Ambi Skrevet 6. januar 2004 #1 Skrevet 6. januar 2004 Fra dagens avis: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=208489 Hvordan er det mulig? :o Går det an å ha så lite kontakt med kroppen sin?? jeg mener til tross for evt fedme og uregelmessig mens. Fortrengning kanskje? Ambi
Gjest Madam Felle Skrevet 6. januar 2004 #2 Skrevet 6. januar 2004 Må ha med fortregning å gjøre. Sparkene til barnet er vel umulig å unngå. Ellers er det en som ønsker litt ekstra oppmerksomhet. Jeg vet ikke, men virker usannsynlig spør du meg, og spesielt siden hun har vært gravid før.
ehu Skrevet 6. januar 2004 #3 Skrevet 6. januar 2004 Dette vet man jo skjer fra tid til annen. Er vel egentlig ikke så sensasjonelt lenger. Noen merker ikke at de er gravid og ikke synes det på de heller. Antagelig har det med hvordan ungen/livmoren ligger, hvor kraftig kvinnen er i utgangspunktet.Og noen barn er faktisk veldig rolige i mors liv. Kjenner til kvinner som visste de var gravide, men som knapt kjente et spark under hele svangerskapet. Noen kan ha menslignende blødninger under hele svangerskapet eller de har hatt så uregelmessig mens at det er "normalt" for dem at den er borte en stund. Selv var det ikke mulig å unngå å merke at jeg var gravid under mine svangerskap, men,ja, jeg tror absolutt på at dette kan skje. Svangerskap er forskjellig. Noen leger benekter at dette er mulig , andre erkjenner at det faktisk skjer fra tid til annen. :D
Gjest Anonymous Skrevet 6. januar 2004 #4 Skrevet 6. januar 2004 Dette er rett og slett pisspreik. Dama har selvfølgelig visst det innerst inne, så enten har hun fortrengt det av en eller annen grunn eller så spiller hun for omverdenen, rett og slett.
Suzy Skrevet 6. januar 2004 #5 Skrevet 6. januar 2004 Det går ikke an! Enkelt og greit - da er det snakk om fortrengning i n'te potens
Gjest Meg Skrevet 6. januar 2004 #6 Skrevet 6. januar 2004 Tror desverre ikke på henne. Umulig å ikke vite det når du har vært gravid før... Hadde kanksje forstått det hadde det dreid seg om en ung naiv jente som ikke kunne noe om det!
Gjest Primula Skrevet 6. januar 2004 #7 Skrevet 6. januar 2004 dette høres jo helt merkelig ut. det må være snakk om at man har fortrengt det..
Rufus Skrevet 6. januar 2004 #8 Skrevet 6. januar 2004 Det at en kvinne fortrenger at hun er gravid betyr jo at hun ikke er det bevisst....og at man derfor kan føde uten og "vite" om det på forhånd.... Ei av mine kollegaer var gravid i 5 mnd uten at det hverken synes, hun merket det eller noen så noe på henne - hun er vanlig/tynn og gikk opp 2,5 kg uten at hun tenkte over det noe særlig... ...og hun er mor fra før.... Legens forklaring på dette var at hun fortrengte dette så sterkt at hun faktisk ikke engang tenkte tanken på graviditet bevist...og pga morkakens og livmorens stilling kan hun fremdeles ikke merke spark/bevegelser som de fleste andre (me nå kjennes de iallefall under ribbeina som hun sier....)
Gjest Anonymous Skrevet 6. januar 2004 #9 Skrevet 6. januar 2004 Jeg kjøper gjerne at man kan være gravid i 5 måneder uten å merke det, for man trenger verken å bli merkbart større eller kjenne fosterbevegelser før den tid og man kan faktisk ha månedlige blødninger i begynnelsen av svangerskapet, men et helt svangerskap? NOPE!
la Flaca Skrevet 6. januar 2004 #10 Skrevet 6. januar 2004 Jeg kjøper gjerne at man kan være gravid i 5 måneder uten å merke det' date=' for man trenger verken å bli merkbart større eller kjenne fosterbevegelser før den tid og man kan faktisk ha månedlige blødninger i begynnelsen av svangerskapet, men et helt svangerskap? NOPE![/quote'] Men han legen sa jo faktisk at de skjedde hele 1-2 GANGER I ÅRET i Norge! Det er da så mye at det ikke kan være snakk pr-kåthet eller andre lurerier fra mors side...?
Gjest Tex Skrevet 6. januar 2004 #11 Skrevet 6. januar 2004 Det dreier seg stort sett om jenter som ikke har alt på plass for å si det pent... Husk at det er omtrent femtiseks tusen barnefødsler her til lands pr år, er ikke pussig om to av disse damene er litt på bærtur....
la Flaca Skrevet 6. januar 2004 #12 Skrevet 6. januar 2004 Husk at det er omtrent femtiseks tusen barnefødsler her til lands pr år, er ikke pussig om to av disse damene er litt på bærtur.... Godt poeng!
Gjest Anonymous Skrevet 6. januar 2004 #13 Skrevet 6. januar 2004 Artikkelen sa at St. Olavs har 1-2 slike fødsler i året, det har sikkert de andre sykehusene også.. Jeg skjønner at dere som har gått igjennom en graviditet, kanskje lagt på dere 25 kg, magen sto rett ut som en tønne osv ikke klarer å fatte at noen ikke merker dette. Men de som har slike svangerskap, er de som legger på seg svært lite, magen er utrolig liten, osv. Og legen på radioen sa at disse kvinnene gjerne er omfangsrike i seg selv, og det er noe av grunnen. Hvis en dame er 130 kg, så er det ikke sikkert 3 kg baby + et par kg fostervann utmerker seg så veldig. Og det med sparking - det er ganske mange som finner ut at de er gravide når de er 5-6-7-8 mnd på vei. Man kan vel putte dem i kategorien hvor sparkingen eller magevoksingen gir dem et hint. Det er faktisk ikke alle kvinner som tenker så mye på graviditet som de fleste her inne?, som tar svangerskapstest i hytt og pine. Jeg er 28 og har aldri tatt svangerskapstest f.eks. Ubeskyttet sex har da jeg prøvd som alle andre. Grunnen til at jeg prøver å vise litt forskjellige vinklinger, er at jeg tror på dette. Jeg tror ikke at alle "disse" kvinnene er mentalt skutt i hodet. Noen kanskje, men ikke alle. Tror dere ikke at naturen som er så kompleks klarer å fikse slike små overraskelser? Jeg kjenner ei som fikk baby da hun var 16 år. Hun visste ikke hun var gravid, hun spilte håndballkamp dagen før fødselen! Ingen venninner, foreldre eller trener gjettet noenting. Hun er slank også, og etterpå lurte folk på hvor den babyen hadde gjemt seg hen. Hun hadde lagt på seg på rompa, men derfra og til å gjette "gravid!" er et ganske langt mentalt sprang. Hva som egentlig foregikk inni hodet hennes vil bare hun kunne svare helt ærlig på, men jeg tror altså på hennes versjon ettersom den bakkes av andre som så henne hver dag.
Gjest Anonymous Skrevet 6. januar 2004 #14 Skrevet 6. januar 2004 forts. de så henne jo også i dusjen etter trening, så klær gjemte ikke kulen heller.
Gjest sunshine-t Skrevet 6. januar 2004 #15 Skrevet 6. januar 2004 Jeg har veldig vanskelig for å tro akkurat dette, jeg kan skjønne at folk som er gravide i 4-5 mnd ikke vet det, men ikke ett helt svangerskap.. den er litt drøy. men enn kan jo aldri vite..
Gjest Anonymous Skrevet 6. januar 2004 #16 Skrevet 6. januar 2004 men på den annen side, hvorfor skal vi tro at dette bare er et pr-stunt når kvinnen velger å være anonym?
Gjest prestekrage Skrevet 6. januar 2004 #17 Skrevet 6. januar 2004 Joda! Er mulig det! Har selv ei venninde som fødte en fullbåren gutt uten å vite at hun var gravid... Gutten ble født i midten av januar. Jeg så henne i romjula, og hun var like slank som hun alltid har vært... Da riene startet ble det på legevakta foreslått at det var blindtarmen... helt til en fant ut at de skulle ta UL for å se om det kunne være en spontan abort på gang... Men neida... full fødsel!!! Og som det ble foreslått over her; nei hun er ikke dum!!! Faktisk lynende intellegent (i motsetning til meg som ikke kan skrive ordet rett engang). (hun er også veldig sosial intellegent). Ikke vil jeg tro det er snakk om fornektelse heller... hun og sambo ønsket seg faktisk barn, hadde begynt å vurdere adopsjon etter som hun ikke ble gravid.... (ser jo også på meg selv som måtte kle meg i tettsittende gensere for at noen skulle se jeg var gravid i 7. mnd...)
Gjest Anonymous Skrevet 6. januar 2004 #18 Skrevet 6. januar 2004 Dere må vel tro det da leger sier at dette skjer 2-3 g pr år. Vet om en som gikk gravid. La på seg noe, men ikke mye. Overgangsalder sa legen. Hun følte seg ikke gravid og menstruerte. Ikke mye, men litt. Da trodde legen det var overga. Hun fødte en gutt i do.
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2004 #19 Skrevet 7. januar 2004 Det skjer rundt 100 slike fødsler i Norge hvert år! Les ordentlig da.
Gjest Abelone Skrevet 7. januar 2004 #20 Skrevet 7. januar 2004 Jeg kjenner faktsisk ei veldig godt som fødte uten at hun visste om at hun var gravid. Hun fortrengte det nok, for hun ønsket ikke å få et barn da. Men hun var virkelig veldig slank hele svangerskapet, og ingen rundt henne ante heller noe. Hun andre kjenner jeg nå, men ikke da hun fødte. Hun ante ikke at hun var gravid. Hadde mens hele tiden, og er litt omfangsrik. Hun holdt på å pusse opp leiligheten da hun fikk "blindtarmbetennelse"..... DET GÅR AN. OG DISSE KVINNENE KAN VÆRE AKKURAT LIKE INTELLIGENTE SOM DU OG JEG...!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå