AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #1 Skrevet 7. februar 2012 Hei dere! Hvis man ikke kommer inn på jus i hverken Oslo, Bergen eller Tromsø, kan man da f.eks ta en bachelor på UIS også en master ved ett av disse stedene? Søker man da med de nye karakterene eller avgangskarakterene fra VGS? Noen som vet? Takk!
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #2 Skrevet 7. februar 2012 Vet ikke hvordan det er med UIS, men tar du bacheloren ved HiL får du automatisk fritak for disse årene i Bergen og kan begynne på 4. året. Du må da søke med vgskarakterene. Du kan også søke fritak på UiO, men da må du begynne på 3. året pga. annen studiemodell.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #3 Skrevet 7. februar 2012 Nå har det vært flere tråder om samme tema i siste dagene....
Miah Skrevet 7. februar 2012 #4 Skrevet 7. februar 2012 Vet ikke hvordan det er med UIS, men tar du bacheloren ved HiL får du automatisk fritak for disse årene i Bergen og kan begynne på 4. året. Du må da søke med vgskarakterene. Du kan også søke fritak på UiO, men da må du begynne på 3. året pga. annen studiemodell. Spørsmål: Om TS ikke kommer inn i Bergen nå, hvordan skal hun da komme inn om et par år med de samme karakterene? Eller har jeg misforstått?
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #5 Skrevet 7. februar 2012 Alderspoeng. Hvis man i tillegg tar opp fra fra VGS samtidig som man tar bachelor kan man heve snittet sitt. Jeg ville derimot ikke ha satset på dette. Bare tenk hvor mange bachelorstudier som har blitt opprettet de siste årene. Universitetene har ikke fått flere studieplasser, tvert i mot. Å komme inn på master når man har tatt bachelor et annet sted, kommer bare til å bli vanskeligere når alle disse begynner å søke seg inn på UiO, UiB og UiT. 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #6 Skrevet 7. februar 2012 Spørsmål: Om TS ikke kommer inn i Bergen nå, hvordan skal hun da komme inn om et par år med de samme karakterene? Eller har jeg misforstått? Hun samler alderspoeng vel, og tar evt. opp noen fag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå