te, den med sitron. De var helt rensket! Tror det blir slik som med smøret...
Gjest Offensive Pie Skrevet 7. februar 2012 #10 Skrevet 7. februar 2012 Hvordan ser de ut igjen? Og står de i meieriskapet? Jeg tror de står sammen meg juicen
Kontormus Skrevet 7. februar 2012 Forfatter #11 Skrevet 7. februar 2012 Jeg tror de står sammen meg juicen Der var de ja! Prøver en sånn også!
Snop Skrevet 7. februar 2012 #12 Skrevet 7. februar 2012 Takk for mange gode forslag! Jeg skal definitivt prøve alle! Men var nettopp i butikken, og hadde til hensikt og kjøpe grønn te, den med sitron. De var helt rensket! Tror det blir slik som med smøret... Gå heller på helsekostbutikk og kjøp teer der! Det er noe heeelt annet enn Lipton og de andre "dagligvare-teene". Pukka, Yogi og London Fruit & Herb Company (spesielt sistnevnte) har stort sett bare sånne som ikke blir bitre uansett hvor lenge du har teposen oppi (jeg kan ikke fordra svart og grønn te som blir bitter bare man har den i noen sekunder for lenge, hehe). Dessuten har de en hel verden av nye smaker der, alt fra urter til blomster til peppermynte til frukt, og mange forskjellige varianter grønn te også!
Dragonfly84 Skrevet 8. februar 2012 #14 Skrevet 8. februar 2012 Hva med smakssatt Farris? Jeg liker ikke vanlig farris, men grønn farris er skikkelig godt, og jeg kan late som det er brus...
Kontormus Skrevet 9. februar 2012 Forfatter #15 Skrevet 9. februar 2012 Hva med smakssatt Farris? Jeg liker ikke vanlig farris, men grønn farris er skikkelig godt, og jeg kan late som det er brus... Jeg syns Bris fungerer godt. Blik liksom for mye kullsyre i saltvann med Farris, selv om den med lime er ok nok.
Safira Skrevet 9. februar 2012 #16 Skrevet 9. februar 2012 Gå heller på helsekostbutikk og kjøp teer der! Det er noe heeelt annet enn Lipton og de andre "dagligvare-teene". Pukka, Yogi og London Fruit & Herb Company (spesielt sistnevnte) har stort sett bare sånne som ikke blir bitre uansett hvor lenge du har teposen oppi (jeg kan ikke fordra svart og grønn te som blir bitter bare man har den i noen sekunder for lenge, hehe). Dessuten har de en hel verden av nye smaker der, alt fra urter til blomster til peppermynte til frukt, og mange forskjellige varianter grønn te også! De blir ikke bitre fordi de ikke er ordentlige teer, men urtete (ikke laget på teblader) og tåler dermed høyere temperatur og å trekke lenger. De selger forresten Yogi-te på Meny, tror det er litt billigere der enn på helsekosten Vann med agurkskiver smaker også litt friskere (ja, det høres sært ut).
Snop Skrevet 9. februar 2012 #17 Skrevet 9. februar 2012 De blir ikke bitre fordi de ikke er ordentlige teer, men urtete (ikke laget på teblader) og tåler dermed høyere temperatur og å trekke lenger. De selger forresten Yogi-te på Meny, tror det er litt billigere der enn på helsekosten Vann med agurkskiver smaker også litt friskere (ja, det høres sært ut). Er ikke urtete ordentlig te?
Safira Skrevet 9. februar 2012 #18 Skrevet 9. februar 2012 Er ikke urtete ordentlig te? Nei, for det inneholder ikke teblader (som ordentlig/vanlig te er laget av).
Snop Skrevet 9. februar 2012 #19 Skrevet 9. februar 2012 Nei, for det inneholder ikke teblader (som ordentlig/vanlig te er laget av). Hehe okei! Jeg klarer ikke å se på det som ikke-ordentlig te, det heter jo urtete og ikke urtevann Yogi Tea. Hvis det ikke er te, hva er det da, liksom? Hehe nei, det ble rart. Svart te er svart te og urtete er urtete, og begge deler er te. I mitt hode i hvert fall
Gjest uAnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #20 Skrevet 9. februar 2012 drikk vann med agurkskiver i da holder tennene dine seg fine. Bare dumt å skulle ødelegge dem fordi du ikke vil drikke vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå