Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke en prøver altså. Sluttet på nuvaring for 5 mnd.siden, bruker

kondom, men har vært litt uforsiktige den siste tiden.

Mensen har etter nuvaring-slutt vært rimlig regelmessig med oppstart 22-25. hver mnd. Har vært veldig premenstruell en uke før mens, våknet opp og begynt å gråte, veldig irritert og kort lunte, og hatt sterke menssmerter noen dager før - og under mensen. v

Forventet mensen senest 25.januar, ingen symptomer på pms eller kommende mens fortsatt. Tok digital test i går kveld som var neg. What's up?

Forøvrig har jeg vært litt svimmel, hatt vondt i hode, og de siste kanskje 14 dagene vært sliten (jeg er hjemmeværende forresten). Måtte sove noen timer i går kveld,før jeg la meg kl 23, skulle stå opp i dag kl 9, klarte ikke å komme meg opp av senga før halv tolv..

Fastlegen min holder til flere timer kjøring herfra og jeg har ikke bil, så jeg kommer meg ikke dit. Jeg er bare ute etter å høre hva som kan være galt, eller om andre har opplevd lignende og om de var gravide eller ikke.

Deres meninger mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta flere tester(:

Ok, det skal jeg gjøre. Bare tenkte at HcG - nivået i kroppen burde ha vært høyt nok til at det skulle slått ut på testen i går?

Andre grunner til at mensen ikke kommer?

Se bort fra stress og medisiner iallefall.

Gjest Cupcakes
Skrevet (endret)

Ikke uvanlig at syklusen tuller etter prevansjonsslutt. Selv var jeg regelmessig i et par mnd. Etter p-pille slutt, før jeg opplevd noen mnd med kluss. Googler du, vil du nok få mange som har opplevd kluss.

Edit: man kan ha regelmessig syklus i 5 år, og allikevel plutselig oppleve kluss.

Endret av Cupcakes
Skrevet

Hvis du ikke kommer deg til lege med offentlig transport, bør du bytte til en nærmere fastlege..? Kan hende syklusen din er på tur, og at du enten er gravid (eggløsning kan ha vært senere enn vanlig, og derfor er du kanskje ikke langt nok på vei til at det slår ut på test enda) eller at du ikke er gravid, og syklusen din kun trenger litt tid på å komme seg.

Hvis jeg hadde vært deg ville jeg latt det gå et par uker til og teste igjen. Hvis det fortsatt var negativt, og ingen menstruasjon, ville jeg nok latt det gå enda en uke eller to, før jeg ville bestilt meg en time hos fastlegen, eventuelt hørt om det var mulig å få en "telefonkonsultasjon". Altså høre om dette var noe å komme inn for, eller om du kan se det an litt til.

Det kommer jo an på om du var vant til en regelmessig syklus før du begynte på hormonprevensjon også, eller om syklusen din av og til tar seg litt ferie..

Skrevet

Høres ut som sykluskluss etter prevansjonsslutt. Jeg hadde fem dønn stabile sykluser etter siste p-pille, deretter mistet jeg mensen i over ett år. I den perioden hadde jeg jevnlig eggløsningssmerter/PMS/andre plager, som også minnet om graviditetssymptomer.

Skrevet

Jeg gikk i alle fall 20 dager over før positiv test.

Skrevet

Våknet opp i natt av sterke smerter i magen og fra korsryggen og oppover, lå og vrei meg og hadde det ganske ubehagelig egentlig. Stod opp og begynte å blø. Skal legge meg i badekaret nå og prøve å lindre smertene litt tror jeg..

Har bestilt tester fra billigetester.com eller hva det heter,som jeg venter på.. Det gikk 15 dager over.

gullhjerte: Jeg må holde på fastlegen min fordi han er spesialisert i en sykdom jeg har. Fant forøvrig ut at det er legevakt 6 km.unna.

Bør jeg ta ny test når de kommer i posten eller? Blir helt forvirra over alt jeg leser rundt omkring. At man kan ha blødninger de første månedene av svangerskapet, at det kan være det tar tid før det slår ut på en test, på grunn av lite Hcg, eller på grunn av effektive nyrer, har lest at HcG - nivået når en topp før det faller igjen. At digitale tester er mindre følsomme enn billig-strimler... At det kan være en tidlig spontanabort, æææ..forvirra. Det viktigste nå er vel bare å få konstantert at det ikke er noe gravidtet på gang? Med ny test.

Athene: Fytti....Det var leeenge.. Ikke godt å vite hva som er på gang, håper jeg slipper sånn syklus-helvete.. Håper det er i orden for deg nå ialelfall.

Takk for svar alle i hopa ;)

Skrevet (endret)

Athene: Fytti....Det var leeenge.. Ikke godt å vite hva som er på gang, håper jeg slipper sånn syklus-helvete.. Håper det er i orden for deg nå ialelfall.

Ikke helt. Tre år etter pilleslutt er vi nå i gang med prøverør, da vi fikk orden på mine sykluser viste det seg at det også var problemer hos mannen. Men nå er nok vi ett av ekstremtilfellene.

Med tanke på at du har blødninger og sterke smerter er du nok ikke gravid. Det er bare syklusen som er på tur etter pilleslutt. Det er vanlig å få sterkere smerter i det man slutter på pillen, fordi kroppens egne hormoner tar over igjen.

Mye av det du gjengir av det du har lest på nett er direkte feil, eller utdatert informasjon. Blant annet var digitale tester mindre sensitive før, mens de nå er akkurat like sensitive som billigstrimler. Og det at man tester positivt mer enn 14 dager etter eggløsning gjelder ca 1% av alle gravide, det å ha ekstra effektive nyrer er enda skjeldnere, det finnes kun en handfull kvinner som har opplevd å teste positivt mange uker etter eggløsning. De fleste som "rapporterer" dette har ikke kontroll på når eggløsning egentlig var.

Endret av Athene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...