Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har skrevet en litteraturbasert bacheloroppgave?

Jeg lurer på hvor mange artikler dere har brukt til oppgaven deres? Jeg skal skrive opp mot 20 sider, og lurer fælt på ca. hvor mange artikler/fagbøker/sider med fagstoff jeg minimum bør basere oppgaven på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på hvilket studium du går og hva du skriver om.

Skrevet

Hadde en sides litteraturliste, tror jeg hadde ca fem artikler. Min bacheloroppgave var på 37 sider (ca 10.000 ord). Det var i sykepleie.

Skrevet

Ca 30 kilder. Hukser ikke hvor mange som var bøker, artikler og rapporter, etc.

Oppgaven var på 5000 ord.

Og det var en bra oppgave om jeg får si det selv :fnise:

Du bør jo vise at du kan bruke et spekter av litteratur, men det er jo ikke nødvendigvis hvor mange kilder man har som avgjør om oppgaven er bra. Dette er jo også avhengig av fagdisiplin.

(Jeg har et samfunnsvitenskapelig fag)

Skrevet

Takker for svar. Dette er bachelor i psykologi. Skal skrive rundt 6000-7000 ord.

Skrevet

Skrev nylig bacheloroppgave i historie. 11 sider (skulle være 10), brukte 7 kilder, noe som er veeeldig i underkant av hva man bør ha på historie, men fikk A.

Det spørs virkelig på hvilken type oppgave det er snakk om.

Skrevet

Jeg regner med du har veileder du kan bruke under oppgaveskrivingen?

Det er veldig vanskelig å si hvor mange kilder man skal ha. Det finnes ikke noe fasitsvar på dette, og man må egentlig se det an litt på oppgaven. Jeg tror nok kanskje du kommer til å se etter hvert hvor mange kilder du trenger. Etter hvert under min oppgave så jeg at jeg hadde litt for lite teori og litt for lite av andres forskning å støtte opp om min diskusjon. Så da fant jeg et par nye kilder.

Da jeg skrev bacheloroppgave i sosiologi brukte jeg 6 pensumbøker, 2 oppgaverelaterte bøker og rundt 10 artikler. Det var det jeg følte at ble naturlig, og jeg fikk ingen kommentarer på kildebruken, så da regner jeg med at det var bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...