hofan1 Skrevet 6. februar 2012 #1 Skrevet 6. februar 2012 Hei Jeg har ikke trent på kjempe lenge, og jeg har bare spist og spist. Har ikke lagt merke til hvor mye jeg ha rlagt på meg før nå i det siste. Vil virkelig gå ned i vekt nå, føler meg ikke vell lenger. Noen som har noen gode teknikker for hvordan å begynne eller hvordan å få motivasjon til trening? takk på forhånd!
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #2 Skrevet 6. februar 2012 de 2 metodene som funker best på meg er å gå på ketolysekuren og å spise wok. ketolysekuren vil jeg derimot IKKE anbefale uten at du er kraftig overvektig, samarbeid med legen, sette deg veldig godt inn i det hele, slik at det gjøres trygt og effektivt, at du liker/godtar at du burde spise all den grønnsagsmengden du ha å gå på og at matgruppene som spises virker fristene. mange fallgruver å gå i, og det kan være risikabelt hvis du ikke vet alle detaljer som du burde vite, og det er mange. ting du bør vite/huske er at noen får hodeverk i begynnelsen, andre ikke, noen blir slappe, andre ikke, noen kan gå kraftig opp i vekt hvis man ikke er nøye nok. familien min raser kraftig ned i vekt i et voldsomt tempo(mor 9kg, far 22kg og jeg 18kg på 9 uker), mens exen min gikk bare ned 3kg på 3 måneder. å spise mye wok er på meg også veldig effektivt og gir meg mye energi og futt. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #3 Skrevet 6. februar 2012 Spis mindre mat. Enkelt og greit... Så lenge du får i deg mindre kalorier enn du forbruker, går du ned i vekt. Tren styrke (og evt kondisjonstrening) to, tre ganger i uka, slik at du bygger litt muskler og får en stram og veltrent kropp. (Å spise wok er med andre ord ingen garanti for å gå ned i vekt, slik vedkommede over her påstår.) Husk at om du vil ha varige resultater må du glemme alt som heter slankekurer. Vil du ha varige resultater, må du legge om livsstilen din. Du kan aldri gå tilbake til den livsstilen som gjorde at du la på deg, med mindre du ønsker å gå opp i vekt igjen. Med andre ord: Glem raske løsninger og merkelige kurer og dietter. Finn en sunn livsstil som du trives med, og som du kan klare å følge resten av livet. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #4 Skrevet 6. februar 2012 Vil anbefale deg å først kutte alt sukker, og kutte NED på karbohydrater i form av brødvarer, ris, pasta og poteter. Jeg personlig spiser kun 1 måltid til dagen med karbohydrater (som regel middag), og jeg har kuttet ut pasta og brødvarer helt, dette funker for meg. Jeg var selv i samme situasjon som deg for noen måneder siden. Sett deg mål og delmål underveis når det gjelder trening, Det kan være en fordel å ta en såkallt kroppsanalyse der du får satt tall på både fettprosent og muskelmasse prosent. også planlegge å ta denne igjen etter 3 måneder! sett deg et mål til neste gang og jobb deg mot målet som er satt! Vekten kan lure deg trill rundt, så en kroppsanalyse er til å anbefale. En personlig trener time på treningsstudio er også til å anbefale, da h*n kan hjelpe deg å sette opp treningsprogram og kostholdsplan til deg. H*n kan også motivere deg videre.. Til trening vil jeg anbefale deg å trene styrke i hovedsak, øvelser der du bruker hele kroppen, dette kan en PT vise deg. Flere sier at du må spise regelmessig for å holde oppe forbrenningen, dette er bare tull. Du kan like godt spise få og store måltider som små og få. Dette er alt etter hva du trives med, jeg personlig liker å spise meg skikkelig mett så jeg spiser heller 3 store måltider enn 6 små. Starter mitt første måltid 13.00, spiser deretter midag 18.00 og kvelds 21.00. Husk, det er antall kalorier inn og ut som bestemmer om du går ned i vekt eller ikke. Jeg har ingen utdanning innen dette, så dersom noe av det jeg skriver høres helt på tryne ut, så skrik ut! 1
Gjest *Maja* Skrevet 6. februar 2012 #5 Skrevet 6. februar 2012 Hei Jeg har ikke trent på kjempe lenge, og jeg har bare spist og spist. Har ikke lagt merke til hvor mye jeg ha rlagt på meg før nå i det siste. Vil virkelig gå ned i vekt nå, føler meg ikke vell lenger. Noen som har noen gode teknikker for hvordan å begynne eller hvordan å få motivasjon til trening? takk på forhånd! Start med å tømme alle skapene for drittmat. Ta på deg en ryggsekk og ta en powerwalk til buikken og handle inn sunne matvarer som fisk, kylling, egg, karbonadedeig, valnøtter, grønnsaker, frukt, solsikkeolje, havregryn, magert skinkepålegg og grove kornprodukter. Drikk kun vann i hverdagen. Sett opp en matplan der du får i deg minst 5 måltider: Eks: Frokost: Eggerøre av 2 egg med skinke og 2 Ryvita knekkebrød/ Havregrøt med frukt og kanel Lunsj: Salat med egg og kylling og grønt(lages klar kvelden før) Mellom: En neve valnøtter og en frukt Middag: 200 gram kjøtt/fisk stekt i solsikkeolje med en knytteneve grov pasta eller brun ris med grønnsaker. Dessert: Frukt Kvelds: Et par Ryvita med 1 egg og skinkepålegg og tomat Start å trene 2-3 ganger i uka. Jeg er selv en jogger og kan sterkt anbefale det da det effektivt brenner fett og det gjør det lett å gå ned i vekt. Ha en dag i uka der du unner deg noe du er glad. Spis normalt frem til middag og lag deg så pizza, lasagna, tacos eller hva du enn måtte like, samt ha ne digg til kveldssnack, men med måte. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #6 Skrevet 6. februar 2012 Spis mindre mat. Enkelt og greit... Så lenge du får i deg mindre kalorier enn du forbruker, går du ned i vekt. Tren styrke (og evt kondisjonstrening) to, tre ganger i uka, slik at du bygger litt muskler og får en stram og veltrent kropp. (Å spise wok er med andre ord ingen garanti for å gå ned i vekt, slik vedkommede over her påstår.) Husk at om du vil ha varige resultater må du glemme alt som heter slankekurer. Vil du ha varige resultater, må du legge om livsstilen din. Du kan aldri gå tilbake til den livsstilen som gjorde at du la på deg, med mindre du ønsker å gå opp i vekt igjen. Med andre ord: Glem raske løsninger og merkelige kurer og dietter. Finn en sunn livsstil som du trives med, og som du kan klare å følge resten av livet. følte egentlig jeg var veldig tydelig at det var noe som funket på meg, og påsto på ingen måte at det absolutt kom til å funke for ts 3
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 6. februar 2012 #7 Skrevet 6. februar 2012 Det virker som du trenger motivasjon, ikke råd angående kosthold og trening. Så tenk på alle de positive fordelene ved å bli sunnere! Tenk på hvor BRA det er for kroppen å trene og spise riktig! Tenk på hvor mye du tilfører livet ditt - du minsker risikoen for kreft og livsstilssykdomer! Du får et lykkekick av å trene pga endorfiner! Du øker den forventa levealderen din! Du blir mer attraktiv, ikke bare fordi du har mistet vekt - men fordi håret, huden, neglene blir sunnere også. Du vil få mer energi, spesielt på vinterhalvåret. Du vil få god samvittighet de dagene du unner deg en kveld på sofaen med en bra film og med noe godt i skåla i steden for å bare gyfle det i deg på tirsdags ettermiddag mens du ser på en kjip sitcom. Eller så kan du bare google etter bilder av pene jenter som du ønsker å ligne på - det er en kickstart synes jeg.. 1
Gjest *Maja* Skrevet 6. februar 2012 #8 Skrevet 6. februar 2012 (endret) Det virker som du trenger motivasjon, ikke råd angående kosthold og trening. Så tenk på alle de positive fordelene ved å bli sunnere! Tenk på hvor BRA det er for kroppen å trene og spise riktig! Tenk på hvor mye du tilfører livet ditt - du minsker risikoen for kreft og livsstilssykdomer! Du får et lykkekick av å trene pga endorfiner! Du øker den forventa levealderen din! Du blir mer attraktiv, ikke bare fordi du har mistet vekt - men fordi håret, huden, neglene blir sunnere også. Du vil få mer energi, spesielt på vinterhalvåret. Du vil få god samvittighet de dagene du unner deg en kveld på sofaen med en bra film og med noe godt i skåla i steden for å bare gyfle det i deg på tirsdags ettermiddag mens du ser på en kjip sitcom. Eller så kan du bare google etter bilder av pene jenter som du ønsker å ligne på - det er en kickstart synes jeg.. Om en sitter fast i et dårlig spisemønster så kan det hjelpe å se en kostholdsplan. Mange i dag er forvirret av alle de forskjellige "diettene" som er der ute. Jeg anbefaler et variert normalt kosthold der en spiser litt av alt og med måte. Kosthold er tross alt 70% av hvordan en skal komme seg ned i vekt, trening er de resterende 30% som i tillegg gir en sterkere og sunnere kropp. For all del; alt du sier er rett tankegang, men noen trenger en mer konkret plan om hvordan de skal starte Endret 6. februar 2012 av *Maja* 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #9 Skrevet 6. februar 2012 følte egentlig jeg var veldig tydelig at det var noe som funket på meg, og påsto på ingen måte at det absolutt kom til å funke for ts Men wok er jo 'ikke noe'. Man kan woke bacon, egg, smør, nudler og smult.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #10 Skrevet 6. februar 2012 Men wok er jo 'ikke noe'. Man kan woke bacon, egg, smør, nudler og smult. det vanlige er vel å woke kjøtt og grønsaker i olje, med woksaus og ris eller nudler til... skulle sikkert utrykt meg bedre med hva jeg hadde i woken, men tenkte det var innlysende. my bad
La Guapa Skrevet 7. februar 2012 #11 Skrevet 7. februar 2012 Lavkarbo! Det er fantastisk. Kjøp/ lån en bok og sett i gang med å lage deg god mat! Glem: Vanlig brød Stivelse ( potet, ris, pasta) Sukker. Mye av halvfabrikata maten du kjøper i butikken inneholder store mengder sukker og stivelse! Lag maten selv med reine råvarer, så vet du hva du får i deg! Lykke til! 1
Envy Skrevet 7. februar 2012 #12 Skrevet 7. februar 2012 MASSE aktivitet og kaloritelling har fungert for meg
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #13 Skrevet 7. februar 2012 Jeg tror egentlig hele greia handler om motivasjon.. Selv gikk jeg ned 9 kg i sommeren, og det eneste jeg gjorde var å spise MINDRE og spinne ca 55 min. minst 5 ganger i uka. Tok kanskje 2 joggeturer tilsammen (hater å jogge). Drikk masse vann osv. Hvorfor jeg har bestemt meg for å gå ned i vekt startet først og fremst som et press fra andre jenter. Sommeren var rundt hjørnet, folk skrøt over treningsøktene sine og selvtilliten min sank. At jeg har klart å gå ned så mye er noe av det beste som har hendt meg! Jeg føler meg mye mer selvsikker og mer motivert til å gå ut mer og ha det gøy.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #14 Skrevet 1. april 2012 Lavkarbo! Det er fantastisk. Kjøp/ lån en bok og sett i gang med å lage deg god mat! Glem: Vanlig brød Stivelse ( potet, ris, pasta) Sukker. Mye av halvfabrikata maten du kjøper i butikken inneholder store mengder sukker og stivelse! Lag maten selv med reine råvarer, så vet du hva du får i deg! Lykke til! Tiltredes! Å slanke seg på en annen måte enn lavkarbo er som å kjøre bil med håndbrekket på. Lavkarbo gjør at kroppen lettere åpner for at fettcellene kan slippe ut energi i stedet for å prøve å fylle på energi i fettcellene... De fleste trenger ikke å telle kcal, men spiser seg bare mett på lovlig mat. Og så spiser man igjen når man blir sulten. Spiser man større måltid, så betyr det bare at det går lengre tid før man blir sulten igjen. Trives man med å spise hver tredje time, så kan man fint gjøre det på lavkarbo også, men jeg synes det er utrolig befriende å spise få og store måltider og så er jeg fri til å gjøre hva jeg vil i mange timer uten å måtte tenke på å spise. Og så er LCHF sunt! Svenske myndigheter måtte for noen år siden innrømme at det var vitenskapelig bakgrunn for å si at legene fint kunne anbefale LCHF til pasienter. Og norske myndigheter har godtatt at lavkarbo er en god måte å gå ned i vekt på. Baby steps. Om noen år er det LCHF som blir anbefalt. De gamle "ekspertene" må bare pensjonere seg først. Kort innføring Lang innføring
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #15 Skrevet 1. april 2012 Tiltredes! Å slanke seg på en annen måte enn lavkarbo er som å kjøre bil med håndbrekket på. Det finnes ikke bare en gud vet du. 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #16 Skrevet 1. april 2012 Det finnes ikke bare en gud vet du. Hva har religion med saken å gjøre? Det finnes ingen gud. 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #17 Skrevet 1. april 2012 Hva har religion med saken å gjøre? Det finnes ingen gud. Høu, høu! Du skal ikke ha andre guder enn meg! Hilsen LavkarboGuden 1
Kosemose Skrevet 1. april 2012 #18 Skrevet 1. april 2012 (endret) Tråd ryddet for reklame Kosemose, mod Endret 1. april 2012 av Kosemose
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå