AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #1 Del Skrevet 7. februar 2012 Ja, hva er egentlig forksjellen, og hva ville dere kjøpt til å ha på musli/kornblanding? Skummet kultur er sikkert sunnest (?), men kefiren er økologisk, noe jeg setter veldig pris på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 7. februar 2012 #2 Del Skrevet 7. februar 2012 Forskjellen er vel hva som starter syrningsprosessen. I kulturmelk er det melkesyrebakterier og noen ganger gjærkulturer, i kefir er det kefir-korn. Ikke korn som i noe man kan så i bakken, man kan vel mer sammenligne det med gjærkulturer brukt i brygging av øl og ellers kanskje surdeig. Står masse om kefir her: http://en.wikipedia.org/wiki/Kefir Jeg mener å huske at disse to produktene smaker noe annerledes, at kefir har en rundere smak, men i praksis er det ikke store forskjellen på dem. Forskjellen i smak kan like gjerne stamme fra fettinnholdet. Jeg ville valgt skumma kultur pga fettinnholdet, jeg får i meg mer enn nok fett ellers i løpet av dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå