Gå til innhold

Hva synes dere om menn som driver med kampsport?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synesmdere om menn/gutter som driver med kampsport, nærmere bestemt mma? Er disse å satse på? Sett at typen ikke er voldelig(ikke som jeg vet) og er ellers hyggelig og har en fin kropp. Kan disse på en måte ha blitt påvirket av miljøet, eller blitt dumme pga. Mange slag mot hodet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg dame, men jeg holder selv på med MMA. Miljøet jeg trener i er utrolig flott synes jeg, og for meg er det viktig å få utløp for aggresjon/frustrasjoner som oppstår i hverdagen på en sunn måte gjennom kampsport og styrketrening.

Dersom fyren er hyggelig og ikke voldelig ser ikke jeg noe problem :P

Tror nok du er litt skeptisk fordi du ikke helt vet hva dette er, og hvordan miljøet der er. På seriøse kampsport klubber lærer man disiplin og selvkontroll. Dersom trener får høre du bruker det du har lært til noe annet enn selvforsvar når slagsmålet ikke var mulig å unnverge, blir du kastet ut. Du kunne kanskje sett på/blitt med på en trening, så ville du sett at miljøet er bra. Dette er helt normale folk, og ihvertfall ikke dummere :P

• Liker 3
Skrevet

Jeg driver med Taekwondo, og grunnen til at jeg begynte i utgangspunktet var for å ikke sitte å sture da det ble slutt med eksen. Syntes det var litt stilig, også mye artigere enn å bare sitte på en spinningsykkel flere ganger i uka. Nå kommer jeg i form og blir flink i noe samtidig. Kom jo til og med hjem med gull- og bronsjemedalje fra midt-norsk mesterskap i helga :hoppendeglad:

Har slettes ikke noe tro på at jeg skal bli mindre hyggelig eller snill på grunn av slag/spark mot hodet akkurat. Og om så skulle være tilfelle så har jeg plenty å gå på :biggrin:

• Liker 1
Skrevet

det er SEXY.

• Liker 2
Gjest SemperFi
Skrevet

Trente judo selv fra 8-19, nå er den ene skulderen min ødelagt.

Men jeg kan ikke se hva som er galt med kampsport, det er en god måte å få korpskontroll på.

De voldelige idiotene som bruker kampsport på byen etc er de idiotene som begynner og slutter etter 6 mnd og skryter av ditt og datt. Det er dem som ødelegger for resten av "oss".

Skrevet

MMA er HOT!

Jeg driver med kampsport selv, men vil gjerne ha en mann som kan forsvare meg dersom det trengs, samt å lekesloss med når det passer seg :D

Skrevet

jeg tror alle menn som driver med kampsport har bitteliten penis, er kjempe teite og egentlig halvt damer.

• Liker 2
Skrevet

jeg tror alle menn som driver med kampsport har bitteliten penis, er kjempe teite og egentlig halvt damer.

Hahahahaha, bullshit.

• Liker 1
Skrevet

Hahahahaha, bullshit.

hahahaha, hørt om ironi eller? (Lurt å lære seg å ikke ta seg så nær av alt ;) )

• Liker 1
Skrevet (endret)

Synes det er kjempeflott siden jeg selv har drevet med karate i mange år. De menn jeg kjenner som driver med kampsport er vel også de minst voldelige jeg vet om. Klart at det de lærer kan være farlig, men mentaliteten rundt det med å bruke det man kan utenfor treningssal/dojo er ihvertfall veldig tabu og no-no der jeg har trent. Og de som kom til vår karateklubb for å lære seg å sloss sluttet rimelig kjapt, rett og slett fordi fokuset ikke ligger på dette. Bak hver kumitekamp jeg deltok i på konkurranser var det også lagt ned enormt mye repetisjonsarbeid, samt fokus på nøyaktighet, fokus på selve kroppen og teknikk (pluss mye mer). Der jeg trente i mange år risikerte man å bli utestengt hvis man utøvde vold, og for mange handler kampsport svært lite om vold, det er rett og slett ikke en del av mentaliteten. Derimot handler det desto mer om å lære sin egen kropp å kjenne.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar :) Så bare på noen videoer på youtube om ufc eller hva han kalte det for, å så ganske brutalt ut :S Men som dere sa så er det bra å ha noen som kan passe på deg, pluss at man blir jo ganske sterk av det :rodmer:

Skrevet

Tusen takk for svar :) Så bare på noen videoer på youtube om ufc eller hva han kalte det for, å så ganske brutalt ut :S Men som dere sa så er det bra å ha noen som kan passe på deg, pluss at man blir jo ganske sterk av det :rodmer:

Haha nei, det blir man ikke. Er ganske turn off med menn som må "ut med aggresjon" ved å slåss som de fortsatt var i 12 års-stadiet. :filer:

• Liker 4
Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Ikke min type, de har rare muskler, og så pleier de aldri å se fine ut, og så disse rare ubehagelige fokuserte blikkene. Akkurat som fotballspillere, har aldri sett en fin fotballspiller. Hårsveisen er fæl, alt er fælt.

Liker min med pondus, rufsete hår og distre væremåte. :D

• Liker 1
Skrevet

Syns det er hot, men helst ikke så veldig "bola" hvis dere skjønner hva jeg mener. Da vet jeg at han kan forsvare meg og det tenner jeg på :lur:

• Liker 1
Skrevet

Nam.

• Liker 1
Skrevet

Haha nei, det blir man ikke. Er ganske turn off med menn som må "ut med aggresjon" ved å slåss som de fortsatt var i 12 års-stadiet. :filer:

Menn har ca 20 ganger mer testosteron enn damer. Vil tro det ville vært mer turn off om menn tok ut aggresjonen mot damene.

• Liker 1
Gjest Hard Ride
Skrevet

Det er nok ganske vanlig og naturlig for noen mennesker å oppleve å sitte inne med aggresjon og til og med hat, og det er ganske naivt å tro at alle "normale" mennesker liksom skal være så super-rolige og aldri bli aggressive eller føle behov for å sloss. Det er nok ikke alle som er aggressive hele tiden, men som menneske opplever man mange følelser, deriblant sinne.

Om en person løser det med å la energien gå ut i trening eller en punching bag hjemme, så tror jeg ikke man skal ta det som et spesielt farlig tegn, men det er vel noe ved det å bo i Norge, hvor det er forventet at alle liksom skal være så trivelige og hyggelige hele tida.

• Liker 1
Skrevet

Da vet du veldig lite om hva kampsport handler om. Det er blant annet disiplin, viljestyrke, meditasjon og kroppskontroll. Ikke så ulikt andre sportsgrener.

De fleste kampsporter handler om selvforsvar og særdeles lite om å sloss for å få ut aggresjon eller for å vise seg frem. Det handler faktisk mest om å kontrollere slike impulser.

• Liker 5
Skrevet

Synes det er litt hot med menn som driver med voldsom sport. En venn av meg driver med kampsport (som jeg ikke husker navnet på), og han er veldig skolesmart. Veldig rolig og hyggelig på fritiden og, så man skal ikke være så rask med å dømme.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...