AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #1 Del Skrevet 7. februar 2012 Jeg har pcos, fikk diagnosen for 1 år siden, er 24 år. Det siste halve året har jeg mistet så sinnsykt mye hår på hodet. Det er jo dessverre et pcos symptom, men kanskje ikke så vanlig. Jeg hadde veldig tykt hår før, men nå er det blitt veldig tynt, har områder som er nesten hårløse i tinningene/siden på panna, og det er tynnest oppå hodet, ser tydlig hodebunnen.. Dette sliter jeg ekstremt mye med, fordi jeg tør nesten ikke gå ut, sliter med kviser og økt hårvekst i ansiktet i tillegg.. Og håret bare fortsetter å falle av, er hår i dusjen, i senga, full hårbørste, på gensere, jakker, i sofan og over alt. Har prøvd Nisim, Arcon Trisane, SP balance scalp serum og shampo, og en annen serie med shampo og skum som jeg ikke husker navnet på.. Har vært til legen for dette, men hun sa at det var en pcos symptom, og alle vitaminer osv var bra, så det virket ikke som hun var interessert i å gjøre så mye mer med det egentlig.. Går på Diane ppiller. Er det noen andre pcos'ere eller andre som har vært i samme situasjon som meg? Som har noen tips og råd? Tar veldig gjerne imot tips om det finnes legemidler som kan hjelpe mot dette, både reseptbelagte og reseptfrie, så kan jeg ta det opp med legen igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auroressa Skrevet 7. februar 2012 #2 Del Skrevet 7. februar 2012 Jeg har også psoriasis og jeg fikk anbefalt av frisøren min til og begynne på shampoo og en slik hodebunns olje som man skal ta i hodebunnen fra Nissim? Det skal bedre hårtap, og gjøre hodebunnen fin, har enda ikke fått begynt på det men tenkte jeg skulle kjøpe det snart og prøve Kan jo være en mulighet for deg? Snakk med frisøren din:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #3 Del Skrevet 7. februar 2012 Er du overvektig? I så fall kan det hjelpe mye å gå ned i vekt, det stabiliserer ofte hormonene. Ellers finnes det jo medisiner pcos'ere kan ta for å stabilisere hormonene, og andre tiltak (kosthold f.eks.). Men man får jo ulike resultater, er ikke alle det funker like bra for. For å få medisiner må du hvertfall til gynekolog eller endokrinolog, tror ikke fastlegen kan skrive ut det. her er et forum du kan lese på: http://www.soulcysters.net/forumdisplay.php?22-Hair-Loss-Hair-Growth Auroressa: Pcos er ikke det samme som psoriasis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #4 Del Skrevet 7. februar 2012 Sjekka du D-vitamin nivået ditt forresten? Mange med pcos har d-vitamin-mangel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #5 Del Skrevet 8. februar 2012 Er du overvektig? I så fall kan det hjelpe mye å gå ned i vekt, det stabiliserer ofte hormonene. Ellers finnes det jo medisiner pcos'ere kan ta for å stabilisere hormonene, og andre tiltak (kosthold f.eks.). Men man får jo ulike resultater, er ikke alle det funker like bra for. For å få medisiner må du hvertfall til gynekolog eller endokrinolog, tror ikke fastlegen kan skrive ut det. her er et forum du kan lese på: http://www.soulcysters.net/forumdisplay.php?22-Hair-Loss-Hair-Growth Auroressa: Pcos er ikke det samme som psoriasis. Legen sa alle vitaminer var fine, så da regner jeg med de tok prøver av D-vitamin og. Jeg er litt overvektig, men jeg har gått ned ca 5 kilo siste 4 mnd, så er omtrent på normal vekt nå, har igjen 2-3 kilo, og det har ikke hatt noen effekt å gå ned.. Men hva slags medisiner er det du mener? Jeg går på Diane. Har tenkt å høre med gyn. om å få prøve metformin neste gang jeg skal dit, dette er de eneste to medisinene jeg har hørt om som hjelper for pcos, (bortsett fra pergo og andre ting man tar for å bli gravid). Men finnes det flere? Tar gjerne imot navn om du har.! TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosagodis Skrevet 22. april 2022 #6 Del Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (På 7.2.2012 den 14.34): Jeg har pcos, fikk diagnosen for 1 år siden, er 24 år. Det siste halve året har jeg mistet så sinnsykt mye hår på hodet. Det er jo dessverre et pcos symptom, men kanskje ikke så vanlig. Jeg hadde veldig tykt hår før, men nå er det blitt veldig tynt, har områder som er nesten hårløse i tinningene/siden på panna, og det er tynnest oppå hodet, ser tydlig hodebunnen.. Dette sliter jeg ekstremt mye med, fordi jeg tør nesten ikke gå ut, sliter med kviser og økt hårvekst i ansiktet i tillegg.. Og håret bare fortsetter å falle av, er hår i dusjen, i senga, full hårbørste, på gensere, jakker, i sofan og over alt. Har prøvd Nisim, Arcon Trisane, SP balance scalp serum og shampo, og en annen serie med shampo og skum som jeg ikke husker navnet på.. Har vært til legen for dette, men hun sa at det var en pcos symptom, og alle vitaminer osv var bra, så det virket ikke som hun var interessert i å gjøre så mye mer med det egentlig.. Går på Diane ppiller. Er det noen andre pcos'ere eller andre som har vært i samme situasjon som meg? Som har noen tips og råd? Tar veldig gjerne imot tips om det finnes legemidler som kan hjelpe mot dette, både reseptbelagte og reseptfrie, så kan jeg ta det opp med legen igjen. Metformin piller har startet på de nå så vet ikke om de funker enda. Men for meg funket spironolactone piller og smøre inn minoxidil to ganger om dagen og dermaroller jeg ruller i hodebunnen.... Men så falt det av igjen for jeg ble ikke fulgt opp av hudlegen. Så kuttet dem ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå