Gå til innhold

Hva synes dere om menn som driver med kampsport?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okay, jeg skjønner. Nei, det var ikke det jeg mente, men ser nå at det kan tolkes feil og da beklager jeg det.

Mvh Yvonne :heiajente:

:)

Det hadde vært bedre å ordlegge seg slik at det kom tydelig frem at du er enig i at mange har fordommer og er kunnskapsløse om kampsport. Du kommer helt sikkert til å gjøre om det der en annen gang. Ikke sikkert jeg er den heldig utvalgte da.

Sorry for at jeg var litt hard mot deg. Men du er en moderator, det medfører at du har et visst ansvar. Ikke bare overfor de som står bak KG, men også overfor oss brukere. En av de brukerne er meg.

Skrevet

:)

Det hadde vært bedre å ordlegge seg slik at det kom tydelig frem at du er enig i at mange har fordommer og er kunnskapsløse om kampsport. Du kommer helt sikkert til å gjøre om det der en annen gang. Ikke sikkert jeg er den heldig utvalgte da.

Sorry for at jeg var litt hard mot deg. Men du er en moderator, det medfører at du har et visst ansvar. Ikke bare overfor de som står bak KG, men også overfor oss brukere. En av de brukerne er meg.

Jeg kommenterte ift Adonis' sitt innlegg.

Når jeg skriver delvis enig, så betyr det nettopp det, at jeg er ikke enig i alt som nødvendigvis er skrevet, men ja, jeg er enig i noe av det. Derfor utdyper jeg også mitt svar og de aller fleste vil jeg tro forsto hva jeg mente. Jeg ser ingen grunn til å utdype det noe mer enn det jeg faktisk har gjort, det kommer ganske klart fram hva jeg mener. Og nei, jeg har ikke sagt meg enig i at mange f.eks er kunnskapsløse. Det har jeg aldri ment, eller hevdet. Ergo må du lese det jeg skriver, og ikke tillegge meg meninger jeg faktisk ikke har.

Så må du også huske at jeg skriver her også som vanlig bruker, akkurat slik du gjør. Selvsagt har jeg et ansvar som moderator, men vi er alle mennesker, jeg har beklaget og mer er det ikke å gjøre med denne saken.

• Liker 1
Skrevet

Har blittl mye bedre kjent med han nå. Og han er absolutt ikke cocky eller aggressiv eller noe sånt som noen her sier og som jeg før, at de som driver med kampsport er voldelige og show off. Han er faktisk svært hyrggelig, ydmyk og ganske sjenert(er ganske søtt) , men samtidig kjekk, mystisk, morsom og ellers ganske sexy :sjenert: Har ikke merket noe særlig til atmhan snakker om kampsport eller noe sånnt, tror han faktisk er litt redd for å virke sånn: " se på meg jeg kan banke dritten ut av deg". Snakket også med noen andre jenter som har kjent han før, og de sa at de noen ringte han sånn at han kunne beskytte dem mot voldtekt og at de alltid følte seg trygg når han vari nærheten. De sa også at en gang så kom det en gjeng på 10 stk som begynte å plage dem og prøve å rane venner av han, så skjøt han og snakket med den gjengen og ba vennene og venninne hans om å stikke inn igjen. Så der sto han tydeligvis helt alene mot 10stk hvor ingen andre turte å forhindre ran/slåsskamp utenom han. Han utøvet aldri heller noen form for vold mot de personene, selv om de kom med klare trusler og hadde tenkt å rane dem.

Hva i hulete snakker du om? Og skjøt han noen?????

Skrevet

Det finnes veldig mye forskjellige folk i kampsportmiljøene. Noen er voldelige og helt korka, men du har og veldig mange som jeg vil beskrive som ekstremt bra menn. Kan nesten beskrive dem som muskelnerder med briller og sixpack ;p

1552595081_l.jpg

Av de menneskene jeg kjenner så er noen av de smarteste og mest vellykkede akkurat denne typen mennesker. Eksempelvis finner du dem i Tae Kwon Do miljøet.

Skrevet

Nei. Men du bekreftet nettopp min fordom. Du forsøker å hevde deg selv fremfor å være forståelsesfull eller hyggelig.

Hvorfor skal jeg være forståelsesfull eller hyggelig mot deg?

Skrevet

På mange måter enig. Judo er jo bare en av mange typer kampsporter/kampkunster og forskjellene innad hver "sport" eller "kunst" er ganske stor. Selv vil jeg si at det er ganske stor forskjell på Kyokushinkai-karate, som er milevis min stilart, ift at den f.eks er en fullkontaktsstilart, mens min ikke er det. Min stilart er f.eks en blanding mellom Ju-Jutsuen og karate fra Okinawa. Stilarten min kalles også "fredens vei" på norsk, og det er en grunn til det.

Innen min stilart har man det man kan si er konkurransedelen av karaten, og så har man alt det andre. Min stilart bruker f.eks like mye hender som føtter, det er mye selvforsvar, og det har mange elementer som kanskje ikke er å så vanlig i f.eks Shotokan, som jeg vil beskrive som en "hardere" stilart. Min stilart vil jeg beskrive som myk, vakker og litt flytende, der man ofte gjør flere ting på en gang, som igjen gjør man også lærer seg fantastisk god kroppskontroll.

Når jeg leser her så må jeg innrømme at jeg overhodet ikke kjenner meg igjen, det som beskrives ift folk som vil vise seg fram og er voldelige er så langt unna den virkeligheten jeg er vant til - og jeg har trent og kjenner mange fra ulike stilarter innenfor karate. Hvis man driver og viser seg fram, vil være best og har problemer med sinne så sier det egentlig mest om personen og ikke så mye om sporten/kunsten han bedriver.

Det er ikke til å stikke under en stol at det dukker opp en del "meatheads" på steder hvor det trenes kampsport, men disse lukes gjerne fort ut. Egoene deres tåler ikke å få juling trening etter trening- de er jo "The Man" i sitt eget hode. Dermed dropper de raskt ut, mens de med fokus, disiplin og karakter blir igjen.

Skrevet

Det er ikke til å stikke under en stol at det dukker opp en del "meatheads" på steder hvor det trenes kampsport, men disse lukes gjerne fort ut. Egoene deres tåler ikke å få juling trening etter trening- de er jo "The Man" i sitt eget hode. Dermed dropper de raskt ut, mens de med fokus, disiplin og karakter blir igjen.

Veldig enig i dette. Som jeg påpekte i mitt første innlegg i denne tråden så er det gjerne de som ønsker å lære seg å sloss som slutter først.

Skrevet

Hvorfor skal jeg være forståelsesfull eller hyggelig mot deg?

Fordi du bryr deg om andre. Fordi hvis du ikke bryr deg om andre kan du heller ikke unngå konflikter. Det er ikke mulig å unngå konflikter hvis du er kald og kynisk.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært sammen med en som drev med boksing og har ingen god erfaring med det. Kjenner flere som driver med det og det merkes at de har fått et par for mye slag i hode.. Eksen min trodde han var helten på byen, skulle alltid blande seg..

Skrevet

Hva med slike undergrunns kamper i kampsport? er det noe muffens eller?

Skrevet

Undergrunnskamper er greier som jeg ikke ville ønsket for meg selv eller noen jeg er bryr meg om. Viktig å ha ordentlig opplegg med skikkelig ring/bur, kompetent dommer og medisink personell tilstede om noe først skulle gå galt.

Skrevet

Undergrunnskamper er greier som jeg ikke ville ønsket for meg selv eller noen jeg er bryr meg om. Viktig å ha ordentlig opplegg med skikkelig ring/bur, kompetent dommer og medisink personell tilstede om noe først skulle gå galt.

Hvorfor holder de på med dette, er det ikke ulovlig?

Skrevet (endret)

Hvorfor holder de på med dette, er det ikke ulovlig?

Jeg vil selv gå kamper etterhvert, fordi det for meg er det ultimate adrenalin-kicket!

For å gå kamp lovlig så må man utenfor Norge, undergrunnskamper går man vel fordi man ikke gidder ta turen utenlands! :P

Det er ikke lov å gå kamper i Norge som kan ende i knock-out, den såkalte knock-out regelen, men har aldri hørt om noen som har blitt straffet for det heller. Ikke at jeg kjenner noen som holder undergrunnskamper men :P

Endret av Fri ulv
Skrevet

Jeg synes menn som driver med kampsport er veldig tiltrekkende! Selv har jeg gått på kickboxing, og jeg gikk ikke på det for å brife eller å få ut sinnet, jeg så på det som gøy og dermed ingenting galt i det. - Har ikke lest alt dere har skrevet, men noe. :P

Skrevet

Aggressive og voldelige mannfolk bør alle kvinner holde seg lenger enn langt unna.

Så enkelt er det.

Annonse
Skrevet

Aggressive og voldelige mannfolk bør alle kvinner holde seg lenger enn langt unna.

Så enkelt er det.

Mener du at en mann er aggressiv og voldelig fordi han holder på med kampsport?

Skrevet

Mener du at en mann er aggressiv og voldelig fordi han holder på med kampsport?

For å si det sånn; så vil det alltid være en eller annen årsak til at folk gjør det de gjør. Med andre ord noe som motiverer. Ellers gjør man det ikke.

Og hva kan motivere folk til å holde på med kampsport?

Skrevet

For å si det sånn; så vil det alltid være en eller annen årsak til at folk gjør det de gjør. Med andre ord noe som motiverer. Ellers gjør man det ikke.

Det er vel en sport som alle andre, nå har ikke jeg så mye peiling men slik jeg har forstått det handler det jo også om respekt for mennesker.

Hva med kroppskontroll, smidighet, sosialt fellesskap og tradisjoner? Jeg tror ikke alle som driver med kampsport har underliggende aggressive problemer.

Skrevet

For min del så ligger en stor del av motivasjonen i at jeg som yngre alltid var minst og fikk masse juling, derfor begynte jeg med styrketrening og ble sterk. Der ligger også motivasjonen for kampsporten, endeløse antall år med juling, småhakking og kommentarer fordi jeg var minst som liten.

Når det er sagt, så er ikke dette noe jeg vil bruke, selv ikke på de som faktisk ga meg juling. Jeg kunne tatt mange av de nå, men har ikke behov for å holde på sånn!

Dersom noen hadde prøvd å bråke ville jeg så langt som mulig forsøke å unngå bråk, men det gir en trygghetsfølelse å vite at jeg kan forsvare meg og mine om det måtte bli nødvendig.

Skrevet

For min del så ligger en stor del av motivasjonen i at jeg som yngre alltid var minst og fikk masse juling, derfor begynte jeg med styrketrening og ble sterk. Der ligger også motivasjonen for kampsporten, endeløse antall år med juling, småhakking og kommentarer fordi jeg var minst som liten.

Når det er sagt, så er ikke dette noe jeg vil bruke, selv ikke på de som faktisk ga meg juling. Jeg kunne tatt mange av de nå, men har ikke behov for å holde på sånn!

Dersom noen hadde prøvd å bråke ville jeg så langt som mulig forsøke å unngå bråk, men det gir en trygghetsfølelse å vite at jeg kan forsvare meg og mine om det måtte bli nødvendig.

Hvilke type trener du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...