AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #1 Skrevet 6. februar 2012 Sitter å leser tråder her på KG om bidragsytere (BY) som betaler mye og Bidragsmotakere (BM ) som forventer å få mere utover barnebidraget fastsatt av nav. Og med tanke på at de får utvidet barnetrygd og skatteklasse 2, barnefradrag på skatten så kan det ikke være mye av egentjente penger de bruker på barna.. Mener de vikelig at om man tar jobben med EGNE barn så skal alle andre ta kostnadene?? 2
Kontormus Skrevet 6. februar 2012 #2 Skrevet 6. februar 2012 (endret) Er dette nok en Vi-bitre-skattebetaler-tråd??? Endret 6. februar 2012 av Kontormus 5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #3 Skrevet 6. februar 2012 Er dette nok en Vi-bitre-skattebetaler-tråd??? Neida, bare en tråd inspierert av tråden din: ferie, for å holde bidragssummen nede" og flere.. Ser du ike hvor utrolig grådig og overpriviligert dere er her i norge ? Ja -jeg er skattebetaler og betaler ikke direkte skatten min med glede når jeg ser hva alenemødre kan få uten å gjøre annet enn å klemme ut løsunger, men er vel mest hva dere krever fra fedrene og hvor lite rettigheter de har jeg reagere på. (er forøvrig IKKE mann) Bare en kvinne som skulle ønske det var mere rettferdighet/likestilling. Og at derekinne jobbet litt og tjent deres egne penger til barna i stede for å få alt fra fedrene og staten .... 10
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #4 Skrevet 6. februar 2012 Jeg synes det ja, og med god grunn. Betaler mye bidrag, har barnet mer enn papiret tilsier, betaler mye av klær, gir ukepenger, kjøper blader, sender pakker, betaler dyre ting som sykkel, data maskin og ellers. Hadde ikke jeg kjøpt dette, hadde barnet fått betydelig mindre. Siden jeg setter barnet først i mitt liv, gjør jeg det med største selvfølgelighet og glede- men de voksne her får ikke mye respekt. De har to biler, reiser mye på ferier, har rekkehus og lever fint. Jeg har en leilighet, bil kan jeg glemme. Er ikke bitter, men oppfatter min eks som grådig. Jeg sparer også til barnet mitt, det gjør ikke de;) 6
Gjest O___o Skrevet 6. februar 2012 #5 Skrevet 6. februar 2012 Neida, bare en tråd inspierert av tråden din: ferie, for å holde bidragssummen nede" og flere.. Ser du ike hvor utrolig grådig og overpriviligert dere er her i norge ? Ja -jeg er skattebetaler og betaler ikke direkte skatten min med glede når jeg ser hva alenemødre kan få uten å gjøre annet enn å klemme ut løsunger, men er vel mest hva dere krever fra fedrene og hvor lite rettigheter de har jeg reagere på. (er forøvrig IKKE mann) Bare en kvinne som skulle ønske det var mere rettferdighet/likestilling. Og at derekinne jobbet litt og tjent deres egne penger til barna i stede for å få alt fra fedrene og staten .... Meld deg inn i et Høyre-styre. Evt flytt til USA og finn deg en republikaner
Lexandra Skrevet 6. februar 2012 #6 Skrevet 6. februar 2012 Meld deg inn i et Høyre-styre. Evt flytt til USA og finn deg en republikaner Høyre er et MEGET godt alternativ!! Godt å se at det er smarte folk her inne. Egentlig tror jeg alt hadde blitt bedre om sv og ap hadde forsvunnet fra politikken... Drømmer om et Norge med LIKESTILLING (er heller ikke mann ) 3
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2012 #7 Skrevet 6. februar 2012 Neida, bare en tråd inspierert av tråden din: ferie, for å holde bidragssummen nede" og flere.. Ser du ike hvor utrolig grådig og overpriviligert dere er her i norge ? Ja -jeg er skattebetaler og betaler ikke direkte skatten min med glede når jeg ser hva alenemødre kan få uten å gjøre annet enn å klemme ut løsunger, men er vel mest hva dere krever fra fedrene og hvor lite rettigheter de har jeg reagere på. (er forøvrig IKKE mann) Bare en kvinne som skulle ønske det var mere rettferdighet/likestilling. Og at derekinne jobbet litt og tjent deres egne penger til barna i stede for å få alt fra fedrene og staten .... Tosk, de fleste alenemødre jobber og har gjort det hele sitt voksne liv. 9
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #8 Skrevet 6. februar 2012 Tosk, de fleste alenemødre jobber og har gjort det hele sitt voksne liv. Men de som bedriver den uthevede aktiviteten får skremmende mye penger....En kvinne jeg vet om hadde 37000 utbetalt i mnd (etter at skatten var trukket fra trygden og med det skattefrie barnebidraget) dette tilsvare lønnstrinn 57 istaten, noe man må ja høyskoleutdannelse dor å få om man jobber,, For henne var det nok å ligge med menn og stikke fra de når ungene var påtenkt.. ingen vidregående, høuskole eller noe annet,,, bare spille deprimert ovenfor legen så var inntekten i boks, 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #9 Skrevet 6. februar 2012 Men de som bedriver den uthevede aktiviteten får skremmende mye penger....En kvinne jeg vet om hadde 37000 utbetalt i mnd (etter at skatten var trukket fra trygden og med det skattefrie barnebidraget) dette tilsvare lønnstrinn 57 istaten, noe man må ja høyskoleutdannelse dor å få om man jobber,, For henne var det nok å ligge med menn og stikke fra de når ungene var påtenkt.. ingen vidregående, høuskole eller noe annet,,, bare spille deprimert ovenfor legen så var inntekten i boks, Det der kan du bare glømme, direkte smålig av deg og spre fask informasjon. Os varer i 3 år, og stiller krav til arbeid/ skole, det er dyrt og være enslig forsørger i det norske samfunn, i tillegg kommer alle fordommene som også du er med på å spre, ta deg en bolle. 8
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #10 Skrevet 6. februar 2012 Men de som bedriver den uthevede aktiviteten får skremmende mye penger....En kvinne jeg vet om hadde 37000 utbetalt i mnd (etter at skatten var trukket fra trygden og med det skattefrie barnebidraget) dette tilsvare lønnstrinn 57 istaten, noe man må ja høyskoleutdannelse dor å få om man jobber,, For henne var det nok å ligge med menn og stikke fra de når ungene var påtenkt.. ingen vidregående, høuskole eller noe annet,,, bare spille deprimert ovenfor legen så var inntekten i boks, Dette ble feil , det tilsvare jo LANGT MERE enn lønnstrinn 57.. Da betaler man jo skatt.. og har rundt25 000 i mndn..,
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #11 Skrevet 6. februar 2012 Det der kan du bare glømme, direkte smålig av deg og spre fask informasjon. Os varer i 3 år, og stiller krav til arbeid/ skole, det er dyrt og være enslig forsørger i det norske samfunn, i tillegg kommer alle fordommene som også du er med på å spre, ta deg en bolle. Har man en grei lege så sykemelder han deg, du får da ikke OS men barnetillegg og DET er ikke tidsbegrenset.. Dama jeg referer til er frisk som en fisk, og skryter selv av det i godt lag .. men som hun selv sier : hvorfor jobbe mer og få mindre ...
Gjest O___o Skrevet 6. februar 2012 #12 Skrevet 6. februar 2012 Av og til, skulle jeg ønske at alle kunne bytte roller for en ukes tid. Hvor skattemotstanderene fikk prøve seg som uføretrygdet. Leve med de kroniske smertene, depresjonen, angsten og stigmaet en del i dag lever med. Også la de bli stilt spørsmålet: Leve på 12000-18000 kr i måneden "gratis", men med belastningene nevnt over - eller jobbe 80-100%, tjene 30-40 000, være frisk og rask uten å føle skam og ha skyldfølelse. 9
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #13 Skrevet 6. februar 2012 Har man en grei lege så sykemelder han deg, du får da ikke OS men barnetillegg og DET er ikke tidsbegrenset.. Dama jeg referer til er frisk som en fisk, og skryter selv av det i godt lag .. men som hun selv sier : hvorfor jobbe mer og få mindre ... Du kan bare være sykemeldt i ett år før ev attføring( nå er det vel avklaringspenger ) der beregner de etter tidligere inntekt, som trygdet er ikke det all verden. Tror nok du må realitetsorienteres litt, du er vel enig i med at det høres litt for enkelt ut? 2
Kontormus Skrevet 6. februar 2012 #14 Skrevet 6. februar 2012 Neida, bare en tråd inspierert av tråden din: ferie, for å holde bidragssummen nede" og flere.. Ser du ike hvor utrolig grådig og overpriviligert dere er her i norge ? Ja -jeg er skattebetaler og betaler ikke direkte skatten min med glede når jeg ser hva alenemødre kan få uten å gjøre annet enn å klemme ut løsunger, men er vel mest hva dere krever fra fedrene og hvor lite rettigheter de har jeg reagere på. (er forøvrig IKKE mann) Bare en kvinne som skulle ønske det var mere rettferdighet/likestilling. Og at derekinne jobbet litt og tjent deres egne penger til barna i stede for å få alt fra fedrene og staten .... Du er ikke tilfeldigvis kjæreste/sambo/kone til en mann som betaler bidrag til barna sine? Og er en smule bitter for at dette er penger som tross alt kunne godt til noe bedre? F.eks. deg? 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #15 Skrevet 6. februar 2012 Av og til, skulle jeg ønske at alle kunne bytte roller for en ukes tid. Hvor skattemotstanderene fikk prøve seg som uføretrygdet. Leve med de kroniske smertene, depresjonen, angsten og stigmaet en del i dag lever med. Også la de bli stilt spørsmålet: Leve på 12000-18000 kr i måneden "gratis", men med belastningene nevnt over - eller jobbe 80-100%, tjene 30-40 000, være frisk og rask uten å føle skam og ha skyldfølelse. Man har ikke mere enn ca 25000 å leve for om man tener det du nevner... for vi skal også betale for de som snylter... og i stede for "belastningen "du snakker om så må vi sitte hele dagen på jobb, komme hjem til slitne barn og kun få vært ute i dagslys i helgene... 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #16 Skrevet 6. februar 2012 Du er ikke tilfeldigvis kjæreste/sambo/kone til en mann som betaler bidrag til barna sine? Og er en smule bitter for at dette er penger som tross alt kunne godt til noe bedre? F.eks. deg? Har kompisser som betaler vanvittige summer til eksene sine.. og venniner som motar disse beløpene..Man trenger ikke være part i saken for å se at det er feil 3
Kontormus Skrevet 6. februar 2012 #17 Skrevet 6. februar 2012 Har kompisser som betaler vanvittige summer til eksene sine.. og venniner som motar disse beløpene..Man trenger ikke være part i saken for å se at det er feil Akkurat, da tror jeg kompisene dine har vanvittige lønninger også!! Det er faktisk sånn at BEGGE foreldrene må forsørge barna sine. Det gjelder uansett hvor de bor og hvem som betaler for maten. Har den ene lite, må den andre betale mer. Og motsatt. Jeg syns ikke synd i jævelen som tjener 800 000, bor i alene i stor dyr bolig, og kjører dyr bil for at han må betale under 3000kr for at sønnen skal sørges for med alt han trenger av mat, klær og fritidsaktiviteter. Jeg kan forsikre deg om at jeg ikke har samme levestandard, men sørger for gutten får det han trenger i langt større grad enn faren. 1
mammamora90 Skrevet 6. februar 2012 #18 Skrevet 6. februar 2012 Skal ikke mannen betale noe for barna sine da? Når mor har hovedomsorgen har hun også mest utgifter på barna, barnebidrag blir redusert etter hvor mye samvær bidragsyter har med barna. Jeg aner ikke hva du har hørt at fedrene betaler jeg, men hvis du går inn på nav.no finner du bidragskalkulator og det står hvordan bidraget skal bli fordelt. Jeg syns det er veldig rettferdig fordelinger jeg. Har du hørt fedre som sier de betaler mer enn den nav kalkulatoren (for 1 barn) har man to alternativer: enten lyver dem om summen, eller så har de gått med på en privat avtale på den summen (og da har de jo godtatt det og burde ikke klage). 1
Gjest svindlere finnes Skrevet 7. februar 2012 #19 Skrevet 7. februar 2012 Mor til mine bonusbarn har knapt jobbet i sitt liv, men har mottatt AAP/attføring i 8(!!) år. Det skulle faktisk ikke være mulig, men hun har altså klart det. Den ene diffuse diagnosen etter den andre, men hun er sprek som en fole. Det er noe vi vet, for tross alt har min mann vært gift med henne og vet at hun har forsøkt og klarer å utnytte systemet for det det var verdt (det er en av mange grunner til at de er skilt..). På det meste så klarte hun å ha utbetalt etter skatt 32.000 per måned. Dette er ikke oppspinn eller noe jeg finner på. Vi har selv sett hennes kontoutskrifter og regnskaper som hun har lagt frem i sine utallige bidragskrav samt rettssaker. Inkludert i den summen er et 5-sifret bidragsbeløp som hun ble tilkjent fordi hun løy om samvær og nektet å gå med på en skriftlig samværsavtale. Hun er en proff systemsnylter. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #20 Skrevet 7. februar 2012 Vel x min viste også sine omgivelser en kvittering på at han betalte forholdsvis høye summer i bidrag. OG fortalte villig vekk hvor flott far han var, som dessverre hadde slik en forferdelig x og mor til sine barn. Det han glemte å fortelle, var at den kvitteringen var ett bevis på at han hadde betalt ned en liten sum av den store bidragsgjelden,bare nok til at NAV fjernet panten de hadde tatt i bilen hans.. For sannheten er nemlig den, at det var sjelden eller aldri han kunne ha samvær med sine barn, og det var utrolig sjeldent eller aldri, betalte den lille summen han skulle betale. Så staten betalte ut en liten sum, sånn ca 1000.- pr barn i forskudd ( denne summen ble lagt til gjelden hans) også fikk jeg barnebidrag for 1 unge ekstra. SÅ joda, utrolig lukrativt å være alenemor. Det koster faktisk veldig mye å ha barn i dag. OG man kan ikke bare jobbe mer, barnehager/SFO kan enda ikke tilby døgnåpent. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå