Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg nærmer meg slutten av svangerskapet, og har den site uken merket en del forandringer i magen. Har fått bekreftet av lege at hodet har festet seg, og man kan tydelig se på magen at den har sunket. I hele svangerskapet har magen vært fast og fin, men nå den siste uken har den blitt mye mykere, nesten slapp på en måte (bortsett fra når jeg har kynnere da vel og merke)

Er dette vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt vanlig blant både mennesker og dyr. Bøndene følger godt med får feks. kyr skal kalve siden baksiden deres blir MYE mykere rett før nedkomsten og det er en indikasjon på at det skjer innen kort tid.

Så slapp av!! :-)

Skrevet

Oki, takk for svar :)

Andre som har opplevd dette?

Skrevet

Ja, den siste uken har min mage blitt skikkelig slapp :jepp: Først skjønte jeg ingenting, har jo fått skikkelig bollemage, men ifølge jordmor var det vanlig :) Hun sa også at det kunne skyldes vann i kroppen. Hodet er godt festet og magen har sunket så satser på at baby kommer snart :rodmer:

Skrevet

Spennende tid vi har i møte nå ja. Var på ultralyd på sykehuset i dag til sjekk, og da spurte jordmor om jeg ville at hun skulle kjenne på meg også, dette takket jeg selvfølgelig ja til. Og det viste seg at jeg var moden og hadde 2 cm åpning :jepp: Føler selv at ting begynner å skje, masse kynnere, og i morges hadde jeg noen skikkelige tak i korsryggen også.

Meeeeen, på den andre siden har jeg hørt at man man kan gå flere uker med åpning også :sjenert:

Noen som vil dele sine erfaringer eller? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...