Cassandra Skrevet 22. mai 2002 #1 Skrevet 22. mai 2002 Jeg har sendt deg en laaaaaaaaaaaaaaaang PM. 12
Gjest Kinga Skrevet 22. mai 2002 #2 Skrevet 22. mai 2002 Snupsi Jeg har svart deg og vil i tillegg dele et dikt med deg (og andre som måtte lese ) av Carl Frederik Prytz; "Ved sykeleiet" Jeg kan ikke bære smertene dine ikke puste for deg eller slukke feberen bare ta imot blikket ditt la det synke til bunns i meg og famle etter et holdepunkt bare håpe for deg at du finner noe mer enn et speil av din egen ensomhet for begge har vi kjent i stunder av nærhet og klarsyn at vår kjærlighet er en del av noe større. Ta hånd om deg, søte. 12
Julie Skrevet 22. mai 2002 #3 Skrevet 22. mai 2002 Vibeke: Diktet var nydelig! Hvor fant du det? Klems, Julie
Gjest Kinga Skrevet 23. mai 2002 #4 Skrevet 23. mai 2002 Ja, ikke sant det er vakkert! Diktet sier så utrolig mye i mange slags situasjoner. Jeg har tenkt på dette diktet så mange ganger, i langt flerer tilfeller enn ved sykeleier. Det er vel noe av det som kjennetegner god poesi (for meg) - gjenkjenning for flere mennesker i ulike situasjoner. Jeg hentet det fra Aschehougs "Ord om nærhet". Flott at diktet gir deg noe!12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå