AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #1 Skrevet 6. februar 2012 Hallo! Jeg skal på 90 talls party å lurer på om noen har tips til hva jeg kan ha på meg? Hva var "pop" på 90 tallet? Jeg tenker platåskol, dyreprint, spreke farger, hårmascara, jeansjakke, midtskill, glitter. Hva sier dere? Hår, sko, tilbehør ++ ? Trenger ideer!
Kladd Skrevet 6. februar 2012 #2 Skrevet 6. februar 2012 Jeg ville satsa på 90-talls-grunge. Litt kulere og mer originalt enn å troppe opp som en Spice Girl.
Gjest NozMonster Skrevet 6. februar 2012 #3 Skrevet 6. februar 2012 (endret) -groru`palme, gjerne med en sånn tynn hårremse ned sidenav øya! -lipliner. masse! - eyelinestreken noen cm fordi øynene mot øra -buffalosko -skjørt utenpå buksa - klipp opp buksa nedest, om det ikke er sleng på den! - om du ikke går med groru`palme- dra håret bakover i små paseèr, og fest med klyper -en miniliten sekk som du har langt langt nede ved korsryggen/rompa Endret 6. februar 2012 av NozMonster 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #4 Skrevet 6. februar 2012 Her er litt moteforslag fra 90-tallet:
pinar Skrevet 7. februar 2012 #5 Skrevet 7. februar 2012 Jeg husker fra musikkvideoer at de brukte mye knæsje neon farger som f.eks knall grønn, gjerne kombinert med dyreprint eller lakk. Fot lange skjørt med splitt og naveltopp, gjennomsiktige plagg og litt sånn "hyperstate goes futurama".
Infantata Skrevet 9. februar 2012 #7 Skrevet 9. februar 2012 - Miss Sixty-bukse (gjerne en lys en med sleng) - Adidas-bukse med striper og knapper på sidene - Sykkeltights med matchende magetopp - Flanellskjorte - Tanktop som viser magen (perfekt hvis du har navlepiercing!) - Rutete skolejenteskjørt - Platåsko/buffalosko/Converse med stjerne Hår: kreppet, grorudpalme eller farg det rødt
Gjest Blomst83 Skrevet 9. februar 2012 #8 Skrevet 9. februar 2012 -groru`palme, gjerne med en sånn tynn hårremse ned sidenav øya! -lipliner. masse! - eyelinestreken noen cm fordi øynene mot øra -buffalosko -skjørt utenpå buksa - klipp opp buksa nedest, om det ikke er sleng på den! - om du ikke går med groru`palme- dra håret bakover i små paseèr, og fest med klyper -en miniliten sekk som du har langt langt nede ved korsryggen/rompa Perfekt beskrivelse.Ga men noen positive flashbacks nå
Gjest NozMonster Skrevet 9. februar 2012 #9 Skrevet 9. februar 2012 - Miss Sixty-bukse (gjerne en lys en med sleng) - Adidas-bukse med striper og knapper på sidene - Sykkeltights med matchende magetopp - Flanellskjorte - Tanktop som viser magen (perfekt hvis du har navlepiercing!) - Rutete skolejenteskjørt - Platåsko/buffalosko/Converse med stjerne Hår: kreppet, grorudpalme eller farg det rødt er ikke kreppet går litt mer... 80`s? Perfekt beskrivelse.Ga men noen positive flashbacks nå heheee vi må ikke glemme: tobaccobukse lois-bukse leggvarmere!! i en sånn krøll nede ved anklene Sikkerhetsnålarmbånd krøllete/ korketrekker - skolisser halvskjev sekk med en tykk skrå reim ..jeg husker god at da jeg var 12 år i 98, så synes vi jentene i klassen det var dritkult med hvit lebestift men jeg vet ikke om det var moderne!
Infantata Skrevet 9. februar 2012 #10 Skrevet 9. februar 2012 er ikke kreppet går litt mer... 80`s? Husker at venninnene mine og jeg kreppet håret vårt hele tiden på barneskolen på 90-tallet. Kanskje det bare var vi som hang litt langt etter på motefronten, haha :gjeiper:
Perelandra Skrevet 10. februar 2012 #12 Skrevet 10. februar 2012 Strikkekofter à la vinter-Ol på Lillehammer. Alle helst den offisielle OL-genseren, eller eventuelt telemarksgenser. For å gjøre antrekket komplett må det også brukes hatt eller lue med OL-pins.
Gjest NozMonster Skrevet 10. februar 2012 #13 Skrevet 10. februar 2012 Husker at venninnene mine og jeg kreppet håret vårt hele tiden på barneskolen på 90-tallet. Kanskje det bare var vi som hang litt langt etter på motefronten, haha :gjeiper: hehe, ja, jeg lurer litt på det hvorhen er du vokst opp? Strikkekofter à la vinter-Ol på Lillehammer. Alle helst den offisielle OL-genseren, eller eventuelt telemarksgenser. For å gjøre antrekket komplett må det også brukes hatt eller lue med OL-pins. åååh, pins ja! jeg husker at vi hadde mange maaaange pins, og så festet vi dem på capsen fy fillern så kule vi var da
Infantata Skrevet 10. februar 2012 #14 Skrevet 10. februar 2012 hehe, ja, jeg lurer litt på det hvorhen er du vokst opp? Jeg er oppvokst i Ålesund, men bodde i Trondheim da vi hadde denne kreppet hår-perioden. Til mitt forsvar var det venninna mi som hadde fått kreppetang av foreldrene sine og introdusert den til oss andre altså. Eide aldri en selv
Salamandria Skrevet 10. februar 2012 #15 Skrevet 10. februar 2012 er ikke kreppet går litt mer... 80`s? heheee vi må ikke glemme: tobaccobukse lois-bukse leggvarmere!! i en sånn krøll nede ved anklene Sikkerhetsnålarmbånd krøllete/ korketrekker - skolisser halvskjev sekk med en tykk skrå reim ..jeg husker god at da jeg var 12 år i 98, så synes vi jentene i klassen det var dritkult med hvit lebestift men jeg vet ikke om det var moderne! Da er vi like gamle! Jeg og noen venninner prøvde oss også på hvit leppestift. Men da vi så hvordan vi så ut i sollyset, sluttet vi ganske kjapt. Så ut som en lysende "melkebart" rundt munnen :D
Gjest NozMonster Skrevet 11. februar 2012 #17 Skrevet 11. februar 2012 Da er vi like gamle! Jeg og noen venninner prøvde oss også på hvit leppestift. Men da vi så hvordan vi så ut i sollyset, sluttet vi ganske kjapt. Så ut som en lysende "melkebart" rundt munnen :D 86`er?? hahaaa, melkebart ja! det skal jeg love deg! den kostet vel omtrent 12 kroner på hennes og mauritz, så det sier seg selv at den var utrolig shitdårlig husker den var så mye i konsistensen, så det var umulig å påføre pent! kan tenke meg jeg hadde en fin og "naturlig" hvit lipliner i samme sleng ja
Salamandria Skrevet 11. februar 2012 #18 Skrevet 11. februar 2012 86`er?? hahaaa, melkebart ja! det skal jeg love deg! den kostet vel omtrent 12 kroner på hennes og mauritz, så det sier seg selv at den var utrolig shitdårlig husker den var så mye i konsistensen, så det var umulig å påføre pent! kan tenke meg jeg hadde en fin og "naturlig" hvit lipliner i samme sleng ja 86'er ja :D Haha, det var tider
Gjest Blomst83 Skrevet 11. februar 2012 #19 Skrevet 11. februar 2012 er ikke kreppet går litt mer... 80`s? heheee vi må ikke glemme: tobaccobukse lois-bukse leggvarmere!! i en sånn krøll nede ved anklene Sikkerhetsnålarmbånd krøllete/ korketrekker - skolisser halvskjev sekk med en tykk skrå reim ..jeg husker god at da jeg var 12 år i 98, så synes vi jentene i klassen det var dritkult med hvit lebestift men jeg vet ikke om det var moderne! Oh yes. Jeg var 15. Vi må heller ikke glemme Sefa buksene og bik bok genserne med lomme foran og hette
Wonders Skrevet 22. februar 2012 #20 Skrevet 22. februar 2012 da er billettene i boks... gleder meg. Ser ikke på dette som badtaste party. Vet ikke hva jeg skal ha på meg... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå