O'hara Skrevet 7. februar 2012 #1 Skrevet 7. februar 2012 Vurderer å bruke avvenningstruser til frøkna til våren og utover. Noen som har noen erfaringer med de ulike merkene, eller er det bare tull med avvenningstruse?
*Frida* Skrevet 7. februar 2012 #2 Skrevet 7. februar 2012 Har Imse Vimse sine. Fungerer bra her, held på tisseuhell (og bæsj...)
Donpedro Skrevet 7. februar 2012 #3 Skrevet 7. februar 2012 Har fra Imse Vimse, men ingen erfaring, da det aldri kom noen uhell i dem.
O'hara Skrevet 7. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 7. februar 2012 Har fra Imse Vimse, men ingen erfaring, da det aldri kom noen uhell i dem. Haha, så de fungerer utmerket bra altså?
lille katt Skrevet 7. februar 2012 #6 Skrevet 7. februar 2012 Det må jo være helt unødvendig? Hvorfor det? Det er jo ikke SÅ morsomt med tisseuhell i sofaen eller på gulvteppet. Treåringen her gikk med truse forleden og tisset på seg i øverste trappetrinn. Det dryppet tiss ned to etasjer, nedover langs veggen, sprutet skikkelig utover når det traff gulvet nedenfor.... Herlig. Det går jo også an å bare ha på en truse inni bleia, da kjenner de litt bedre at de tisser.
Donpedro Skrevet 8. februar 2012 #7 Skrevet 8. februar 2012 Haha, så de fungerer utmerket bra altså? hehe, korrekt. ihvertfall på gutter på 3,5 år som ikke har uhell men skal ut og fly.
Gjest imli Skrevet 8. februar 2012 #8 Skrevet 8. februar 2012 Prøvde eit par stk, men her var det aldri behov for det. Viss ungen er klar for å slutte, blir det som regel minimalt med uhell... Svindyre er dei og... Og ungane ser på dei som ei bleie, og trur det er berre og gjere frå seg som vanleg i dei. Er mi erfaring.
Gjest Annaires Skrevet 8. februar 2012 #9 Skrevet 8. februar 2012 (endret) Kan du ikke like godt ha på bleie da? Endret 8. februar 2012 av Annaires
Edie Skrevet 8. februar 2012 #10 Skrevet 8. februar 2012 Vi har også tenkt på det, men har utsatt kjøp inntil videre. Litt redd for det at det blir en hvilepute for ungen og oss. Men vet ikke om det blir slik i praksis. Det må jo være verre for ungen å tisse i en avvenningstruse enn i en bleie. Men vår lille er ikke klar for bleieavvenning enda, men interessant å høre om erfaringer.
Gjest imli Skrevet 8. februar 2012 #11 Skrevet 8. februar 2012 Kan du ikke like godt ha på bleie da? Greia skal visstnok vera at avvenningstrusene gjer at ungen lettare kjenner at han/ho er våt, og at dei held på mykje mindre enn ei bleie. Men eg er einig med deg - det vert i prinsippet det same.
O'hara Skrevet 8. februar 2012 Forfatter #12 Skrevet 8. februar 2012 Det blir vel mer unødvendig om man bruker tøybleier, tenker jeg? Ved papirbleier så merker det jo ikke når de tisser, bleien er jo helt tørr... Men ja, det blir kanskje bare ei hvilepute.. Takker for tilbakemeldinger!
Honesty Skrevet 8. februar 2012 #13 Skrevet 8. februar 2012 Vi har også noen fra Imse Vimse, men erfaringen er dessverre at det rant rett ut gjennom låråpningen så fort hun tisset ørlite. Trusen hadde ellers OK passform, og snuppa er ikke såå mager at jeg hadde forventet det. (Nå har jeg derimot et annet problem, nemlig ei jente som sier fra når hun må tisse, men nekter både do og potte, og sier at hun ikke vil ha truse på. Da barnehagen spurte om hun ikke ville være stor jente, og ha truse på i stedet for bleie, svarte hun bare at "jeg er liten!" Til 140 kroner stk. hadde jeg ikke orket å kjøpe en hel haug. Da ville jeg heller satset på vanlige truser, rullet bort gulvtepper og dekket sofaen med håndklær, og latt det stå til. Dersom ungen er samarbeidsvillig, og forstår hva som skjer. Det er nemlig forutsetning nummer 1.
Gjest imli Skrevet 8. februar 2012 #14 Skrevet 8. februar 2012 Vi har også noen fra Imse Vimse, men erfaringen er dessverre at det rant rett ut gjennom låråpningen så fort hun tisset ørlite. Trusen hadde ellers OK passform, og snuppa er ikke såå mager at jeg hadde forventet det. (Nå har jeg derimot et annet problem, nemlig ei jente som sier fra når hun må tisse, men nekter både do og potte, og sier at hun ikke vil ha truse på. Da barnehagen spurte om hun ikke ville være stor jente, og ha truse på i stedet for bleie, svarte hun bare at "jeg er liten!" Til 140 kroner stk. hadde jeg ikke orket å kjøpe en hel haug. Da ville jeg heller satset på vanlige truser, rullet bort gulvtepper og dekket sofaen med håndklær, og latt det stå til. Dersom ungen er samarbeidsvillig, og forstår hva som skjer. Det er nemlig forutsetning nummer 1. Det fann me ut her og Hadde jo ein som nekta å gå på do, til tross for at han merka når han måtte (gjekk utan bleie og når han måtte, så sa han berre "eg vil ha bleie!"). Prøvde med eit par avvenningstruser, men null effekt, han berre brukte dei som vanlege bleier. Men då han plutseleg fann ut at han var "klar", var han heilt tørr i løpet av nokre få dagar.
Susan Sto Helit Skrevet 9. februar 2012 #15 Skrevet 9. februar 2012 Ingen erfaring. Hadde tenkt å kjøpe da eldste begynte å bli klar for bleieslutt. Men var litt usikker på hvor mye de holdt på, så jeg nølte noen uker. Dermed ble det ikke noe kjøp, for ungen var tørr...
Gjest Modig mor Skrevet 9. februar 2012 #16 Skrevet 9. februar 2012 Vi har brukt avvenningstruser i barnehagen til et av barna. Hjemme er det vi som tørker opp tissesølet, men jeg skjønner godt at de i barnehagen setter pris på at en liten tass som er oppslukt av leken, ikke plutselig står der med våte sokker ...
Donpedro Skrevet 9. februar 2012 #17 Skrevet 9. februar 2012 Min så absolutt ikke på dem som bleier. Meningen er jo heller ikke at de skal holde særlig mye tiss, men demme opp littegrann for små ulykker - samtidig som barnet kjenner at det blir vått. Vi kjøpte dem for å kunne bruke noe når vi skulle fly, siden man da ikke alltid kan gå på do når man vil. Vi ville heller ikke gå tilbake til å bruke bleie. Til sommeren tenkte vi å prøve på yngstemann, men hadde ikke planer om noe veldig bruk av slik truse da heller. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #18 Skrevet 9. februar 2012 Vi har brukt avvenningstruser i barnehagen til et av barna. Hjemme er det vi som tørker opp tissesølet, men jeg skjønner godt at de i barnehagen setter pris på at en liten tass som er oppslukt av leken, ikke plutselig står der med våte sokker ... Erfaring: Bruk bukse i bomullsfrotte. Ha gjerne vasket den noen ganger først. Vi hadde tisseuhell uten å få våte sokker, men buksa var klissvåt. Den hadde fungert som håndkle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå