Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor langt kan grensa gå før man kan anmelde en person for trakassering?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si det kommer an på hvilke bevis eller hvilken dokumentasjon du sitter på. Det kommer også an på hva leder kan dokumentere om deg som arbeidstaker, for man kommer aldri noen veg om det bare blir ord mot ord.

• Liker 1
Skrevet

Det er enkelte hun har slengt løgner om meg til. Kan jeg bruke disse som vitner?

Skrevet

Det enkleste er å unngå og være lur i disse kampene, hun er en taper som går rundt å prater nedlatende om andre. Da er det lurt å holde kjeft selv, det vinner du på.

• Liker 1
Skrevet

Det er enkelte hun har slengt løgner om meg til. Kan jeg bruke disse som vitner?

Da bør du snakke med disse og høre om de faktisk er på din side og om de kan være villig til å bekrefte at din sjef har løyet dersom det blir sak ut av det. I tillegg må løgnene være av en såpass grov karakter at de har hatt betydning for deg som arbeidstaker, desverre er det ikke ulovlig å lyve på generelt grunnlag.

Skrevet

Da bør du snakke med disse og høre om de faktisk er på din side og om de kan være villig til å bekrefte at din sjef har løyet dersom det blir sak ut av det. I tillegg må løgnene være av en såpass grov karakter at de har hatt betydning for deg som arbeidstaker, desverre er det ikke ulovlig å lyve på generelt grunnlag.

Hun har vært steder jeg har søkt jobb og slengt dritt om meg, så jeg ikke har fått jobben. Ett av stedene fikk jeg mulighet til å forklare meg. Heldigvis.

Skrevet

Det enkleste er å unngå og være lur i disse kampene, hun er en taper som går rundt å prater nedlatende om andre. Da er det lurt å holde kjeft selv, det vinner du på.

Jeg har ikke snakket noe rundt. Jeg har smilt og vært hyggelig hele tiden.

Skrevet

Du skal være veldig, veldig lysten på en kamp for å ta dette rettens vei. Nettopp fordi sånne tilfelle er fryktelig vanskelig å bevise, og her er mange følelser (for deg)med i bildet.

Siden du nevner at dette er en "tidligere sjef", vil jeg råde deg til å heve hodet, legg det hele bak deg og ta med deg den lærdommen du fikk av dette videre i livet ditt. Stå på og drit i hele dama!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...