fionel Skrevet 7. februar 2012 #1 Skrevet 7. februar 2012 Før nyttår brukte jeg opp alle egenmeldingene mine grunnet en sykdom jeg fikk som aldri ville gi seg. I natt fikk jeg omgangsyken (takk for den smitten liksom) og har ringt inn på jobb osv. Men det jeg lurer på er om jeg nå hår "nullstillt" alle egenmeldingene mine siden vi er i ett nytt år? Er så ufattelig stress å dra til legen når man har omgangsyken. Takker for svar
Honesty Skrevet 7. februar 2012 #2 Skrevet 7. februar 2012 Jeg mener at man hele tiden teller i løpet av siste 12 måneder, altså at det ikke følger kalenderåret. 3
Gjest Iah Skrevet 7. februar 2012 #3 Skrevet 7. februar 2012 Så vidt jeg vet følger ikke egenmeldinger kalenderåret, men fra og med da du tok ut første egenmelding.
fionel Skrevet 7. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 7. februar 2012 jeg tok ut min første egenmelding i januar i fjor.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #5 Skrevet 7. februar 2012 Det telles rullerende per siste 12 måneder.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #6 Skrevet 7. februar 2012 Egenmeldinger gjelder for de siste 12 måneder, og nullstilles med andre ord ikke ved nyttår. Dette i motsetning til bruk barns eller barnepassers sykdom. De gjelder per kalenderår slik at egenmeldingsdagene nullstilles 31.12.
fionel Skrevet 7. februar 2012 Forfatter #7 Skrevet 7. februar 2012 men når jeg da tok ut min første i januar 2011, så har jeg en "ny" nå? eller har jeg skjønt det helt feil?
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #8 Skrevet 7. februar 2012 Hvis du tok ut en i januar i fjor, og en nå, har du brukt to stk, og har igjen to egenmeldingsperioder (på inntil 3 dager). Selv om du evt bare brukte 1 eller 2 dager i januar, ansees en egenmelding for oppbrukt. Dersom du brukte en i januar, en i mai f.eks, en i høst og en før jul, er de fire egenmeldingsdagene (på inntil 3 dager) brukt opp. Da må du oppsøke lege. Ps! Skjønner godt det er stress å oppsøke lege om du ligger og spyr, men det du gjør er å ringe lege idag, slik at de kan dokumentere at du har ringt første sykedag. Fortell at du er så dårlig at det er vanskelig for deg å komme, og spør om å få komme imrg. Det har jeg kunnet gjøre hos min lege en gang jeg var skikkelig dårlig. God bedring!
Gjest Spinell Skrevet 7. februar 2012 #9 Skrevet 7. februar 2012 Den fra januar i fjor skal nå være "nullstilt", siden vi er i februar.
Bachata Skrevet 7. februar 2012 #10 Skrevet 7. februar 2012 så lenge du kun har brukt 3 egenmeldinger etter den du tok i januar i fjor, så skal du ha en å gå på nå i februar ja. Det går 12 måneder etter en egenmelding er brukt, til "den" egenmeldingen er nullstilt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå