Gjest Anonymous Skrevet 6. januar 2004 #1 Del Skrevet 6. januar 2004 Forsøker å innhente tilbud fra diverse forikringsselskaper. Det varierer sinnsykt i pris! Noen som har erfaring med et selskap som heter Enter forsikring??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 6. januar 2004 #2 Del Skrevet 6. januar 2004 Kjenner ikke til selskapet du nevner. Men et lite råd fra meg er å sjekke vel så nøye på vilkårene som prislappen. Du kan få noen aha opplevelser der ja.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 6. januar 2004 #3 Del Skrevet 6. januar 2004 :klø: Jeg tror det er enter jeg har. Jeg ringt rundt å sjekket priser. Store prisforskjeller, jeg sparte nesten 5000 på å ringe rundt. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 6. januar 2004 #4 Del Skrevet 6. januar 2004 Ja, vi har brukt Enter forsikring! Endte med at vi måtte true dem med advokat for å få sagt opp forsikringen vår (etter at de plutselig satte opp prisen noe helt vanvittig). Vi gjorde alt korrekt, sendte papirer inn både pr. brev, fax og mail 3 ganger. De påsto at de ikke hadde fått noen av delene. Dette kan jo være et engangstilfelle, men jeg synes ikke at det er greit at flere personen i et forsikringselskap sitter og juger oss rett opp i trynet. Jeg kan desverre ikke anbefale noen å bruke Enter forsikring (til tross for at de er billige) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 6. januar 2004 #5 Del Skrevet 6. januar 2004 :o ..jeg må virkelig sjekke om det er dem jeg bruker... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 6. januar 2004 #6 Del Skrevet 6. januar 2004 :o :o :o Hjelllllllllllllllppppppp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 6. januar 2004 #7 Del Skrevet 6. januar 2004 Må vel legge til at Enter fungerte greit for oss det første halvåret. De var billige og vi hadde ingen problemer. Kommer ikke på hva nøyaktig hva som var grunnen til at de satte opp prisen og sånt, men det var i alle fall ikke vi som hadde skylden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 6. januar 2004 #8 Del Skrevet 6. januar 2004 Må vel legge til at Enter fungerte greit for oss det første halvåret. De var billige og vi hadde ingen problemer. Kommer ikke på hva nøyaktig hva som var grunnen til at de satte opp prisen og sånt, men det var i alle fall ikke vi som hadde skylden.' Skjønner, vel, jeg har bare hatt dem i noe få måneder så jeg tror jeg fluksenes skal dra hjem å sjekke kontrakten...ble litt smånervøs....men de var som sagt veldig billig, men det skjønner jeg jo nå, hvis de setter opp prisene etterhvert... Du hvis jeg noen ganger får problemer, så kommer jeg til å spørre deg konkret hvordan dere gikk frem for å skremme dem...håper det er greit... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 6. januar 2004 #9 Del Skrevet 6. januar 2004 Bare spør du :blunke: Men jeg kan ikke garantere at jeg husker alle detaljer. I korte trekk så ringte vi dem da vi fikk en regning som var dobbelt så høy (nesten) som de andre vi hadde fått. De fortalte hvorfor (husker ikke helt hva, men det var en feil DE hadde gjort i begynnelsen). Hvis vi ville si opp forsikringen, så måtte vi sende inn oppsigelsen innen 2 dager (og da var de tydeligvis veldig snille). Vi sendte den inn BÅDE pr. post og pr. fax, for vi ville ikke risikere at den kom for sent frem med posten. Dagen etter ringte vi igjen for å høre om de hadde fått faxen. Neeei.. det hadde de ikke. Jeg sendte den på nytt, scannet inn både oppsigelsen og kvitteringen for faxen og sendte den på mail. Dagen etter hadde de fortsatt ikke fått noe. Og neimen om de fikk den vi sendte pr. post heller. Den siste dagen måtte sambo dra ned til dem selv. Og da sa de at det var for seint!!! Sambo klikka totalt og kjefta masse. Til slutt hadde han sagt noe sånt som "Jeg tar kontakt med advokaten min, så dere hører fra ham i løpet av dagen!" Da ble han stoppet og de klarte plutselig å ordne opp likevel. M.a.o. bør du stå på ditt om det blir problemer. Møt opp personlig hvis du skal si opp kontrakten og ha navnet på advokaten klart om det skulle gå så langt. Som sagt, det kan har vært et engangstilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 6. januar 2004 #10 Del Skrevet 6. januar 2004 Takk for den informasjonen, nå vet jeg i hvert fall hva jeg ikke skal gjøre om jeg får samme info. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prestekrage Skrevet 6. januar 2004 #11 Del Skrevet 6. januar 2004 Bare etpar ting... velger du et av de "små" selskapene bør du virkelig lese igejnom vilkårene før du tar valget. Denne typen forsikringsselskaper opererer ofte med spesielle vilkår. De store selskapene er således mye tryggere (de er jo ikke store uten grunn). Tenk også over tilgjengeligheten. Et annet punkt som er viktig å tenke over, er at mange selskap gir deg et veldig godt tilbud (masse rabatter), som vil falle bort ved 1. eller 2. hovedforfall. Og dermed vil prisen gjøre store hopp... Det er også viktig å se på prisen i forhold til hva du får... Ok, så må du kanskje betale litt mere hos de store, men tilgjengjeld får du tryggheten om raske og gode oppgjør. (jobber i bransjen, og ser STORE forskjeller!!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 6. januar 2004 #12 Del Skrevet 6. januar 2004 Det kan også være lønnsomt å ta alle forsikringer i samme selskap, Vi har alle kontoer og lån i samme bank og samtidig forsikringer gjennom samme selskap (søsterselskap?). Dette gir oss betydelige rabatter og veldig god service. Smtidig er det jo ganske oversiktlig og greit å ha alt på et sted. Selvsagt kunne vi sikkert ha spart litt på å bruke flere selskaper/banker, men det hadde tatt tid og blirtt mye rot for vår del. Vi har nå EN kontaktperson på alle bank og forsikringssaker. Det er verd de ekstra kronene vi kanskje betaler for alt dette. I samme slengen er vi en "god kunde" for denne banken og de tar vare på oss. Det er sjelden noe problem å få ekstra lån pr telefon f.eks (ikke det at vi benytter oss av dette særlig ofte altså, men det er betryggende om man skulle havne i en krise) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. januar 2004 #13 Del Skrevet 6. januar 2004 Er generelt enig med deg i at de store kanskje er å foretrekke. Jeg har snakket med mange selskaper i dag og er nok litt overveldet av all informasjonen. Er fryktelig mange dårlige tilbud ute og går, og vi har aldri hatt en ulykke(bank i bordet) og burde jo således være attraktive kunder. Når det gjelder servicen, har jeg på Enter snakket med en hyggelig dame, og har kommet raskt gjennom. De andre selskapene har vært umulige å komme i kontakt med, tast ditt, tast datt, og du har måttet vente veldig lenge. Sånt teller litt det også. Alle har gitt dyre tilbud, unntatt ett, men det var gjennom banken min, og unnkyld meg, men hun visste veldig lite om forsikring, og da blir jeg skeptisk igjen. Og når det gjelder vilkår så ser det mye likt ut, spør du meg. Hva er det du mener jeg bør se etter slags vilkår som skiller seg ut fra alle de store??? Glad for svar- takk for hjelpen så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prestekrage Skrevet 6. januar 2004 #14 Del Skrevet 6. januar 2004 Nå kjenner jo ikke jeg alle de ulike selskapene's vilkår, men for å ta utgpkt i selskapet jeg jobber og de ulike stedene... (og hva som er viktig for meg, og hvor jeg vet at det er store forskjeller) Bil: Leiebil? På stedet, etter hvor lang tid? Egenandel/ egenandelsreduksjon? Vei hjelp? Ett eller flere bergningsselskaper? Også i utlandet? Villa: Sopp/råte? Utett yttertak? Ombygging ved invaliditet? Innbo: "tabbe-dekning" (ungene løp borti tv'n så den falt ned fra tv- benken) Reise: Må man overnatte/ reise m fly/ betale en del av reisen med kort er jeg forsikret fra det øyeblikket jeg går ut hjemme i fra selv om jeg bare skal i butikken (tenk om noen rapper lommeboka di...) Finnes det en egen ulykkesdekning som også gjelder inne i eget hus? Kunne vel bare fortsatt, men ettersom dette er de aller vanligste forsikringene og de største forskjellene lar jeg det være med det... PS: ang problemet med at du må vente- taste og taste; Be om å få en egen person. (hadde du spurt meg ville du i alle fall fått nr mitt... (og hadde ikke jeg kunne hjelpe deg, hadde jeg bare bedt en av mine kolegaer til å ringe til deg)) Lykke til!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå