Gå til innhold

Barnefordeling

Anbefalte innlegg

Gjest nickname
Skrevet

Ute etter litt synspunkter og kanskje erfaringer her inne.

Jeg, en mann og min ekskone (skilt) har våre 2 barn fordelt 60/40. Dvs hun har de 60%. Barna er 4 og 5 1/2 år.

Hun er opprinnelig russisk. Våre barn sliter litt med språk slik at PPT tjenesten er inn med hjelp. Minstemann sliter også med litt sen utvikling.

PPT tjeneste samt barnehage har hver for seg påpekt at barna lider språklig sett under deres mors dårlige norsk. De har spurt meg om jeg ikke kan ha mer omsorg med de mtp språk.

Jeg har tatt opp dette med moren, men hun avviser dette. Hun er nok engstelig for at hun mister sine ordninger mtp overgangsstønad osv. Jeg har sagt at vi ikke trenger å involvere Nav vedr samvær, men hun vil ikke høre.

Jeg lurer på hvordan noe slikt ville ha stilt seg i en barnefordelingssak. Altså, ville man vektlagt dette med språk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ute etter litt synspunkter og kanskje erfaringer her inne.

Jeg, en mann og min ekskone (skilt) har våre 2 barn fordelt 60/40. Dvs hun har de 60%. Barna er 4 og 5 1/2 år.

Hun er opprinnelig russisk. Våre barn sliter litt med språk slik at PPT tjenesten er inn med hjelp. Minstemann sliter også med litt sen utvikling.

PPT tjeneste samt barnehage har hver for seg påpekt at barna lider språklig sett under deres mors dårlige norsk. De har spurt meg om jeg ikke kan ha mer omsorg med de mtp språk.

Jeg har tatt opp dette med moren, men hun avviser dette. Hun er nok engstelig for at hun mister sine ordninger mtp overgangsstønad osv. Jeg har sagt at vi ikke trenger å involvere Nav vedr samvær, men hun vil ikke høre.

Jeg lurer på hvordan noe slikt ville ha stilt seg i en barnefordelingssak. Altså, ville man vektlagt dette med språk?

I en fordelingssak vil retten høre stekt på de fagkyndige som PPT.

Du skal ikke forsørge din X kone i utangspunktet selv om noen kan bli dømt til dette noen år.

Du skal forsørge dine barn og handle ut fra barnas beste.

Nå er en hvor "syke" støtteordninger er. Skammer meg for å betale skatt for å holde liv i mødre som din x kone.

Det har ikke noe med å gjøres barnas beste at fellesskapet og x partnere betaler livsopphold i slike tilfeller.

Gjest nickname
Skrevet

Takker for tilbakemelding og synspunkter.

Flere som har synspunkter?

Skrevet

Dersom hun mottar støtteordninger fordi hun har mer omsorg enn deg, og dere endrer dette til eks. 50/50 uten å involvere NAV, gjør hun noe straffbart fordi hun mottar støtteordninger hun ikke har krav på. Overgangsstødnad avhenger av at man har barnet minst 60%.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...