AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #1 Skrevet 7. februar 2012 Var på tidlig UL i dag pg.a. et par tidligere MA. Uke 6 i dag (begynner altså i uke 7). Vi så et bankende hjerte, men et tydelig foster klarte vi ikke å se. Er dette normalt? Har et UL-bilde av barnet jeg har fra før tatt uke 6+4. Selv om det bare er en ert ser vi det klart og tydelig. Legen mente at morkake eller noe slikt kunne ligge i veien/rundt fosteret, men anser graviditeten som normal. Skal dit om en uke igjen. Andre som har vært til UL uke 6 og opplevd å nesten ikke se noe?
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #3 Skrevet 7. februar 2012 Det er jo ikke noe foster da, bare en bitteliten celleklump. Så ja, det er helt vanlig å ikke se noe. Har hatt ul i uke 7 og 8, var bar en klump med hjertebank da også. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #4 Skrevet 7. februar 2012 Det er jo helt normalt, jeg var på UL i uke 6 nesten 7. Det var bare en bitte liten klump med ett bankende hjerte. Foster er det ikke Så du har ingenting å bekymre deg for.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #5 Skrevet 7. februar 2012 Det er jo helt normalt, jeg var på UL i uke 6 nesten 7. Det var bare en bitte liten klump med ett bankende hjerte. Foster er det ikke Så du har ingenting å bekymre deg for. TS her. Formulerte meg kanskje feil. Jeg forventet å se en KLUMP, men så bare et hjerte - ingen klump engang. Gynekologen min er så diffus også at jeg holder på å bli sprø. I den ene vendingen sier han at "man kan anta at dette er helt normalt". Samtidig sier han at han vil ha meg tilbake om en uke fordi vi ser så lite på UL.
Britt Banditt Skrevet 7. februar 2012 #6 Skrevet 7. februar 2012 Når det er et bankende hjerte så må det jo nødvendigvis være noe der Så heller ikke noe særlig i uke 6, men i uke 8 kunne vi se hode, armer og ben
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #7 Skrevet 7. februar 2012 Vet ikke hvordan det er i uke 6, men jeg hadde i uke 8 og da så vi armer, hjertet og kroppen også plummesekken da. Var fortsatt litt vanskelig å se siden det er såpass tidlig og at fosteret kun var ca 2 cm, det er jo ikke store griene. Du får ringe legen din på nytt å spørre hvis du bekymrer deg så mye.
Vera Vinge Skrevet 7. februar 2012 #8 Skrevet 7. februar 2012 (endret) Det er jo lite å se så tidlig, spesielt hvis noe ligger i veien. Og hva du så i et et tidligere svangerskap kan være vanskelig å sammenligne så tidlig. Det kan være du er kortere på vei enn du tror og så tidlig mener jeg at selv noen dager feil kan utgjøre en del i størrelse. Og det sies jo at hvis man har sett hjertet slå, har man god grunn til å tro at det går bra. Hos fleste fostre som går til grunne begynner visstnok hjertet aldri å slå. Kvaliteten på ultralydapparatet kan også ha betydning for hva man ser. Endret 7. februar 2012 av Vera Vinge
Dalen Skrevet 7. februar 2012 #9 Skrevet 7. februar 2012 Jeg var på UL i uke 6 og vi så også "bare" et bankende hjerte. Men legen sa at alt så normalt ut, så tror ikke det er noe særlig mer å se så tidlig Fikk vite at det var et veldig godt tegn og se det at det lille hjerte slo
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #10 Skrevet 7. februar 2012 Vi så heller ikke mer enn et bankende hjerte. Embryoet er så utrolig LITE på den tiden, og det er vanskelig å måle en nøyaktig lengde på det for å fastsette en termin også da. Embryoet utvikler seg mye fra dag til dag. Jeg var til UL en rundt 5 dager før hjertet begynte å slå, og da kunne ikke gynekologen se mer enn et fosteranlegg, og det var stor forskjell på både lengde og utvikling frem til UL i uke 6. Gynekologen var både erfaren og hadde godt utstyr, så jeg tenker at du ikke trenger bekymre deg for embryoet ditt.
gullhjerte Skrevet 7. februar 2012 #11 Skrevet 7. februar 2012 Grunnen til at han vil ha deg tilbake om en uke er sikkert ikke fordi han direkte mener noe er galt (da ville han vel sagt det). Jeg tipper det er fordi han forventer å se en utvikling til neste uke, og kan da fastslå mer. Når du har sett bankende hjerte, så er det et bankende hjerte der. Og det flyter jo ikke i "ikke no" Prøv å senke skuldrene frem til neste UL, du skal se det går kjempebra
Amarinda Skrevet 7. februar 2012 #12 Skrevet 7. februar 2012 Hehe vi var i uke 8 og så en strek, et hjerte og noen antydninger til kroppsdeler Men var redd jeg hadde hatt en SA, så det var meer enn nok for meg
Gjest ms_kwang Skrevet 7. februar 2012 #13 Skrevet 7. februar 2012 kanskje du har en liten gullfisk der inne?
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #14 Skrevet 7. februar 2012 slutt å stress så jævlig, det var et bankende hjerte.
Sulosi Skrevet 7. februar 2012 #15 Skrevet 7. februar 2012 Jeg var på ul i uke 7 og klarte ikke se noe fornuftig på skjermen. Legen fant to bankende hjerter Jeg fikk utskrift av bildet og da så jeg to små poser helt tydelig (ingen armer eller bein) og til og med dattera på 5 år kommenterte det og lurte på om det var to babyer der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå