SiljeMarita Skrevet 7. februar 2012 #1 Skrevet 7. februar 2012 Heisann! Vi skal gifte oss i Barcelona i sommer, og har i grunnen veldig mye klart. Det ene jeg lurer på nå, er om noen vet om en fotograf som ikke koster skjorta? Har sett litt rundt på nettet, men finner stort sett fotografer som vil gjøre "hele bryllupet", fra forberedelse, i kirka, middagen, og brudevals. Prisene ligger på 8000 og oppover. Er dette kjempedyrt, eller noe man må regne med? Vi ser for oss en kort fotoseanse i bakhagen til kirka, som vi skal leie, og ha noen forfriskninger til gjestene i, samt en liten seanse ute, gjerne med bakgrunnmotiv fra byens flotte arkitektur. Jeg kan legge til at vi skal ha et lite bryllup, med bare de aller nærmeste tilstede. Det blir 8 gjester. Blir kjempeglad om noen har erfaringer de kan dele! Hvor mye må man regne med å betale for fotograf i Norge, forresten?
CathFoto Skrevet 7. februar 2012 #2 Skrevet 7. februar 2012 8000,- for heldags er veldig billig i norsk sammenheng, som regel vil heldagsfoto ligge på mellom 15.000-30.000,- avhengig av hvem og hvor. Vanlig fotoseanse som du beskriver ligger som regel på mellom 5000-8000,- i Norge. Begge prisene over er med fotografer som gir cd med høyoppløslige bilder. Velger du en med lav startpris vil likevel foto+bilder/takkekort osv komme opp i ca samme sum, men uten at du får bildene på cd, og alt det innebærer.
SiljeMarita Skrevet 7. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2012 8000,- for heldags er veldig billig i norsk sammenheng, som regel vil heldagsfoto ligge på mellom 15.000-30.000,- avhengig av hvem og hvor. Vanlig fotoseanse som du beskriver ligger som regel på mellom 5000-8000,- i Norge. Begge prisene over er med fotografer som gir cd med høyoppløslige bilder. Velger du en med lav startpris vil likevel foto+bilder/takkekort osv komme opp i ca samme sum, men uten at du får bildene på cd, og alt det innebærer. Tusen takk for svar! Er det flere som har erfaringer, og som har brukt fotografer i Barcelona?
SiljeMarita Skrevet 29. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 29. februar 2012 Er det noen der ute som har giftet seg i Barcelona, og har erfaringer med blomsterhandlere? Har funnet en del på nettet, men ofte er hjemmesiden på spansk, og da er jeg like langt. HAr fått tips om florresnavarro,com, og synes dette ser ok ut, men skulle gjerne ha sjekket om det finnes flere alternativer...
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #5 Skrevet 1. mars 2012 når jeg giftet meg i Barcelona i fjor fikk vi ordnet frisør og fotograf via Brudepikene (brudepikene.no). Husker ikke nøyaktig pris, men 2 timer fotograf kostet rundt kr 5000, mens frisør på hotellet med prøvetime kostet rundt 2000-2500 Siden vi bare trengte hjelp til de tingene fikk vi også en lav pris fra Brudepikene.
SiljeMarita Skrevet 3. mars 2012 Forfatter #6 Skrevet 3. mars 2012 når jeg giftet meg i Barcelona i fjor fikk vi ordnet frisør og fotograf via Brudepikene (brudepikene.no). Husker ikke nøyaktig pris, men 2 timer fotograf kostet rundt kr 5000, mens frisør på hotellet med prøvetime kostet rundt 2000-2500 Siden vi bare trengte hjelp til de tingene fikk vi også en lav pris fra Brudepikene. Frisør har jeg bestilt, og betaler 200 Euro for prøvetime, og på den store dagen kommer hun på hotellet, og sminker og pynter meg og min forlover. Hun er svensk, så jeg slipper språklige misforståelser iallefall. Kan jeg spørre hvilken fotograf dere brukte, og om dere var fornøyde med bildene? Hvor mye betalte dere til brudepikene.no?
SiljeMarita Skrevet 15. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 15. mars 2012 Frisør har jeg bestilt, og betaler 200 Euro for prøvetime, og på den store dagen kommer hun på hotellet, og sminker og pynter meg og min forlover. Hun er svensk, så jeg slipper språklige misforståelser iallefall. Kan jeg spørre hvilken fotograf dere brukte, og om dere var fornøyde med bildene? Hvor mye betalte dere til brudepikene.no? Ikke akkurat overveldende med svar her, så da svarer jeg litt selv, i tilfelle andre kanskje har bruk for infoen; Ser at brudepikene tar ca 8500 for sine tjenester. Etter litt hektisk mailaktivitet har jeg altså fått ordnet fotograf, som skal ha 500 euro for to timers fotografering. Frisøren er i boks, hun tar 500 euro for prøvetime og sminke hår på selve dagen. Middagen ordnes på hotellet, og blomster tar vi når vi kommer nedover. Vi skal ha et kjempelite bryllup med få gjester, men det går altså an å ordne det på egen hånd, uten dyre bryllupsplanleggere, hvis man ikke har det helt store budsjettet.... Fotografen: http://www.loughranweddings.com/ Frisøren: http://absolutelygorgeousbcn.com/
Gjest norah Skrevet 15. mars 2012 #8 Skrevet 15. mars 2012 Ikke akkurat overveldende med svar her, så da svarer jeg litt selv, i tilfelle andre kanskje har bruk for infoen; Ser at brudepikene tar ca 8500 for sine tjenester. Etter litt hektisk mailaktivitet har jeg altså fått ordnet fotograf, som skal ha 500 euro for to timers fotografering. Frisøren er i boks, hun tar 500 euro for prøvetime og sminke hår på selve dagen. Middagen ordnes på hotellet, og blomster tar vi når vi kommer nedover. Vi skal ha et kjempelite bryllup med få gjester, men det går altså an å ordne det på egen hånd, uten dyre bryllupsplanleggere, hvis man ikke har det helt store budsjettet.... Fotografen: http://www.loughranweddings.com/ Frisøren: http://absolutelygorgeousbcn.com/ Jeg har og bestilt henne - men fant henne på egenhånd Men hvordan bestilte du bare 2 timer? Bare sa at du ikke ville ha mer? Jeg har ikke avtalt noe konkret enda - men hun angav 4 timer som jeg synes var litt vel lenge....er jo begrenset hvor lenge vi gidder bli tatt bilde av også, vi drar i tillegg alene Hadde igrunnen ikke tenkt å bestille frisør og sminke, føler det blir så annerledes enn hvordan jeg vanligvis ser ut(type sånn brudesveis som er veldig ikke meg.....). Men det er kanskje dumt? Si gjerne ifra om du finner ut av det med blomster......
SiljeMarita Skrevet 15. mars 2012 Forfatter #9 Skrevet 15. mars 2012 Jeg har og bestilt henne - men fant henne på egenhånd Men hvordan bestilte du bare 2 timer? Bare sa at du ikke ville ha mer? Jeg har ikke avtalt noe konkret enda - men hun angav 4 timer som jeg synes var litt vel lenge....er jo begrenset hvor lenge vi gidder bli tatt bilde av også, vi drar i tillegg alene Hadde igrunnen ikke tenkt å bestille frisør og sminke, føler det blir så annerledes enn hvordan jeg vanligvis ser ut(type sånn brudesveis som er veldig ikke meg.....). Men det er kanskje dumt? Si gjerne ifra om du finner ut av det med blomster...... Vi synes også 4 timer var for lenge - og for dyrt - Meningen med det er nok å fange hele begivenheten på film, og det er jo fint hvis man har mange gjester - det har ikke vi... Og vi har minst tre gjester som nok dokumenterer det likevel... Angående hår og sminke, skal jeg nok ha en litt stylet frisyre - men ikke så langt unna den frisyren som jeg har til vanlig. Litt mer pyntet bare. Og med sminke, så har jeg bestilt en veldig lett en - og forklart at jeg daglig bare bruker litt foundation og mascara. Så veldig mye mer enn det ville føles feil... Hun som skal ordne dette er svensk - så jeg regner med kommunikasjonen går greit, og jeg ikke ender opp med mye mer sminke enn jeg vanligvis bruker,.. Velvel.. Skal gi en lyd om jeg finner flere blomstertips
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #10 Skrevet 19. mars 2012 Vi giftet oss i nå Barcelona. Brukte også hun svenske frisøren fra Absolutely Gorgeous Bcn. Bare positive ting å si om henne. Betalte 50 euro for prøvetimen som tok ca. to timer, og 200 euro på selve dagen. Hun forsto forresten norsk veldig godt. Ingen kommunikasjonsproblemer i det hele tatt, og jeg prater i tillegg dialekt. Vi brukte en fotograf som fulgte oss hele dagen. http://www.fotografoboda.net/wedding/index.html Betalte 800 euro for ham. Da får vi alle bildene på cd med full oppløsning samt alle rettigheter. Han var veldig proffesjonell, og veldig diskret. Alt i alt fornøyd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå