Gjest Anonymous Skrevet 6. januar 2004 #1 Skrevet 6. januar 2004 Jeg har hatt spiral noen år og nå skal den byttes. Gruer meg. Er det vondt? Bør man gå til en gynekolog eller er det en sånn ting som man kan forvente at en allmenlege kan gjøre? Jeg er aldri hos lege, er aldri syk, så jeg er litt usikker. Jeg har f eks ennå ikke vært hos fastlegen min selv om det er en stund siden det ble innført. Legen som satte den inn er ikke tilgjengelig lenger og det føles litt vanskelig å gå til en fastlege jeg aldri har truffet og ikke vet hvordan er. Hadde kanskje vært bedre å gå til en gynekolog, så vet man i hvertfall at de kan sånne ting??? Noen som vet?
Suzy Skrevet 6. januar 2004 #2 Skrevet 6. januar 2004 Fastlegen kan sånne ting og om du er seksuelt aktiv bør du besøke legen for en allminnelig gynekologisk undersøkelse minst hvert tredje år. De fleste leger har sett åde inn- og utsiden av kvinnekjønnet før, så det er ingenting å bekymre seg for. Var det ikke vondt å sette spiralen inn er det ikke vondt å ta den ut - ingen grunn til bekymring. Litt ubehagelig er det, men det er de fleste gynekologiske undersøkelser tross alt... Ta kontakt med fastlegen din og avtal en time først der du bare utfører en GU og snakker med ham/henne om sprialen og din bekymring rundt det å fjerne den. På den måten blir du kjent med legen din og du får svar på alle spørsmålene dine. Lykke til
Trønderveitja Skrevet 7. januar 2004 #3 Skrevet 7. januar 2004 Jeg gikk til min fastlege da jeg skulle ta ut spiralen.Den hadde sittet inne i nesten fem år. Det gjorde litt vondt,men ikke så mye som jeg hadde fryktet.Det gikk veldig fort og greit,og jeg blødde ikke noe.
*Shira* Skrevet 7. januar 2004 #4 Skrevet 7. januar 2004 Jeg går til gynekolog for å sette inn og skifte spiral, dette er jeg veldig fornøyd med. Merker nesten ikke smerter. Jeg velger gynekolog fordi de er jo tross alt eksperter på dette. Fastlegen min hadde sikkert også klart det, men de skal jo vere litt flinke på alt, så da velger jeg gynekolog.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå