Gå til innhold

Hvordan gjøre litt mer ut av en borgelig vielse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et ønske om gode råd fra dere kreative hjerner her inne.

Vi skal gifte oss borgelig på et lite slott i utlandet og har 12 venner tilstede. Med andre ord en liten, men veldig romantisk og fin vielse.

Der har dere settingen. Det jeg går å tenker litt på er hvordan en skal legge opp selve vielsen. Jeg har snakket med den som skal vie oss fra tinghuset, og han sier at jeg skal bare gi beskjed om hvordan vi ønsker å ha det, hva som skal evt bli sagt utenom, og om vi har spesielle ønsker slik at han kan legge opp etter det.

Min forlover skal lese et lite dikt for oss- det synes jeg er veldig fint og hyggelig. Men jeg lurer på om man kan "finne på" noe annet som "trekker" vielsen litt ut? En borgelig vielse er veldig kort og jeg kunne tenke meg å gjøre den bittelitt lengre og litt mer personlig.

Noe amerikansk skikker som at brud og brudgom gir hverandre personlige løfter vet jeg ikke går, da brudgommen har mer enn nok med å holde talen til middag så jeg vil ikke la han svette med det i tillegg.

Vi vurderer å leie en pianist men vet ikke om det gjør susen eller om man kan også/eller gjøre noe annet?

Altså - er det noen som har noen tanker eller forslag om hva en kan gjøre for å gjøre en borgelig vielse litt "lengre" og litt mer personlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde borgerlig utevielse. Viglser holdt en lengre tale, vi hadde trompetist som spilte innmarsj, utmarsj og en melodi som en del av vielsen. Viglser leste også opp ett dikt, vi skrev under papirene og vi hadde løftene.

Vielsen var nok ikke like lang som en kirkelig vielse, men de fleste var enige om at den var passe lang, og ikke for kort.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vi hadde sosialhumanistisk vielse inne på Gamle Logen. Vi hadde en pianist og en fiolinist som spilte inn/utmarsj + et musikkstykke etter vielsen. Søsteren min leste dikt fra Kjærlighetsfanget før vielsen, og etter vielsen kom min manns forlover med ringene som vi utvekslet. Det var en nydelig vielse som var akkurat passe lang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...