AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #21 Skrevet 8. februar 2012 Jeg misliker det jeg har lagt merke til i nyere boliger, nemlig at kjøkkenet - som før var et eget rom - nå ofte er reduset til et hjørne eller en vegg i stua. Tøys! Der er jeg bare gammeldags tydeligvis. Mitt nye hus er ferdig i januar 2013 og der er heldigvis kjøkkenet et eget rom. Og det er hus som er "ferdige" altså jeg kunne ikke designe huset elv.
Adonis Skrevet 8. februar 2012 #22 Skrevet 8. februar 2012 (endret) Kanskje verdens mest overvektige nasjon bør begynne å se på sin arkitektur da..... De er forbigått av Australia i den kategorien nylig. Endret 8. februar 2012 av Adonis
pinar Skrevet 8. februar 2012 #23 Skrevet 8. februar 2012 Personlig er jeg mer en kjøkken person enn en stue person. Så jeg liker ikke disse åpenkjøkken løsningene. Jeg syns det er kosligst å sitte å drive med noe med kjøkkenbordet, og har jeg besøk liker jeg å sitte med kjøkkenbordet
Gjest Jytte Skrevet 8. februar 2012 #24 Skrevet 8. februar 2012 Helt enig. Skrev en tråd om dette for et års tid siden: Hvorfor har åpen kjøkkenløsning blitt så populært? http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=548001 Ser litt på leiligheter for tiden, og det er plagsomt hvor utbredt åpen kjøkkenløsning er. Jeg har aldri likt å blande stue og kjøkken og synes det er ufattelig at dette har blitt så populært. Jeg forstår at det kan være en måte å få litt mindre klaustrofobisk følelse i små trange leiligheter, men da er jo spørsmålet: Hvorfor i all verden skal vi nordmenn som hele tiden tutes ørene fulle med at vi er verdens rikeste folk måtte bo trangt? Hadde vi bodd i et geografisk sett veldig lite land med enorm befolkning kunne det kanskje gitt mening. Eller om vi var et relativt fattig folk. Men jeg får det liksom ikke til å henge på greip at nordmenn i dag skal bo så trangt at vi trenger åpen kjøkkenløsning for ikke å få klaus. For det er jo ikke akkurat slik at vi bruker oljerikdommen på å ha Europas flotteste bilpark heller, tvert imot har vi en av de eldste. Vi er heller ikke kjent for å sløse bort pengene på å spise mye ute eller sitte på puben hver eneste kveld. Så hvorfor skal vi bo trangt? Kanskje vi ikke er så rike likevel? Når vi tar prisnivået med i betraktning? Eller er dette med åpen kjøkkenløsning lurt av en annen grunn, noe jeg ikke har fått med meg? Siden da har jeg skaffet meg ny leilighet. Med skikkelig kjøkken. Vel, jeg har bygd hus med åpen kjøkkenløsning og elsker det. Har et stort hus, men ser bare fordeler med den åpne løsningen. Matlukt finnes ikke - kjøkkenviftene idag er så gode at dette sjeldent er noe problem. Kjenner matlukt utenfor huset - men aldri inne i huset mens jeg koker eller steker. Stekeovnen har et filter som fanger opp alt fett - så det blir ikke noe mer skittent i stuen. Rot som en her påpekte - helt fra jeg hadde kjøkken i eget rom så har jeg ryddet og vasket etterhvert som jeg laget mat .. Men forstår jo at dersom du er en litt mer rotet person så bør du enten ha kjøkken i eget rom eller legge om vanene litt. En megler sa en gang i Solgt på NRK at åpen løsning er et pluss, flere og flere ønsker denne løsningen kontra kjøkken i eget rom. Men til syvende og sist er det et personlig valg - man velger jo selvfølgelig det man selv ønsker ... Smak og behag nytter ikke å diskutere ... 1
Gjest Consensio Skrevet 8. februar 2012 #25 Skrevet 8. februar 2012 Åpent kjøkken eller ikke. Jeg mener det kommer an på huset. Det er alt annet enn fint i noen hus, mens i andre hus så løfter det virkelig hele huset. Jeg kunne tenkt meg begge deler, igjen, avhengig av hva slags hus det er. Liker uansett å ha det ryddig på kjøkkenet så det problemet med at kjøkkenet er åpent og syns godt er ikke noe problem for meg. Har man nye kjøkkenvifter osv så er det jo ikke slik at man sitter midt i stekeosen når man sitter i stua.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #26 Skrevet 9. februar 2012 min amerikanske familie sitter alltid på kjøkkenet. jeg er egentlig fornøyd så lenge kjøkkenet ikke er verken for lite eller for stort, det er tungvint med hybelkjøkken på 120cm og irreterende med 19meter benkplass og tilhørende skapplass når man ikke får brukt halvparten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå